אליעזר ג כתב:נתחיל מהסוף מי שכותב וחוזר וכותב שאדם שאינו מכיר מפריח ססמאות ללא כיסוי שיתחיל מהפליאה על עצמו. ולטעון בגדר וודאי שפלוני מפריח סיסמאות זה לא רק לשאול למקורותיו. לגופם של דברים אם אתה כותב הפוך מידיעותיך אז טעיתי אבל הדבר תמוה כשלעצמו ,אם אתה כותב כידיעותיך אני רשאי להסיק מהן את היקף ידיעתך בתחום.
לגבי עמלק אכן בליבו היה כמו היטלר והוא אכן לפי הגרא שורשו ,אבל השקפה מוצהרת שמועברת בגלוי בחינוך בחברה בספרות לא ידועה וגם לא מסתברת ואינה מתאימה לתקופה ההיא וכן דרך חז"ל וגם התורה לדבר על הדברים שבלב שאינם גלויים לגמרי אפילו לאדם עצמו. מסעות הצלב אין להם שום קשר ולו מקרי לעניין מדובר על אלו שבמוצהר רצו לאמץ את ערכיו של עם ישראל ולטעון שהם הנבחרים החדשים ולא להילחם נגדם או בעם ישראל בגללם וכן לא הייתה מטרתם להשמיד את כל היהודים אלא אולי לפגוע במי שפוגע לשיטתם בדתם להנציח את אומללותו כראיה לעונש משמיים על אי ההכרה במשיחם וכדומה . אך בעיקר ליודעי ההיסטוריה פשוט להשתולל ברשות לשלול שלל בדרכם למלחמה בארץ הקודש. לאינקוויזיציה נכונים הרישא של הדברים. לא ההם ולא הם היו במגמה לפגוע ביהודים אם יסכימו לההפך לנוצרים אלא מגמתם הייתה בעיקר שאכן יהפכו לכאלו.
פרעה כמבואר בתורה פעל לפי מה שהאמין האינטרס המצרי ולא אידאולוגיה של רצח עם וגם המן שאומנם מזרע עמלק הוא וכנראה בליבו הייתה טינה שכזו פעל מכוח פגיעה אישית כפי שמופיע במגילה.
[b][b]עכשיו לעיקר העניין ,היטלר כתב את הדברים במיין קאמפ נאם אותם להמונים שוב ושוב הכניס אותם למערכת החינוך הנאצית הם נכתבו בעיתונות הנאצית אינספור פעמים הם היו המוטו של גרמניה הנאצית בקשר ליהודים ובמקום מרכזי בכל המערכת. הם גרמו לחסר ברכבות להעברת חיילים ואספקה לחזיתות בימים קשים, שהחסר הזה העמיק את תבוסת הנאצים אך בכל זאת לא וויתרו . אף אומה לא עושה זאת רק בגלל שהם נחותים ולא ראויים לחיות אלא בגלל כפי שהצהירה מעל כל במה שהם האויב האמתי ואתם המלחמה באמת במובן הרוחני שלה.
לפני עליית הנאציזם שהיטלר הוביל אותה ופיתח את תורתה לא הייתה קיימת בעולם תורה שיטתית אפילו דומה לכך ,הייתה שנאה כמובן היו גישות פילוסופיות קרובות לפרטים מסוימים אבל כלל וכלל לא דומה . וממי לא אינו צריך להסתמך על ביוגרפים בלבד בשביל להיות משוכנע שלא קיבל חינוך או השפעה סביבתית וכו שהפכו אותו לתינוק שנשבה לנאציזם פשוט לא היו קיימים בתי גידול כאלו לתינוקות הוא יצר אותם במו ידיו.
התורה עצמה מעידה בפרשת האזינו על הייחוד של השואה בקוראה לה הרעה באחרית הימים ב-ה הידיעה ועליה צריכים להעיד שמיים וארץ והלומד את הפרשה יראה איך היא מתאימה היטב לפרטי השואה[/b][/b]
נתחיל מהתחלה.
תופעה מעניינת שכבר הערתי עליה החוזרת ונשנית, כאשר מבקשים ממאן דהו הסבר או מקור לדבריו בצורה מכובדת, במקום לענות - הוא מתקיף ומתחמק מלתת תשובה.
אולי תוכל לצטט היכן כתבתי שאינך מכיר? רק שאלתי שתציין לי מקורות למה שאתה כותב, כאשר כותבים כל מיני דברים כפי שכתבת בלי מקורות זה נקרא סיסמאות ללא כיסוי. למען האמת אולי היה יותר נכון לכתוב עובדות ללא כיסוי.
היכן אתה רואה שכתבתי דבר מה מידיעותי בנושא? רק הבעתי תמיהה על דבריך ושאלתי מנין לך כל הקביעות האלה שהיטלר לא התחנך וכדומה, וציינתי (בלי שום קשר אליו) שחינוך תלוי בכל מיני גורמים.
אתה כותב שהיטלר יסד את המפלגה הנאצית ושהוא הגה ללא חינוך מוקדם את האידיאולוגיה שלה להשמדת היהודים (וכן כל מי שלא היה מהגזע הגרמני, כולל כושים וצוענים וכדומה). מעניין מנין לך עובדות אלו. לפי מיטב ידיעתי הדלה מקורות הנאציזם מגיעים לתקופתו של המלחין וגנר שיש אומרים שהוא זה שנתן לה את ההשראה. היו כבר תנועות ניאו נאציות (אך לא בשם הזה) קטנות ואחד בשם דרקסלר איחד אותם (או יצר תנועה חדשה, לא ברור לי) כמפלגה הנאצית בשנת 1918. היטלר הצטרף למפלגה רק שנה אח"כ, כך שהוא לא יצר את המפלגה ולא יצר את האידיאולוגיה הנאצית אלא רק שיפץ אותה ושם לו למטרה ליישם אותה הלכה למעשה. מה גרם לו בפרט או לאחרים בתנועה לאמשנה כ"כ ויש על כך תיאוריות רבות (הנה ממש היום התפרסמה תיאוריה חדשה שנכתבה ע"י בנקאית בבנק הפדרלי של ניו יורק שהנאצים עלו לשלטון בגלל המגפה באירופה בשנים 1918-1920 שעשתה שמות בכלכלה של מדינות אירופה).
ושוב, לא מעניין אותי איך יישם היטלר את האידיאולוגיה הנאצית, אלא מנין לך שהיטלר הגיע לאידיאולוגיה מכח עצמו בלי שום השפעות חינוך או אחרות מבחוץ. או אולי תסביר מה משמעות המשפט שאין כמעט אדם עלי אדמות שחונך לכך. חונך למה? לנאציזם? הלא כתבתי לעיל שהאידיאולוגיה הזו קדמה להיטלר ואדם מושפע מסביבתו וזה חלק מחינוכו. בקיצור, מנין לך או לכל חוקר אחר מה היו הדברים בגידולו וחינוכו שהשפיעו עליו. האם מי מהחוקרים יודע בוודאות מה עבר עליו בילדותו? תקח ילד ותגדל אותו במונרו - יגדל עם אידיאולוגיה אנטי ציונית, תגדל אותו באפרת ויגדל עם אידיאולוגיה לאומנית, תגדל אותו בבני ברק יגדל חזון אישניק, בת"א יגדל חילוני. בנוסף, לפעמים אדם עובר בחייו נסיונות וטראומות שמשפיעות עליו ומשנות אותו. לדוגמא ידוע שהרבה מאלו שירדו מהדרך עשו זאת כיוון שפגעו בהם... (והמבין יבין).
זה שהעם הגרמני נהיה מהופנט מהיטלר זה באמת פלא גדול שעד היום לא מובן כ"כ כיצד אנשים שפויים נהיים רוצחים בדם קר של מליוני בני אדם וחבל לבזבז את הזמן להבין מדוע ואיך ועל מה אלא זה היה רצון ה' ותו לא. כל הסבר אחר לא משכנע. וכן חבל להתפלפל האם הקמת המדינה היתה תוצאה מכך. רק נביא יוכל לומר לך דבר זה.
נכון שהדרך בה נקט היטלר ליישם את השמדת היהודים היתה יחודית בהיסטוריה, אך נחזור לדוגמאות שהבאתי, האם פרעה לא גזר על הזכרים? מדוע? מה זה משנה מה הסיבה, זה היה רצח עם ומנין לך שזו לא היתה אידיאולוכיה? העם המצרי היה בזמנו המפותח והתרבותי בעולם, בדיוק כמו הגרמנים אלא שאין לנו פרט לחומש, למדרשים וכמה פפירוסים הרבה מידע על מה היו המניעים שלו. מנין לך שפרעה האמין מהו האינטרס המצרי? הלא פסוק מפורש שה' הכביד את לבו ורש"י מפורש שנתחדשו גזירותיו, משמע כבר היו מקודם ומה גרם לו לשנות את דעתו?
וכמו המן שהיתה כלפיו פגיעה אישית, מנין לך שלהיטלר לא היתה? והאם המן לא כתב ספרים? ומנין לך מה היה בלבו של עמלק, רש"י מפורש שבא בגלל שאמרו היש ה' בקרבנו? האם זה לא דומה למה שארע באירופה שההתבוללות בה היתה נוראה? (ומענין שניתן לדרוש ברש"י בד"ה ושים באזני יהושע שהוא המכניס את ישראל לארץ וזה גמול לעמלק על שרצה להשמידם!). אך מנין לך המשפט הפנטסטי הזה: אבל השקפה מוצהרת שמועברת בגלוי בחינוך בחברה בספרות לא ידועה וגם לא מסתברת ואינה מתאימה לתקופה ההיא?
בקשר למסעות הצלב, מה זה משנה מה היתה האידיאולוגיה שלהם, המציאות היא שהם רצחו כל יהודי שנקרא בדרכם בדם קר ועשו זאת בכוונה תחילה, כמובן שלא הצליחו וכמו שהנאצים לא הצליחו. שמעת פעם על הנהר יורק באנגליה שנהפך לאדום מדם יהודים? מה היה הקשר בין הצלבנים של צרפת לצלבנים של אנגליה? אם לא מטרה אחת להרוג כמה שיותר יהודים. ובקשר לאינקויזיציה, מה זה משנה איך רצו להשמיד את היהודים, בין בהמרת דתם בין בהריגתם, המטרה זו אותה מטרה ועשו זאת באכזריות נוראה.
בקיצור, כל הנ"ל היו "שיטות" לחיסול העם היהודי, רק האמצעים והאידאולוגיה מאחריהם היו שונים ולא משנה עם התחנכו או לא התחנכו לכך.
ולסיום, המשפט האחרון בדבריך: התורה עצמה מעידה בפרשת האזינו על הייחוד של השואה בקוראה לה הרעה באחרית הימים ב-ה הידיעה ועליה צריכים להעיד שמיים וארץ והלומד את הפרשה יראה איך היא מתאימה היטב לפרטי השואה
מנין לך שהתורה מתכוינת בדווקא לשואה? ומנין לך שזו הרעה באחרית הימים? האם לא דרשו חז"ל תיפח נפשם של מחשבי קיצין?