אשרי יושבי ביתך כתב:מכך שהרשויות מקילות אין שום ראיה, דהחשבונות שלהם הם כסף, וכמו שהאריכו באשכול אחר.
וראיית התורה אחרת לגמרי, ומחמירים בנפשות
ידוע תדע כתב:באיזה סמכות יש בידם למנוע מנינים
מי מינה אותם אין היום דין של מרא דאתרא
אם הרשויות מתירות אין שום חשש
אפילו יש מצווה בכה"ג
ידוע תדע כתב:בברכה המשולשת כתב:ידוע תדע כתב:באיזה סמכות יש בידם למנוע מנינים
מי מינה אותם אין היום דין של מרא דאתרא
אם הרשויות מתירות אין שום חשש
אפילו יש מצווה בכה"ג
נכב"ב שבהחלט יש היום דין של מרא דאתרא.
ואין שום סיבה בעולם לפקפק בסמכות רבני השכונה בעניין זה
(ללא קשר לשאלה על מניינים בעת הזאת, עליה כתבתי באשכול אחר)
האם לכל מוצ בשכונה יש דין של מרא דאתרא
האיך מתמנים האם יש ז' טובי העיר
האם העדה החרדית היא רבנות ירושלים או המועצה הדתית
האם הרב לנדא הוא רבה של בני ברק או הרב רוזנבלט או הרב הספרדי או בכלל הרב קורח
לפי מה זה עובד
בשעתו ניסיתי להבין ראיתי נפגשו קבוצת רבנים ועסקנים ומינו רב בבית שמש
לאחמ"כ פתחו עוד בהיכנ"ס ומינו עוד רב וכו' וכו'
למי הסמכות של רב השכונה
אחד כתב שזמן הדה"נ הוא כירושלים והפורץ גדר ישכנו נחש
שאלתי האם זה מחייב וענו לי שאין היום דין של מרא דאתרא
בנוסף "רבנים מהשכונה" אינם בגדר מרא דאתרא אלא הם רבנים המתגוררים כמוני בשכונה
שלא יובן לא נכון, צריך להיזהר בכל מיני אזהרות וללכת כפי ההנחיות ויותר כי "חמירא סכנתא מאיסורא"
וזה בגדר ספק פיקוח נפש שיש בו לדון לחומרא
הנושא שלי הוא רק על חיוב שלמוע להוראה מדין מרא דאתרא
יבנה כתב:אינו מובן איך יש בכה"ג דין של מרא דאתרא או ז' טובי העיר. יש הרבה בתי כנסיות, וכל א' הולך לאן שרוצה. יש הרבה מוצ"ים וכל א' שואל את מי שרוצה, והרבה שואלים אנשים מחוץ לשכונה או לעיר. אין סמכות לאף א' לומר למישהו מה לעשות.
מרא דאתרא הוא במצב שכל העיר קבלו איש או אנשים מסוימים שיוכלו לומר ולחייב אנשים מה לעשות. כאן כל א' עושה מה שישר בעיניו.
יש לזה אותו המשמעות שיש לקול קורא שרופאי השכונה מוציאים בענייני רפואה.
יבנה כתב: שייך מצב של מרא דאתרא ביישובים קטנים שכולו קהילה א' ובחרו להם רב א'.
בברכה המשולשת כתב:ידוע תדע כתב:בברכה המשולשת כתב:ידוע תדע כתב:
לכל זה כבר התייחס המהרש"ם בקונטרס תיקון עולם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים