זכריה הקרחי כתב:מי יכול לפרש המכתב המשונה שהוציאו הללו [מיהם? ממשיכי ר"ש מורטירה? ר"י ששפורטש? או החכ"צ?]
"כדינא דגמרא(!) אסור להתפלל בביהכ"נ בשעת מגיפה", בש"ס שלי איתא יחיד אל ייכנס והוא דלא מצלו עשרה, [וכ"ה גם בדפוס אמסטרדם, בדקתי!]
"כהן שנשא כפיו הרי הוא כמי שהרג הנפש", וכו'
והאם נמחתה לחלוטין הביקורת המינימאלית בעיתון י"נ לפני שמפרסמים דברים כה הזויים, "רבני הולנד"
זכריה הקרחי כתב:מה לא מובן?
בעיתון "יתד נאמן" התפרסם אתמול מכתב מאת "רבני הולנד בדץ אמסטרדאם"
ובו הוראות לימי הקורונה,
ותמהתי על דברים תפלים והזויים שנכתבו בו,
ועל הבמה החשובה שלא הפעילה בקורת מינימלית,
כדומא כתבו שכפי המבואר בגמרא אסור לקיים מנינים בבתי כנסת
בעוד שבגמרא יש להיפך מזה,
נמתין שיעלו הנה המכתב
נוטר הכרמים כתב:מהגאון רבי יהושע ארנברג שליט"א,
ראש ישיבת כנסת יצחק חדרה.
מאור עינים כתב:נוטר הכרמים כתב:מהגאון רבי יהושע ארנברג שליט"א,
ראש ישיבת כנסת יצחק חדרה.
יש הרבה מה לידון בדבריו ואכ"מ.
אבל הערה אחת באות יא' כתב להוכיח שאפי' הולך יחידי הותר לצורך מצוה, ומוכח שאפי' סכנה הנלמדת מקרא, הרי הוא בכלל שלוחי מצוה דאינם נזוקין דלא חשיב היזק שכיח, ואחר דבריו שהמגיפה כיום לא חשיב שכיח היזיקא, שרי להתפלל במנין כיון דשלוחי מצוה אינם ניזוקין,
וצ"ע דהרי להדיא כתב במשנה ברורה סי' צ' סקנ"א דההולך בדרך דמחוייב לילך לעיר בשביל להתפלל עם הציבור, הוא רק אם לא יצטרך לילך יחידי ומקור דבריו מהמג"א, וה"נ עכשיו אף לדבריו שלא שכיח היזיקא אמאי לא יהא דינו כהולך יחידי, וצ"ע.
בברכה המשולשת כתב:איני יודע.
ולזכרון חג פסח מיוחד זה, אנסה לשרטט לך את מה שנודע לי השבוע. נסער הייתי מאד כששמעתי זאת והדבר מוסיף לרגש אותי עד לאחת. אף אם כבר שמעת את זה, כדאי ורצוי להתבונן שוב בכוחם של ישראל.
מעשה שהיה בארה"ב השנה, באלמנה ישישה שמכורח המצב היה עליה לערוך את ה'סדר' לבד. אחד השכנים התקשר והציע שיפתח את דלת דירתו. שולחנו יעמוד שם וכך תוכל לשמוע את הכל ולהצטרף אליהם ממקומה. וכך היה. אף היא פתחה את דלתה והיתה מסוגלת לשמוע כל מלה. ה'סדר' התנהל כולו לשביעת רצונה, לפי המצב.
בחול המועד התקשר אליה בנה ושאל אותה: "אמא: איך עברו ימי החג הראשונים?" "נפלא" אמרה האם. "הרגשתי כמו בבית. מעניין שהשכן נוהג ממש כמו אביך, אותו הנוסח והנעימה, אותן המנגינות שהחזירו זכרונות ערבים. זה נתן לי הרגשה נפלאה...".
"אמא"! אמר הבן בהתרגשות. "עכשיו תתברר התעלומה. שכן זה פנה אלי לפני כשבוע וביקש ממנו שאקליט לו את כל ניגוני בית אבא בליל הסדר, וכמו כן שאפרוט לו איך שנהג אבא בכלל, בשעת עריכת הסדר"...
ר' ישראל! שמעתי סיפור זה כמה פעמים ועודני מרגיש זעזועי נפש מהשגתו של אותו יהודי! שבוע לפני הפסח היה זה. שבוע של קורונה, מחדרים אימה, מתח של הכנות, הילדים בבית. והוא באחד ומי ישיבנו ונפשו איותה ויעש. יהודי זה עוסק בשלו. הוא חוזר על הנוסח, הוא משנן את המנהגים המיוחדים. הוא מפזם את מנגינותיו של בית השכן. והיא שעמדה... להכניס שמחת יום טוב בנפש בודדה, לאחוז בדרכי הבורא יתברך שמו, הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם...
ר' ישראל! אתה מבין? אתה משיג עד היכן הדברים מגיעים? הוא רוצה להרנין לב אלמנה, שתרגיש כמו בבית כשנים קדמוניות. והוא חוזר ומנגן את השירים ומסביב עומדים מלאכי רחמים שנבראו מתוך כך, ומנגנים עמו אף הם, בסתר המדרגה: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו... "בצאת ישראל ממצרים". "חסל סידור פסח".
כן אהובי! מתוך מסך הדמעות, אני ממשיך להאזין לשירת הפלאים של השכן היקר: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו". "כן נזכה לעשותו. בקרוב נהל נטעי כנה, פדויים לציון ברינה". הנהגת איש ישראל בעת אשר כזאת, היא שעמדה והיא שתעמוד לנו לגאולתינו ופדות נפשנו...
מאור עינים כתב:לא התכוונתי לדון ברמת הסיכון, אין אני מהמתימרים להביע דעה במה שאין לי הבנה כ"ש, אלא עיקר הנידון הוא ברמת סכנה כזו דבעלמא אסור להיכנס אליה, האם לצורך מנין שרי,
נוטר הכרמים כתב:ב'איגרת לל"ג בעומר' של הרמ"י קנר שליט"א,
[דאיתמחי גברא ואיתמחי קמיעא (ראה בדף היומי שלמדו היום),
להעמיק מסילות ולשובב נתיבות אל השכל ואל הרגש],
יש הרבה מה לדון במה שטוען שלא מצינו שנחמץ לבבו של רשב"י על כל המצוות שהפסיד.
ראשית, לא מצינו מספיק מקורות מה היה בדיוק, מה קיים ומה החמיץ.
שנית, הרי לדידיה דרשב"י שתורתו אומנותו אינו מפסיק לק"ש,
ומה מנו יהלוך על שאר מצוות,
ומה לנו לכל מיני רעיונות של 'לטב עביד',
כאשר הרעיון האמיתי של העיסוק בחיי עולם עולה מכל אות ומכל תג
בשורות הבודדות בגמ' המגלות לנו את מדרגת רשב"י הקדוש.
אורח חדש כתב:מישהו יש לו מכתב מרבני לייקווד-ארה''ב אודות תפילה בציבור בחצירות?
נוטר הכרמים כתב:ב'איגרת לל"ג בעומר' של הרמ"י קנר שליט"א,
[דאיתמחי גברא ואיתמחי קמיעא (ראה בדף היומי שלמדו היום),
להעמיק מסילות ולשובב נתיבות אל השכל ואל הרגש],
יש הרבה מה לדון במה שטוען שלא מצינו שנחמץ לבבו של רשב"י על כל המצוות שהפסיד.
ראשית, לא מצינו מספיק מקורות מה היה בדיוק, מה קיים ומה החמיץ.
שנית, הרי לדידיה דרשב"י שתורתו אומנותו אינו מפסיק לק"ש,
ומה מנו יהלוך על שאר מצוות,
ומה לנו לכל מיני רעיונות של 'לטב עביד',
כאשר הרעיון האמיתי של העיסוק בחיי עולם עולה מכל אות ומכל תג
בשורות הבודדות בגמ' המגלות לנו את מדרגת רשב"י הקדוש.
דרופתקי דאורייתא כתב:--
עני בן פחמא כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:--
מי זה הרב "י. כהן" הרב יהודה כהן רה"י יקירי ירושלים, או בנו של הגר"ש כהן, ואם זה בנו מדוע הוא חותם? כדי להצטרף לפסק אביו או שמא להעיד שהחתימה יצאה מתחת ידו ולא "החתימו" אותו?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים