עשוי לנחת כתב:אך לפני השלילה המוחלטת...
ראשית חכמה כתב:עשוי לנחת כתב:אך לפני השלילה המוחלטת...
איש מצחיק, כמה זמן יש לנו לפני גזירת השלילה המוחלטת? (ובלשון אחר: מי שמך)
ומה ענין דפוס ווילנא לחלוקת הדפים?
והנה מאוצר מנהגי חב"ד, וראה בהערות, וראה במקורות המצוינים של על המנהג שהיה נהוג גם בשאר מקומות
ראשית חכמה כתב:ומה ענין דפוס ווילנא לחלוקת הדפים?
עשוי לנחת כתב:ראשית חכמה כתב:ראשית חכמה כתב:ומה ענין דפוס ווילנא לחלוקת הדפים?
לא הבנתי
איסתרא בלגינא כתב:אולי כוונתו שזה כבר מדפוס ונציה... מה שכנראה אמור לשנות את התמונה.
עשוי לנחת כתב:איסתרא בלגינא כתב:אולי כוונתו שזה כבר מדפוס ונציה... מה שכנראה אמור לשנות את התמונה.
אכתי קשיא
איסתרא בלגינא כתב:עשוי לנחת כתב:איסתרא בלגינא כתב:אולי כוונתו שזה כבר מדפוס ונציה... מה שכנראה אמור לשנות את התמונה.
אכתי קשיא
אכן, זו היתה גם כוונתי
אגב, בהערות שם מוסבר שודאי זה בא בדפוס בדוקא ע"י השגחה פרטית, אם זה מספק אותך
חלמיש כתב:הוורט הנודע המיוחס ל'דברי חיים' תמוה ביותר, במדרש ויקרא רבא מפורש "אם היה למוד לקרות דף אחד יקרא שני דפין ואם היה למוד לשנות פרק אחד ישנה שני פרקים". פשוט הדבר שקריאה נסובה על תורה שבכתב שנכתב בתורה דפים דפים, ואילו לשנות נסובה על תורה שבעל פה שנשנית פרקים פרקים.
חלמיש כתב:הוורט הנודע המיוחס ל'דברי חיים' תמוה ביותר, במדרש ויקרא רבא מפורש "אם היה למוד לקרות דף אחד יקרא שני דפין ואם היה למוד לשנות פרק אחד ישנה שני פרקים". פשוט הדבר שקריאה נסובה על תורה שבכתב שנכתב בתורה דפים דפים, ואילו לשנות נסובה על תורה שבעל פה שנשנית פרקים פרקים.
עוד סיפר (-הגה"ח רבי בן ציון אוסטרובר), אשר הוא היה מהזוכים לשמוע את השיעור שלמד כ"ק מרן (- האדמו"ר בעל האמרי אמת) זצ"ל לפני בניו הגאונים הצדיקים, ובלילה האחרונה של ימי הספירה - ערב חג השבועות הראשון שהתחיל לנהל אז את העדה הקדושה בעריכת השלחנות וכד' - סיים אז (- הרבי בשיעורו) את הדף האחרון של מסכת שבועות (-שנהוג ללומדה בימי הספירה), ואמר אז כ"ק מרן זצ"ל, בדרך הלצה, שבלילה הזאת למדנו פרק שלם. כי הדף האחרון ממסכת שבועות הוא פרק שמיני בפני עצמו.
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
ויכוח קצת מיותר.
מכיר אני אנשים שמאמינים בדרך הבעש"ט (אני הקטן ג"כ, אבל לא חסיד ממש), ולא מחפשים סודות במעשי נוצרים.
עכ"פ לדבריך אפשר גם למצוא סודות בתאריכים נוצריים ומוסלמיים אולי גם בחגים שבדו כגון הרמאדן וכו' ואינני רוצה לכתוב יותר מכך כי מי יודע לאן זה יגיע , ולא תוכל לענות לי שכאן מדובר בש"ס, משום שבאמת כל דבר בבריאה אינו לבטלה.
חוזר אני על דבריי אין זה אלא כוחה של חסידות ללא טעם, ואין שום קשר בין זה לבעשטה"ק.
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
מקור לדבר כזה אין ולא יימצא.
מה שכן נמצא מקור הוא מה כוחה של 'חסידות' ללא טעם.
מי שרוצה לגמור מסכת מסוימת עד תאריך מסוים ומסתדר לו עם הדפים - יבורך. וכמו הרעיון הנפלא של דף היומי. אבל לדבר על רעיונות נסתרים בדפוסו של דניאל בומברג הנוצרי, איך לומר...
אחרון התלמידים כתב:א איד כתב:אחרון התלמידים כתב:בס"ד
מקור לדבר כזה אין ולא יימצא.
מה שכן נמצא מקור הוא מה כוחה של 'חסידות' ללא טעם.
מי שרוצה לגמור מסכת מסוימת עד תאריך מסוים ומסתדר לו עם הדפים - יבורך. וכמו הרעיון הנפלא של דף היומי. אבל לדבר על רעיונות נסתרים בדפוסו של דניאל בומברג הנוצרי, איך לומר...
אין דברי כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע אמורים, אלא כלפי המאמינים בתורת הבעש"ט (שגם מייסד הדף היומי הי' מהם) שכל דבר, אפילו בדצ"ח, הוא בהשגחה פרטית (כידוע הסיפור עם העלה) – ובמילא גם מספר הדפים ע"י מדפיס גוי הוא בהשגחה פרטית.
בס"ד
ויכוח קצת מיותר.
מכיר אני אנשים שמאמינים בדרך הבעש"ט (אני הקטן ג"כ, אבל לא חסיד ממש), ולא מחפשים סודות במעשי נוצרים.
עכ"פ לדבריך אפשר גם למצוא סודות בתאריכים נוצריים ומוסלמיים אולי גם בחגים שבדו כגון הרמאדן וכו' ואינני רוצה לכתוב יותר מכך כי מי יודע לאן זה יגיע , ולא תוכל לענות לי שכאן מדובר בש"ס, משום שבאמת כל דבר בבריאה אינו לבטלה.
חוזר אני על דבריי אין זה אלא כוחה של חסידות ללא טעם, ואין שום קשר בין זה לבעשטה"ק.
בן ראובן כתב:אחרון התלמידים כתב:בס"ד
מקור לדבר כזה אין ולא יימצא.
מה שכן נמצא מקור הוא מה כוחה של 'חסידות' ללא טעם.
מי שרוצה לגמור מסכת מסוימת עד תאריך מסוים ומסתדר לו עם הדפים - יבורך. וכמו הרעיון הנפלא של דף היומי. אבל לדבר על רעיונות נסתרים בדפוסו של דניאל בומברג הנוצרי, איך לומר...
מלמה"ד, למי שיאמר שהקב"ה אינו מוריד הגשם ח"ו, מאחר שידוע בימינו שמזג האוויר הוא בין השאר תוצאה של פעולות אנושיות, אולי אפילו של נוצרים...
דרומי כתב:אני לא מצליח להבין מה אתה רוצה, אפילו לפי שיטתך.
וכי איזה פגם מצאת בזה שיהודים לומדים מסכת, יהיה מאיזה טעם שיהיה?
ובפרט שמדובר ב'חסידים', שרגיל עלמא לומר שהם מעדיפים מצוות אחרות על פני לימוד התורה...
אז אם מצאנו דרך לשכנע חסידים ללמוד עוד מסכת - מה הבעיה?!
בשלמא אם היו מבקשים כסף למוסדות לפי ימי הספירה... - ניחא
[וידוע הסיפור על ר"י מסטמר שבא אליו חסיד וסיפר שנדר לצדקה כמנין 'יואל', והשיב לו מיניה וביה: אלו שאוהבים אותי קוראים לי 'יואלי'ש'...]
אבל אם באים ולומדים גמרא - איזה אינטרס נסתר יכול להיות כאן?!
נוצר תאנה כתב:ברור שהיו מגדו"י שעשו עסק מדפי הגמרא, גם על מעשה דרשב"י שיצא בדף ל"ג במסכת שבת, כך הראה כמדומני מהרי"ד מבעלזא, והוסיף שהוא המימרא הל"ג של רשב"י מתחילת הש"ס.
ומעניין שעשו מזה יותר ענין מאשר הפרקים שבחומש שזלזלו בזה כי נעשו ע"י הנוצרים, ויש לחלק [שם סתם חילקו בתוך המקרא, משא"כ דפים שהם סדר טכני, או כיוצ"ב].
אחרון התלמידים כתב:ו[/b]אין זה סתירה לכך שלא אנהג לסדר איזה שהוא ענין רוחני כלימוד תורה או תפילה, עפ"י נוצרים ומשומדים משום שזה מתיישב לפי הסדר ויש בזה כוונה נעלמה, מקסימום מבחינת סדר אישי כדף היומי ותל"מ.
סגי נהור כתב:יש כמובן אינסוף דוגמאות לרמזים נוטריקונים וראשי תיבות לכל מיני ענינים שיסודם הוא טכני או בלשונות אומות העולם (שמות החודשים כדוגמא...). והמתכחש לזה אינו מעיד אלא על בורותו.
בן ראובן כתב: יום ירידת גשמים בא"י שסיבב הקב"ה ע"י איזה עוע"ז בהודו שמחא כף].
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים