יאיר כתב:יתכן שזה משתנה?
וכן איתא / וכן אמרתי / וכן אמרו
זה כתוב אלפי פעמים במשמעות של רק או אלא, אולם אי אפשר לפענח וכי אם
יאיר כתב:יתכן שזה משתנה?
וכן איתא / וכן אמרתי / וכן אמרו
הבטחתי כתב:מצוי בספרי האלשיך ועוד האומות מ"ה
מה פתיחתם של ראשי תיבות אלו?
שברי לוחות כתב:הבטחתי כתב:מצוי בספרי האלשיך ועוד האומות מ"ה
מה פתיחתם של ראשי תיבות אלו?
מן העולם
שברי לוחות כתב:הבטחתי כתב:מצוי בספרי האלשיך ועוד האומות מ"ה
מה פתיחתם של ראשי תיבות אלו?
מן העולם
הבטחתי כתב:מצוי בספרי האלשיך ועוד האומות מ"ה
מה פתיחתם של ראשי תיבות אלו?
שברי לוחות כתב:הפשטן כתב:הבטחתי כתב:מצוי בספרי האלשיך ועוד האומות מ"ה
מה פתיחתם של ראשי תיבות אלו?
מיתר העמים.
כדמוכח מיהושע, בפסוק "לא יתיצב איש לפניך כל ימי חייך", ששם האלשיך פתח בעצמו את ראשי התיבות.
ואילו בפירוש רבינו יוסף חיון על אבות ראיתי הביטוי 'האומות מן העולם'.
כגון" מוסכם מכל האומות מן העולם', ידבר כנגד האומות מן העולם'
שברי לוחות כתב:ברם פתיחת ראשי התיבות הוא מן המהדיר
שברי לוחות כתב:הראיה מהספרא אכן ראיה חזקה היא, ובאמת ליתא לתיבה זו ברוב הדפוסים.
שברי לוחות כתב:מ"ש אודות האלשיך, בדפוסים הישנים איתא 'מ"ה' ורק במהדו' החדשות פתחו הר"ת.
מה שנכון נכון כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=17919
שברי לוחות כתב:הראיה מהספרא אכן ראיה חזקה היא, ובאמת ליתא לתיבה זו ברוב הדפוסים, וע"כ יש לשער שאולי מפני הצנזורה הוא, כלומר מיתר העמים, או משהו כעין זה, ולא מהעמים אשר אנחנו יושבים שלווים תחתם
הפשטן כתב:ליתא ברוב הדפוסים?
אני נשען על ספרא בהוצאת וינא תרכ"ב. באיזו הוצאה לא מצאת שכתוב "אומות העולם מ"ה"?
הבטחתי כתב:גם בדפוס הראשון השלם של התו"כ (ונציה ש"ו או ש"ח) ליתא לתיבא זו.
מִנְהַג אֱוִילִים אֲשֶׁר חָכְמָה וּמוּסָר בָּזוּ, אֲשֶׁר בְּעֵת כַּעְסָם עֲצָתָם נִבְעָרָה, וְאֵין שִׂכְלָם מוֹשֵׁל וְעוֹצֵר בְּרוּחָם אָז, וְלֹא יְנִיעֵם אָז כִּי אִם הַכַּעַס אֲשֶׁר בָּהֶם, וְהוּא רָצוֹא וָשׁוֹב כְּחַיָּה טוֹרֶפֶת, וּמִכֹּל אֲשֶׁר תַּסְכִּים כַּעְסוֹ וּרְצוֹנוֹ הַמְשֻׁלָּח אֵינוֹ נָסוֹג אָחוֹר, וְלֹא יִתְאַפֵּק לְכָל הַנִּצָּבִים, וְיַגְדִּיל עַצְמוֹ לָשׂוּם קִנּוֹ בֵּין כּוֹכָבִים, וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עַל נְדִיבִים, וּלְקַלֵּל מֶלֶךְ וּגְדוֹלִים וַחֲשׁוּבִים, וְדַרְכּוֹ אָז לֹא רְחוֹקָה הִיא מִמִּנְהַג יב"ן, כִּי בְּשִׁגָּעוֹן יִתְנַהֵג כְּמִי שֶׁאֵרַע פֶּגַע אֶת מֹחוֹ.
ביקורת תהיה כתב:ספר 'טל אורות' שער ששי:מִנְהַג אֱוִילִים אֲשֶׁר חָכְמָה וּמוּסָר בָּזוּ, אֲשֶׁר בְּעֵת כַּעְסָם עֲצָתָם נִבְעָרָה, וְאֵין שִׂכְלָם מוֹשֵׁל וְעוֹצֵר בְּרוּחָם אָז, וְלֹא יְנִיעֵם אָז כִּי אִם הַכַּעַס אֲשֶׁר בָּהֶם, וְהוּא רָצוֹא וָשׁוֹב כְּחַיָּה טוֹרֶפֶת, וּמִכֹּל אֲשֶׁר תַּסְכִּים כַּעְסוֹ וּרְצוֹנוֹ הַמְשֻׁלָּח אֵינוֹ נָסוֹג אָחוֹר, וְלֹא יִתְאַפֵּק לְכָל הַנִּצָּבִים, וְיַגְדִּיל עַצְמוֹ לָשׂוּם קִנּוֹ בֵּין כּוֹכָבִים, וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עַל נְדִיבִים, וּלְקַלֵּל מֶלֶךְ וּגְדוֹלִים וַחֲשׁוּבִים, וְדַרְכּוֹ אָז לֹא רְחוֹקָה הִיא מִמִּנְהַג יב"ן, כִּי בְּשִׁגָּעוֹן יִתְנַהֵג כְּמִי שֶׁאֵרַע פֶּגַע אֶת מֹחוֹ.
[על כל אבדה דא בבא תליתאה:] קשה דכל דיני אבדה בבא מציעא בפרק ב. א"מ.
בן_אליעזר כתב:נשאלתי כך:
סליחה על הבורות, אבל מהו הראשי-תיבות (המודגש להלן) המופיע לפעמים בנצוצי אורות על הזהר. נקוט כדוגמא (זח"ג דף קצח ע"א, בצירוף דברי הזהר עליו נסוב):[על כל אבדה דא בבא תליתאה:] קשה דכל דיני אבדה בבא מציעא בפרק ב. א"מ.
בן_אליעזר כתב:מהו הראשי-תיבות (המודגש להלן) המופיע לפעמים בנצוצי אורות על הזהר. נקוט כדוגמא (זח"ג דף קצח ע"א, בצירוף דברי הזהר עליו נסוב):[על כל אבדה דא בבא תליתאה:] קשה דכל דיני אבדה בבא מציעא בפרק ב. א"מ.
והוא פלאי כתב:שאיני יודע בחול מי התיר לשכור מומר למלאכת עצמו ולהחיותו, והרי עדיף להחיות נכרי ממנו, דבנכרים קיי"ל לא מעלין ולא מורידין, ובדידיה מורידין, וכל שכן דאין להחיותו, והרי הוא מחוייב למ"נ בכ"י, וזה ברור לע"ד בלא שום פקפוק.
הפתרון שהוצע, לא נראה מתאים.
[אגב זה נוגע מאד לויכוח שהיה בין הגדולים על עבודה עברית, החזו"א ורא"ו]
שברי לוחות כתב:
מליצה על פי מורה הוראה
ולעהערער הוא 'מורה'
יוסף חיים אוהב ציון כתב:דמשק אליעזר כך פיענחו בספרי מהר"ל צינץ.
אוצר בלום כתב:בספר זוהר חי מציין האדמו"ר מקאמארנא כמה פעמים למה שנראה ככתבי האר"י ומשתמש בראשי התיבות פס"ד, ראה למשל בבראשית דף קמ"א ע"א וע"ב, שם קנ"ב ע"ב, קנ"ו ע"א, ועוד.
איה פותר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 477 אורחים