מאיר בן אבי כתב:האם יש למת טומאת מעיינות?
כָּל מַשְׁקֵה הַמֵּת טְהוֹרִין חוּץ מִדָּמוֹ וכולא סוגיא עד מֵת דִּבְדִילִי אֱנָשֵׁי מִנֵּהּ לָא גְזַרוּ בֵּהּ רַבָּנָן.
מאיר בן אבי כתב:שמא כל מה שנאמר בגמ' חולין - שלא נעלמה ממני, לא נאמר אלא בדמעת אינו וחלב אשה - כפירוש רש"י שם, שאינם משקים מדאורייתא ואינם נעשים אב הטומאה לעולם, אולם שמא רוקו ומי רגליו וכו' שהם משקין מדאורייתא ונעשים אב הטומאה, מטמאים גם מת? מנין לנו שלא?
בן סופרים כתב:מאיר בן אבי כתב:שמא כל מה שנאמר בגמ' חולין - שלא נעלמה ממני, לא נאמר אלא בדמעת אינו וחלב אשה - כפירוש רש"י שם, שאינם משקים מדאורייתא ואינם נעשים אב הטומאה לעולם, אולם שמא רוקו ומי רגליו וכו' שהם משקין מדאורייתא ונעשים אב הטומאה, מטמאים גם מת? מנין לנו שלא?
לשון הרמב"ם פ"א ט"ו ואחז זב וא' נדה ויולדת כ"א מהם רוקו ומימי רגליו, אב הטומאה כזב, כמו כן הראשונים תוס' בנדה ועוד דנו רק במצורע או בבועל נדה אם יש לו מעיינות, אך לא חשבו לרגע ללמוד דרשות חז"ל נדה נו מכי ירוק הזב וכל דבר המתעגל ויוצא מזב לכל התורה כולה וכל כי האי פשוט ואין צריך לפנים. ואמנם יעוין רש"י בכריתות טו דחלב טמא מת טמא והתבטאו תוס' בקושיתם שהרי לטמא מת אין מעיינות.
יג. תוס' ד"ה אמר רבאמיללער כתב:מראה מקום
מאיר בן אבי כתב:האם יש למת טומאת מעיינות כמו הזב שמעיינותיו טמאים מדאורייתא? כגון רוקו ומי רגליו וכו'?
במסתרים כתב:יג. תוס' ד"ה אמר רבאמיללער כתב:מראה מקום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 415 אורחים