מתפעל כתב:אין ביניהם ובין המזרחי,
על מי מדובר? מי אלו שהם כמו המזרחי?
מה זה הספר שרשרת הדורות?
חוצניק כתב:הרב סורסקי שליט"א מוסר
כי כל מכתבי הגר"א וסרמן העתיקם מהמקור מילה במילה כפי שמסר לו בנו המאומץ של ר' דוד פוטאש
ואם כנים דבריו יש לומר בוודאות שהקנאים [כדרכם] זייפו את דברי מרן רבי אלחנן וסרמן
גוראריה כתב:מי הוא בנו המאומץ של ר' דוד פוטאש?
ואגב, ראויה אישיות מרתקת זו לאשכול בפ"ע
חוצניק כתב:במכתב הידוע של הגר"א לרבי דוד פוטאש יש הבדל גדול בין הנדפס על לוחות המודעות בירושלים בזמנו -הצילום מובא בשרשרת הדורות ח"ב ומי שיביאו תע"ב- ומשם העתיקו בכמה וכמה ספרים [ובין השאר בקובץ מכתבים] לבין הנדפס בספר אור אלחנן. והנה ההבדלים,
חוצניק כתב:הרב סורסקי שליט"א מוסר
כי כל מכתבי הגר"א וסרמן העתיקם מהמקור מילה במילה כפי שמסר לו בנו המאומץ של ר' דוד פוטאש
ואם כנים דבריו יש לומר בוודאות שהקנאים [כדרכם] זייפו את דברי מרן רבי אלחנן וסרמן
'זיוותנים' (שני מילים שהוא המציא?)
אוצר החכמה כתב:'זיוותנים' (שני מילים שהוא המציא?)
ר"ה יא א ירח שנולדו בו זיותני עולם.
למחרת נפרד הצדיק מרבי אריה לייב לשלום ובצאתו מביתו הפליג בשבחו וקרא עליו עבד נאמן לה'. [ובהגהה 4* מובא המקור מספר גבורות הארי]. ע"כ.
אוצר החכמה כתב:אני לא יודע אם אני בר דעת אבל כשקראתי את הדברים (כאן כמובן) ההבנה הפשוטה שלי היתה שהמילה הפליג מוסבת על אותו אדם שעליו מוסבת המילה נפרד, כלומר שר' אהרן הפליג בשבחו של ר' אריה לייב.
(אני לא אומר שאי אפשר להבין הפוך ג"כ אבל אם זה משתמע לתרי אפי אין כאן שום תלונה)
איש_ספר כתב:יצוין (ידיעה מפורסמת, אך ראיתי שנתעלמה מבעל הספר 'החזון איש') שפאר הדור החלק האחרון לא יצא לאור ע"י ר"ש רוטנברג בהוצאת נצח (כמו שניתן לראות מהשוואת השערים בשאר החלקים) וזאת משום שבחלק זה דובר על המאבק בפא"י, ור"ש רוטנברג נמנה על מפלגה זו, ולכן הספר יצא בהוצאה פרטית. כך שמעתי לפני שנים הרבה.
איש_ספר כתב:דובר כאן בנתיים על ספר אור אלחנן ולא על פאר הדור, ולכן יש לראות את הדברים כפטומי מילי בעלמא, עד שלא יוכח אחרת. והדוגמא עם הרב קוק אינה מספקת כמובן.
איש_ספר כתב:הסיפור כאן באמת מוזר, ועדין יש מקום ללימוד זכות שמישהו הכשילו בהעתקה מצונזרת.
ככלל ר' אהרן סורסקי הוא אדם שעל מי מנוחות יתנהל, את עטו הברוכה הוא מקדיש לתיאורים 'מסולתים' על חסידים 'זיוותנים' (שני מילים שהוא המציא?) ואין דרכו בסופה וסער (אע"פ שכך קרא לאחד מספריו), לכן יתכן שחשב שא"צ להדפיס בימינו דברים חריפים אלו. וזה כבר לימוד זכות מורכב יותר...
מכאן הטעות. כי בעוד ש'אור אלחנן' אף שהוזמן ע"י המשפחה, הוא ספר כמעט פרטי של רא"ס, הרי ש'פאר הדור', אינו ספר שלו, אף שהוא היה עורכו הראשי, ולא הוא שהכתיב את מדיניותו. ולכן המהירות שבה הוצאת לעז גם על פאר הדור בענין זה,[ כמו גם הודעתך הארוכה למעלה, וכבר נרמזת בעדינות ע"י הרב אוצה"ח,] לא היה לה מקום. ועמך הס"ר.חוצניק כתב:דבר אחד בטוח מובן כי אם לסופר יש אינטרס ככל שיהיה למתן את היחס למזרחי למה שיעשה זאת רק באור אלחנן ולא בפאר הדור
איש_ספר כתב:ולכן המהירות שבה הוצאת לעז גם על פאר הדור בענין זה, לא היה לה מקום. ועמך הס"ר.
איש_ספר כתב:מכאן הטעות. כי בעוד ש'אור אלחנן' אף שהוזמן ע"י המשפחה, הוא ספר כמעט פרטי של רא"ס, הרי ש'פאר הדור', אינו ספר שלו, אף שהוא היה עורכו הראשי, ולא הוא שהכתיב את מדיניותו.
איש_ספר כתב: [לכבד את הפורום, הוא בראש ובראשונה לכתוב דברים מבוססים, ולא לכתוב דברים שאמיתותן רופפת, ולהחליף את הניק כאשר עומדים על חולשתן].
גם לכם. כט"ס.חוצניק כתב:בהצלחה רבה.
חוצניק כתב:ברצוני לדעת האם את המדיניות לדחוף את חסידות סלונים בכל הזדמנות אפשרית בפאר הדור [שהחזו"א נסע ללמוד בבריסק אצל הגר"ח שקנה את דרכו בלימוד אצל החסיד רבי משה מידנר שהיה מהיושבים במלכות לעכוויטש, ועוד כהנה וכהנה לרוב] זאת היתה המדיניות של רבי שלמה כהן???
חוצניק כתב:תפתח בחלק א' עמ' קס"ו ותמצא
ברוך שובך לפורום, מצפים ממך לסחורה מענינת יותר
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים