ישא ברכה כתב:2. אני לא בא כעת לתרץ תירוצים למה לא, אבל יש נתון ברור שצריך לקחת בחשבון. אינו דומה משהו חד פעמי למשהו קבוע. הפעלת הישיבות ובתי כנסיות וכו' מדובר על משהו קבוע ורחב, שבינתיים אין משהו בהיקף החשיפה הציבורית שלו.
צה"ל
ישא ברכה כתב:2. אני לא בא כעת לתרץ תירוצים למה לא, אבל יש נתון ברור שצריך לקחת בחשבון. אינו דומה משהו חד פעמי למשהו קבוע. הפעלת הישיבות ובתי כנסיות וכו' מדובר על משהו קבוע ורחב, שבינתיים אין משהו בהיקף החשיפה הציבורית שלו.
בברכה המשולשת כתב:ישא ברכה כתב: 3. האמת היא שיש בעיה מאד גדולה בכל הגישה שלנו אל הנושא. מבחינת מדינת ישראל, השיקולים הם מורכבים. מצד אחד זו מדינה שבהחלט עושה הרבה בשביל חיי אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם (יהודים זה יהודים!), והם בהחלט עושים הרבה כדי שכמה שפחות ימותו כאן. מצד שני כמדינה יש להם שיקולים נוספים, בראש ובראשונה שהכלכלה תמשיך לפרוח, איכות חיים סבירה לאזרחים, ועוד. לצורך כך הם מוכנים לקחת סיכונים למרות שהם יודעים בוודאות שאנשים ימותו כאן מחמת ההקלות, אבל יש מספר מתים שבעיניהם הוא סביר.
וכאן הבן שואל, מה נכון לפי התורה, הרי כל הרבנים מכל החוגים והעדות מורים שיש להיזהר מחמת חשש פיקוח נפש, וא"כ איך נקל בשעה שהקולא שלהם נובעת מתוך שהם מוכנים לקחת על עצמם מספר מתים שבעיניהם הוא סביר? ובאמת כדי למגר את הנגיף לחלוטין אין לדבר סוף.
מצד שני. ברור לכל מי שדעת בראשו, שבאמת גם אילו היתה פה מדינת חרדית הרי היו לוקחים שיקולים כאלו בחשבון, כי הרי בסופו של דבר, כלכלה זה חיים, איכות חיים זה גם חיים. ובאמת השאלה היא, מה הם הלכות מדינה של מדינת היהודים. מה עשו במלכותם של דוד, של שלמה, של יאשיהו?
וכפי שכבר כתבתי- זה פקו"נ מול פקו"נ.
ואדרבה, הראיה המכלולית היא שהמשך הסגר הוא הרבה יותר פקו"נ מהסיכון מהקורונה.
וזה גופא ההסתכלות הותרנית
וכבר כתבתי כן בס"ד בספרי ונכב"ב.
נוטר הכרמים כתב:כוונתי היתה להוראה לפיה תפילה במרפסות ובבית עדיפה על פני תפילה במרחב הפתוח.
לפי מיטב ראייתי, הן מחלון ביתי, והן בכל הדרך הארוכה שעשיתי כמ"פ,
במניני החצרות וכ"ש במניני הרחוב ההוראות נשמרות מצוין, ואף למעלה מכך.
[אגב, אני לא חושב שאם אדם עומד במרחק 4 מטר מחבירו, והוא ללא מסכה, זו הפרת הכללים. כך זה ברבים מן המקרים שהיו ללא מסיכה.
כך היה גם לפי החוק היבש שהאכיפה היתה על נשיאת מסיכה ברחוב ולא על לבישתה בכל מצב, עד שעודכן ממש עכשיו].
בברכה המשולשת כתב:ישא ברכה כתב: 3. האמת היא שיש בעיה מאד גדולה בכל הגישה שלנו אל הנושא. מבחינת מדינת ישראל, השיקולים הם מורכבים. מצד אחד זו מדינה שבהחלט עושה הרבה בשביל חיי אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם (יהודים זה יהודים!), והם בהחלט עושים הרבה כדי שכמה שפחות ימותו כאן. מצד שני כמדינה יש להם שיקולים נוספים, בראש ובראשונה שהכלכלה תמשיך לפרוח, איכות חיים סבירה לאזרחים, ועוד. לצורך כך הם מוכנים לקחת סיכונים למרות שהם יודעים בוודאות שאנשים ימותו כאן מחמת ההקלות, אבל יש מספר מתים שבעיניהם הוא סביר.
וכאן הבן שואל, מה נכון לפי התורה, הרי כל הרבנים מכל החוגים והעדות מורים שיש להיזהר מחמת חשש פיקוח נפש, וא"כ איך נקל בשעה שהקולא שלהם נובעת מתוך שהם מוכנים לקחת על עצמם מספר מתים שבעיניהם הוא סביר? ובאמת כדי למגר את הנגיף לחלוטין אין לדבר סוף.
מצד שני. ברור לכל מי שדעת בראשו, שבאמת גם אילו היתה פה מדינת חרדית הרי היו לוקחים שיקולים כאלו בחשבון, כי הרי בסופו של דבר, כלכלה זה חיים, איכות חיים זה גם חיים. ובאמת השאלה היא, מה הם הלכות מדינה של מדינת היהודים. מה עשו במלכותם של דוד, של שלמה, של יאשיהו?
וכפי שכבר כתבתי- זה פקו"נ מול פקו"נ.
ואדרבה, הראיה המכלולית היא שהמשך הסגר הוא הרבה יותר פקו"נ מהסיכון מהקורונה.
וזה גופא ההסתכלות הותרנית
וכבר כתבתי כן בס"ד בספרי ונכב"ב.
דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:ישא ברכה כתב: 3. האמת היא שיש בעיה מאד גדולה בכל הגישה שלנו אל הנושא. מבחינת מדינת ישראל, השיקולים הם מורכבים. מצד אחד זו מדינה שבהחלט עושה הרבה בשביל חיי אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם (יהודים זה יהודים!), והם בהחלט עושים הרבה כדי שכמה שפחות ימותו כאן. מצד שני כמדינה יש להם שיקולים נוספים, בראש ובראשונה שהכלכלה תמשיך לפרוח, איכות חיים סבירה לאזרחים, ועוד. לצורך כך הם מוכנים לקחת סיכונים למרות שהם יודעים בוודאות שאנשים ימותו כאן מחמת ההקלות, אבל יש מספר מתים שבעיניהם הוא סביר.
וכאן הבן שואל, מה נכון לפי התורה, הרי כל הרבנים מכל החוגים והעדות מורים שיש להיזהר מחמת חשש פיקוח נפש, וא"כ איך נקל בשעה שהקולא שלהם נובעת מתוך שהם מוכנים לקחת על עצמם מספר מתים שבעיניהם הוא סביר? ובאמת כדי למגר את הנגיף לחלוטין אין לדבר סוף.
מצד שני. ברור לכל מי שדעת בראשו, שבאמת גם אילו היתה פה מדינת חרדית הרי היו לוקחים שיקולים כאלו בחשבון, כי הרי בסופו של דבר, כלכלה זה חיים, איכות חיים זה גם חיים. ובאמת השאלה היא, מה הם הלכות מדינה של מדינת היהודים. מה עשו במלכותם של דוד, של שלמה, של יאשיהו?
וכפי שכבר כתבתי- זה פקו"נ מול פקו"נ.
ואדרבה, הראיה המכלולית היא שהמשך הסגר הוא הרבה יותר פקו"נ מהסיכון מהקורונה.
וזה גופא ההסתכלות הותרנית
וכבר כתבתי כן בס"ד בספרי ונכב"ב.
היכן כתבת? אם אפשר לצרף שוב.
לכאורה זה בגדר חשש רחוק של פיקו"נ, כאשר הסכנה היא רק לאחוז קטן מאד, לא חוששים בזה לפיקו"נ. כך בהל' שבת וכך גם בהל' כאלה. וממילא, אם ברור שבהנחיות כאלה וכאלה, לא יהיו מתים כי אם עד כמות מסויימת של אחוזים, הרי שא"א להשבית את קול (כל) התורה מפני פיקו"נ. אף שבודאי צריכים להיזהר ככל האפשר.
איתן כתב:בברכה המשולשת כתב:ישא ברכה כתב: 3. האמת היא שיש בעיה מאד גדולה בכל הגישה שלנו אל הנושא. מבחינת מדינת ישראל, השיקולים הם מורכבים. מצד אחד זו מדינה שבהחלט עושה הרבה בשביל חיי אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם (יהודים זה יהודים!), והם בהחלט עושים הרבה כדי שכמה שפחות ימותו כאן. מצד שני כמדינה יש להם שיקולים נוספים, בראש ובראשונה שהכלכלה תמשיך לפרוח, איכות חיים סבירה לאזרחים, ועוד. לצורך כך הם מוכנים לקחת סיכונים למרות שהם יודעים בוודאות שאנשים ימותו כאן מחמת ההקלות, אבל יש מספר מתים שבעיניהם הוא סביר.
וכאן הבן שואל, מה נכון לפי התורה, הרי כל הרבנים מכל החוגים והעדות מורים שיש להיזהר מחמת חשש פיקוח נפש, וא"כ איך נקל בשעה שהקולא שלהם נובעת מתוך שהם מוכנים לקחת על עצמם מספר מתים שבעיניהם הוא סביר? ובאמת כדי למגר את הנגיף לחלוטין אין לדבר סוף.
מצד שני. ברור לכל מי שדעת בראשו, שבאמת גם אילו היתה פה מדינת חרדית הרי היו לוקחים שיקולים כאלו בחשבון, כי הרי בסופו של דבר, כלכלה זה חיים, איכות חיים זה גם חיים. ובאמת השאלה היא, מה הם הלכות מדינה של מדינת היהודים. מה עשו במלכותם של דוד, של שלמה, של יאשיהו?
וכפי שכבר כתבתי- זה פקו"נ מול פקו"נ.
ואדרבה, הראיה המכלולית היא שהמשך הסגר הוא הרבה יותר פקו"נ מהסיכון מהקורונה.
וזה גופא ההסתכלות הותרנית
וכבר כתבתי כן בס"ד בספרי ונכב"ב.
סה"כ סגר גורם למשבר כלכלי, ובעקיפין לעלייה בתמותה.
מה שכן באחוזים הקורונה הסינית ממיתה הרבה יותר משפעת (אף שהרבה פחות מדבר אבעבועות שחורות, כולירה ושאר מרעין בישין), ואם לא היו עושים שום סגר - הייתה כמות המתים הרבה יותר גבו, אולי מעל מליון כבר עכשיו.
קשה להכריע בדבר.
אולי אחטוף צעקות, אך לענ"ד יותר מסתבר לפתוח חנויות לפני בתי כנסיות. בחנויות לא חייבים מנין וכו'
ולחלק קנסות ביד נדיבה לכל מי שקצת מפר כללים חבישת מסיכה, שמירת מרחק, עודף לקוחות וכדו'
לדרוש אלכוג'ל בכניסה לכל עסק וכו'
נ.ב. כמובן המדינה עושה ככל יכולתה ע"מ להחריב את הכלכלה גם הרבה לפני הקורונה.
נוטר הכרמים כתב:נהניתי מאוד מההודעה הפרטית שקבלתי עכשיו, הנה היא:אם הייתם שואלים לי עיצה, הייתי אומר לך תפתח ניק חדש עם שם חדש, ואז אולי אולי אולי נהיה דיון לגופו של עניין.
אבל החודש האחרון הוכיח שכל מי שקורה מה שכתבתם, גם כשתכותב הדברים הכי ברורים ופשוטים (כמו מה שכתבתם עכשיו), משום מה קוראים "מה העצניק אומר", ולא מצליחים לנתק את מי שאמר מול מה שאמר... ולכן מרגישים חובה לענות מה הציבור "שלנו" עונים לציבור העצניקים...
חבל
מה דעתכם?
אגב, אם תרצו, יד החסידים על העליונה גם בחלק התקשורתי.
התקשורת החרדית (אולי עם מרכאות) המודרנית עוסקת בתעמולה שעדיף להתפלל במרפסות (בשם הגרי"ג שליט"א , ר' אשר וייס, האדמו"ר מקרלין).
אני מאמין שדעתם כלפי טבילה במקוה ג"כ אינה חיובית, ומשום מה לפי מה ששמעתי ממישהו שמעודכן, אין איזכור.
נוטר הכרמים כתב:לא באתי להקשות על מישהו.
אני אישית מכיר גדולי תורה ליטאים שפוקדים מקווה רק כחמש פעמים בשנה.
אני מרגיש, להבדיל מ'טוען' או מתריס, שלחסידים יותר חשוב המקוה מאשר לנו בתי המדרש, זה הכל.
שום חסיד לא יצליח לשכנע אותי שהוא מרגיש 'זיפט' מסגירת המקוה כמו מסגירת בית המדרש,
ולמרות כל הררי ההסברים, יש את ההרגשה הבסיסית.
צביב כתב:נוטר הכרמים כתב:לא באתי להקשות על מישהו.
אני אישית מכיר גדולי תורה ליטאים שפוקדים מקווה רק כחמש פעמים בשנה.
אני מרגיש, להבדיל מ'טוען' או מתריס, שלחסידים יותר חשוב המקוה מאשר לנו בתי המדרש, זה הכל.
שום חסיד לא יצליח לשכנע אותי שהוא מרגיש 'זיפט' מסגירת המקוה כמו מסגירת בית המדרש,
ולמרות כל הררי ההסברים, יש את ההרגשה הבסיסית.
כמדומה בשו''ת מהרש''ם שיש מי שרגיל בטבילת מקוה, אינו מסוגל ללמוד ללא מקוה,
( אולי ראיתי בשו''ת דברי יציב על יוהכ''פ)
ושמעתי מאחד שאת כל סדרי לימודו לא קיים בשבועות אלו,
וסידר לו סדרים אחרים, ואת רוב לימודו שלמד בתקופה זו שכח ,
צביב כתב:נוטר הכרמים כתב:לא באתי להקשות על מישהו.
אני אישית מכיר גדולי תורה ליטאים שפוקדים מקווה רק כחמש פעמים בשנה.
אני מרגיש, להבדיל מ'טוען' או מתריס, שלחסידים יותר חשוב המקוה מאשר לנו בתי המדרש, זה הכל.
שום חסיד לא יצליח לשכנע אותי שהוא מרגיש 'זיפט' מסגירת המקוה כמו מסגירת בית המדרש,
ולמרות כל הררי ההסברים, יש את ההרגשה הבסיסית.
כמדומה בשו''ת מהרש''ם שיש מי שרגיל בטבילת מקוה, אינו מסוגל ללמוד ללא מקוה,
( אולי ראיתי בשו''ת דברי יציב על יוהכ''פ)
ושמעתי מאחד שאת כל סדרי לימודו לא קיים בשבועות אלו,
וסידר לו סדרים אחרים, ואת רוב לימודו שלמד בתקופה זו שכח ,
דרופתקי דאורייתא כתב:בברכה המשולשת כתב:ישא ברכה כתב: 3. האמת היא שיש בעיה מאד גדולה בכל הגישה שלנו אל הנושא. מבחינת מדינת ישראל, השיקולים הם מורכבים. מצד אחד זו מדינה שבהחלט עושה הרבה בשביל חיי אדם, יותר מכל מדינה אחרת בעולם (יהודים זה יהודים!), והם בהחלט עושים הרבה כדי שכמה שפחות ימותו כאן. מצד שני כמדינה יש להם שיקולים נוספים, בראש ובראשונה שהכלכלה תמשיך לפרוח, איכות חיים סבירה לאזרחים, ועוד. לצורך כך הם מוכנים לקחת סיכונים למרות שהם יודעים בוודאות שאנשים ימותו כאן מחמת ההקלות, אבל יש מספר מתים שבעיניהם הוא סביר.
וכאן הבן שואל, מה נכון לפי התורה, הרי כל הרבנים מכל החוגים והעדות מורים שיש להיזהר מחמת חשש פיקוח נפש, וא"כ איך נקל בשעה שהקולא שלהם נובעת מתוך שהם מוכנים לקחת על עצמם מספר מתים שבעיניהם הוא סביר? ובאמת כדי למגר את הנגיף לחלוטין אין לדבר סוף.
מצד שני. ברור לכל מי שדעת בראשו, שבאמת גם אילו היתה פה מדינת חרדית הרי היו לוקחים שיקולים כאלו בחשבון, כי הרי בסופו של דבר, כלכלה זה חיים, איכות חיים זה גם חיים. ובאמת השאלה היא, מה הם הלכות מדינה של מדינת היהודים. מה עשו במלכותם של דוד, של שלמה, של יאשיהו?
וכפי שכבר כתבתי- זה פקו"נ מול פקו"נ.
ואדרבה, הראיה המכלולית היא שהמשך הסגר הוא הרבה יותר פקו"נ מהסיכון מהקורונה.
וזה גופא ההסתכלות הותרנית
וכבר כתבתי כן בס"ד בספרי ונכב"ב.
היכן כתבת? אם אפשר לצרף שוב.
לכאורה זה בגדר חשש רחוק של פיקו"נ, כאשר הסכנה היא רק לאחוז קטן מאד, לא חוששים בזה לפיקו"נ. כך בהל' שבת וכך גם בהל' כאלה. וממילא, אם ברור שבהנחיות כאלה וכאלה, לא יהיו מתים כי אם עד כמות מסויימת של אחוזים, הרי שא"א להשבית את קול (כל) התורה מפני פיקו"נ. אף שבודאי צריכים להיזהר ככל האפשר.
אותה אבקש כתב:מיהו הכותב התמהוני שמשתמש בכ"ק אדמו"ר מאמשינוב שליט"א ברעשניות כזו ולהיפך מדרכו ממש.
גל של אגוזים כתב:אותה אבקש כתב:מיהו הכותב התמהוני שמשתמש בכ"ק אדמו"ר מאמשינוב שליט"א ברעשניות כזו ולהיפך מדרכו ממש.
מישהו שאין לו 'מושג' כלל מי הוא האדמו"ר מאמשינוב שליט"א
יוסף חיים אוהב ציון כתב:הכתב הסופר.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים