כדכד כתב:ממה שזכור לי המשנה ברורה אומר שהסופר היום כך וכך שבועות וכך וכך ימים לעומר כן יצא ידי חובתו ומה שהזכירו מצוה למנות ימים ושבועות הוא דווקא ביום בו נשלם השבוע
כדכד כתב:אבדוק שוב
לפי מה שזכור לי הוא כאשר כתבתי לדעת המשנה ברורה שביום שנשלם השבוע מצוה למימני יומי ושבועי ובשאר הימים נהגו למנות גם וגם אך יוצא בודאי גם אם ספר רק אחד מהם
עזריאל ברגר כתב:עכ"פ ביום שנשלם השבוע לא יצא, למרות שספר את הימים בספירה משתמעת.
סגי נהור כתב:בדעת המ"ב אתה צודק. לא ראיתי את סק"ט.
הוא מציין לא"ר, אבל הא"ר עצמו כותב לספור שוב ללא ברכה.
כדכד כתב:סגי נהור כתב:בדעת המ"ב אתה צודק. לא ראיתי את סק"ט.
הוא מציין לא"ר, אבל הא"ר עצמו כותב לספור שוב ללא ברכה.
ע' א"ר ס"ק יד שכותב שכשאינו ביום שנשלם השבוע א"צ
סגי נהור כתב:עזריאל ברגר כתב:עכ"פ ביום שנשלם השבוע לא יצא, למרות שספר את הימים בספירה משתמעת.
ספירת הימים אינה משתמעת, כי גם כעבור שלשה שבועות ויום בספירת השבועות לא עברו אלא שלשה שבועות. לשון אחר: אין כאן ספירת ימים באורך שלשה שבועות, אלא ספירת שבועות בלבד.
שקלאוו כתב:לשיטת מה שהובא בשם הגרנ"ק והגרי"ש, מספיק שיהה החשבון ישיר וברור להבנת המספר (ז"א כשהחשבון מתורגם בשכלינו ישירות למספר).
לכן גם אזכרת "שבוע" אמור להועיל להבנה שמדובר בשבעה ימים.
גביר כתב:אגב אעיר שבספר מצוות ספירת העומר [ישנו באוצר https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx? ... 5171247593 ] עמ' עא שהביא הנוסח שבשיבולי הלקט ובתניא 'היום לעומר יום אחד' וכן הלאה והעיר 'שלא ראינו מי שנוהג כן', אבל באמת כן הוא נוסח רומי [שהוא כידוע הנוסח של שיבולי הלקט והתניא] וכך מודפס בסידורים שבנוסח זה.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים