מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מרן הגר"ח מבריסק לא! התיר לאכול בט' באב! לכל יהודי בריסק

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
הוה אמינא
הודעות: 1654
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

מרן הגר"ח מבריסק לא! התיר לאכול בט' באב! לכל יהודי בריסק

הודעהעל ידי הוה אמינא » ג' מאי 05, 2020 9:55 am

טעות מצערת בכתבה של הרב צפתמן ביתד היום בעמ' 62, הכותרת שהיא בולטת הינה כי מרן הגר"ח הלוי התיר אכילה בט' באב מחשש התגברות הכולירע, ועל זה הובא ציטוט ארוך מ"המליץ".

בטקסט המצוטט באותיות קטנות מתוך מלל ארוך שודאי רבים ידלגו עליו, מובא כי מדובר על צום הרביעי, שהוא כמובן י"ז בתמוז.

[יש עוד אי התאמות בכתבה הזו ואכמ"ל, כי הם פחות חמורות מטעויות בציטוטי ההלכה]
נערך לאחרונה על ידי הוה אמינא ב ג' מאי 05, 2020 10:23 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: מרן הגר"ח מבריסק לא! התיר לאכול בט' באב!

הודעהעל ידי שש ושמח » ג' מאי 05, 2020 10:01 am

לא. הוא התיר גם בט"ב כמפורש במקור הכתבה [כאן viewtopic.php?f=73&t=50526#p620536] וגם בכתבה עצמה.

הוה אמינא
הודעות: 1654
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: מרן הגר"ח מבריסק לא!! התיר לאכול בט' באב!

הודעהעל ידי הוה אמינא » ג' מאי 05, 2020 10:22 am

האם אני לוקה בקריאה? או חלילה כ"ת בהבנת הנקרא?

בכותרת כתוב שמרן הגר"ח התיר לאכול בט"ב מחשש מהגל השני.
היינו לבריאים שלא יחלשו וידבקו.

בטקסט כתוב על צום הרביעי שאסור לכל איש להזיד ולצום.
ואילו על צום החמישי כתוב שהשאיר הוראה שאסור להקל בסכנת נפשות ולצום, [בפשטות למי שכבר נמצא בסכנת נפשות. ולא כתוב לכל איש ואשה וכו'. ואם זה לא מספיק ברור, הנה המשך ההוראה:]
ועוד בלילה אחר הקינות מותרים "כל הנצרכים" לשתות כפי הרגלם. וכו'. [לא לכל איש לבל יזיד וכו' כקודם].

קו ירוק
הודעות: 5895
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: מרן הגר"ח מבריסק לא! התיר לאכול בט' באב! לכל יהודי בריסק

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' מאי 05, 2020 10:51 am

..
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ג' מאי 05, 2020 10:54 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חכם הרזים
הודעות: 122
הצטרף: ד' נובמבר 30, 2011 8:59 pm

Re: מרן הגר"ח מבריסק לא!! התיר לאכול בט' באב! לכל יהודי בריסק

הודעהעל ידי חכם הרזים » ג' מאי 05, 2020 10:52 am

הלשון בהחלט משתמעת שמחמת פיקוח נפש וחשש פיקוח נפש יש להקל כמו בצום הרביעי
והיה לו להדגיש יותר שהכונה היא רק למסוכנים
וברור שבנושאים כאלה הסגנון מדוייק ומדוקדק ואם אין הדגשה הכונה שיכולה להשתמע לקולא היא הנכונה לכאו'


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים