חבר פורום אוצר החכמה כתב:אם מדובר במחשב לא שמיה כתיבה ולא שמיה מחיקה
גל של אגוזים כתב:ויש להעיר ממה שמצוי בכת"י תשו' רעק"א שכדי לסמן על כל תשובה שנדפסה העבירו עליה קו, והרי בניו הגאונים התעסקו בהדפסתו, ולכאו' מעשה רב, וי"ל.
תוס' גיטין ה' ע"א ד"ה אי הכי כתב: ומתחילה כתב רש"י בפירוש כתב ידו כו' ושוב מחקו כו'
גל של אגוזים כתב:לכאו' יש מקום לחלק בין מחיקת תיבות בודדים, למחיקת עניין שלם.
תוכן כתב:רק משום השבירת המידות היה ענין למחוק ד"ת שאינם אמיתיים.
גל של אגוזים כתב:במחיקת עניין שלם כוונתי היתה כמו במקרה שהצעתי בפתיחת האשכול (אשר כבר היה מי שהגיב בלי לתת 'הבטה' כלל ועיקור), שמצוטטין בו דברי חז"ל וראשונים אשר תורתן תורת אמת. וע"כ לכאו' יש מקום לחלק בינה לבין מחיקת תיבות בודדים שנכתבו בטעות וכדו'.
אבל אולי אין בהעברת קו משום מחיקה כמו שהבאתי ממדפיסי רעק"א, ומ"מ אולי יש מקום לחלק בין העברת קו לשם סימון (אשר בדר"כ התיבות עדיין קריאים), להעברת קו לשם מחיקה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מית"נ וכן הנ"ל.
תלמיד-חכמים כתב:בפירוש המשנה להרמב"ם מכתב ידו ישנו עמוד שלם מחוק באיקס, וכמדומני שגם השורות עצמן מחוקות.
גל של אגוזים כתב:ייש"כ הרב לענין. מעניין באיזה תקופה קיבלת תשובה זו.
יוצא פוניבז' כתב:הגרח"ק אזיל בשיטת אביו שכך נהג כידוע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 456 אורחים