באר בשדה כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?
בששניהם כהנים.
לזה חיכתי כ"כ פשוט.
באר בשדה כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?
בששניהם כהנים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:באר בשדה כתב:עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?
בששניהם כהנים.
לזה חיכתי כ"כ פשוט.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין?
והוא מס' פתחי עולם (סי' תקנד סוסק"י) להגרד"ב קאראסיק ז"ל (רב העיר קרלביץ').דבמקום חולי וכו'. עיין בספר 'פתחי עולם', ד'במקום שאין המחלה של חלערי"א חזקה ח"ו - יאכל פחות מככותבת בכדי אכילת פרס, וכן בשתי', כמ"ש השיעורי' בשו"ע סימן תרי"ח (כך יש להורות לשואל בט"ב, שבזה לא נעקר התענית לגמרי, ורחמנא ליבא בעי). ומי שירצה להתענות, במקום שאין המחלה בזעם ח"ו - יש ליעצו ולהזהירו שלא ילך מפתח ביתו כל היום, ולהכריחו [ש]כשיצא ישא סביב לחוטמו ופיו חתיכה קאמפע"ר ומעט עשב מיאט"ע'. עכ"ל:
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי הבני יששכר?
מה שנכון נכון כתב:גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי הבני יששכר?
בה"ל סרי"ד.
גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי האריה דבי עילאה [חתן הישמח משה, חותן הדברי יחזקאל משיניווא ונסע אל הרבי מלובלין]?
מה שנכון נכון כתב:גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?
viewtopic.php?f=7&t=32816
גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:גל של אגוזים כתב:ואיפוא המ"ב מביא דברי בן-דורו (כאות פיוס)?
הגריח"ס סובר שזה דברים בטלים.
לבי במערב כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בענין?
ז"ל ה'ביאור הלכה' שם:והוא מס' פתחי עולם (סי' תקנד סוסק"י) להגרד"ב קאראסיק ז"ל (רב העיר קרלביץ').דבמקום חולי וכו'. עיין בספר 'פתחי עולם', ד'במקום שאין המחלה של חלערי"א חזקה ח"ו - יאכל פחות מככותבת בכדי אכילת פרס, וכן בשתי', כמ"ש השיעורי' בשו"ע סימן תרי"ח (כך יש להורות לשואל בט"ב, שבזה לא נעקר התענית לגמרי, ורחמנא ליבא בעי). ומי שירצה להתענות, במקום שאין המחלה בזעם ח"ו - יש ליעצו ולהזהירו שלא ילך מפתח ביתו כל היום, ולהכריחו [ש]כשיצא ישא סביב לחוטמו ופיו חתיכה קאמפע"ר ומעט עשב מיאט"ע'. עכ"ל:
הדברים לקוחים משו"ת דברי נחמי' (סי' מא), כפי שציין הרד"ב קאראסיק, "בשם אדמו"ר" (היינו שהיא תשובת כ"ק אדמו"ר הצ"צ נ"ע להגה"ח בעל הדברי נחמי').
ע"כ עיקרי הדברים שבכתבת הרנ"א וועקשטיין.
לאח"ז נדפסה תשובה זו גם בשו"ת צ"צ הנסמן לעיל (חאו"ח סי' קי).
גל של אגוזים כתב:גל של אגוזים כתב:ומי יודע איפוא המ"ב מצטט דברי האריה דבי עילאה [חתן הישמח משה, חותן הדברי יחזקאל משיניווא ונסע אל הרבי מלובלין]?
רמז: בשני מקומות
גל של אגוזים כתב:וכיון דאתאן להכא, מי יודע מניין שלא היה להמשנה ברורה הספר מנחת חינוך?
ושמעתי שבספר מנחת חינוך ג"כ הפליא בזה על המ"א ומחמת זה מסיק להלכה דלא כוותיה
עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".
גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?
מקדש מלך כתב:גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?
אולי מילה בזמנה, שלפי מנהגינו קודמת למילה שלא בזמנה, אף שהיא רק מדין זריזין מקדימין.
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".
היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).
לייבעדיג יענקל כתב:היכן מצינו שהשוכח אות אחת בלבד מתחייב לומר תשע ברכות?
מקדש מלך כתב:
אולי מי ששכח אות שמעכבת בשטר קידושין, שמברך שוב ברכות אירוסין ונישואין (עיין שער המלך קונטרס חופת חתנים שדן אי חופה מועילה קודם קידושין).
לייבעדיג יענקל כתב:היכן מצינו שהשוכח אות אחת בלבד מתחייב לומר תשע ברכות?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".
היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).
מקרא מלא דיבר הכתוב: והקרבתם אשה לה' שבעת ימים...
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
רמז: שימו לב לכתיב "בתורא".
היינו: בקריאת "תורא" של פסח (שהיא בפרשתנו).
מקרא מלא דיבר הכתוב: והקרבתם אשה לה' שבעת ימים...
גם אם הייתי פותח וקורא פסוק זה לא הייתי חושד שזו התשובה...
אישצפת כתב:עזריאל ברגר כתב:חידה הומוריסטית:
היכן נרמז בתורא (בשינוי ניקוד של אות אחת) שהנקיונות לפסח צריכים לקחת שבוע אחד בלבד?
זה כנראה גם תלוי בשינוי הניקוד בתיבת 'אשה' לשין קמוצה....
גל של אגוזים כתב:מקדש מלך כתב:גל של אגוזים כתב:היכן מצינו 'מידת חסידות בעלמא' דוחה מצוה מן התורה?
אולי מילה בזמנה, שלפי מנהגינו קודמת למילה שלא בזמנה, אף שהיא רק מדין זריזין מקדימין.
כוונתי היתה למצוה שנדחית לגמרי מחמת מידת חסידות
עזריאל ברגר כתב:היכן מצאנו שהקב"ה מתאר את עצמו בדימוי שתיארו בו את דוד המלך ואנשיו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 605 אורחים