אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
סליחות כתב:אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אין הכי נמי. כתבי היד המובחרים ביותר.
אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אין הכי נמי. כתבי היד המובחרים ביותר.
לא התכוונתי לתנ"ך קניקוט המאוייר שנכתב בידי מהר"ם זבארה, אלא לתנ"ך שערך בנג'מין קניקוט על פי למעלה משש מאות כת"י ודפוסים שונים.
יאיר אתמר כתב:
סליחות כתב:אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אין הכי נמי. כתבי היד המובחרים ביותר.
לא התכוונתי לתנ"ך קניקוט המאוייר שנכתב בידי מהר"ם זבארה, אלא לתנ"ך שערך בנג'מין קניקוט על פי למעלה משש מאות כת"י ודפוסים שונים.
האם לא מדובר במהדורה עתיקה מאוד? היכן ניתן לעיין בה?
ואלו פרטיו.אישצפת כתב: . . בספריה הלאומית ישנו עותק.
אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אין הכי נמי. כתבי היד המובחרים ביותר.
לא התכוונתי לתנ"ך קניקוט המאוייר שנכתב בידי מהר"ם זבארה, אלא לתנ"ך שערך בנג'מין קניקוט על פי למעלה משש מאות כת"י ודפוסים שונים.
האם לא מדובר במהדורה עתיקה מאוד? היכן ניתן לעיין בה?
ברשת אינני יודע אם קיימת.
בספריה הלאומית ישנו עותק.
ספרים וועלט כתב:אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:סליחות כתב:אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אין הכי נמי. כתבי היד המובחרים ביותר.
לא התכוונתי לתנ"ך קניקוט המאוייר שנכתב בידי מהר"ם זבארה, אלא לתנ"ך שערך בנג'מין קניקוט על פי למעלה משש מאות כת"י ודפוסים שונים.
האם לא מדובר במהדורה עתיקה מאוד? היכן ניתן לעיין בה?
ברשת אינני יודע אם קיימת.
בספריה הלאומית ישנו עותק.
כמדומה שזהו https://ia800309.us.archive.org/0/items/vetustestamentum01kenn/vetustestamentum01kenn.pdf
ספרים וועלט כתב:
כמדומה שזהו https://ia800309.us.archive.org/0/items/vetustestamentum01kenn/vetustestamentum01kenn.pdf
אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
אישצפת כתב:יישר כח.
אין מילים בפי.
אולם נראה שזהו רק חלק א' שכן הוא מסיים במלכים ב'.
סליחות כתב:והאם יש בו תיעוד של ההחלטות כמו שעשה הרב ברויאר בשינויי הנוסחאות בדעת מקרא?
יאיר אתמר כתב:אישצפת כתב:יישר כח.
אין מילים בפי.
אולם נראה שזהו רק חלק א' שכן הוא מסיים במלכים ב'.
חלק ב.סליחות כתב:והאם יש בו תיעוד של ההחלטות כמו שעשה הרב ברויאר בשינויי הנוסחאות בדעת מקרא?
אמנם לא תיעוד, אבל על דרך ההדרה ראה במבוא לכרך יהושע-שופטים, בעיקר מעמ' 52 והלאה. ר"מ ברויאר ועופר כתבו מאמרי ביקורת על מהדו' זו, וניתן ללמוד מדבריהם מהם ההבדלים בין המהדורות.
פלוני' כתב:נושא: תנ"ך עם שינויי נוסחאותסליחות כתב:האם זה מעשי לדעתכם להניע פרוייקט בסגנון הבא?
חשבתי על שחזור של כתר אר"צ 100% ובלי שיקולים אישיים, בלי תיקונים, בלי הגהות (גם במקום שלכאורה ברור שיש טעות), המטרה: העברה מדויקת של כתר אר"צ כמות שהוא.
כל זה יוכל להיעשות על ידי מתנדבים, לרבות הפרטים הקטנים ביותר, והנגשת הדברים לציבור 100% חינם.
רובו כמות שהוא לפנינו וניתן להעתיקו ולהגיה את הטקסט על פיו. לגבי החלק שלא לפנינו, ניתן להעתיק ולשחזר מתיעודו של קאסוטו ואחרים, ובמקרה הצורך, במקום שאין תיעוד בלבד, הסתמכות על כתבי יד הקרובים ביותר (יש מספר כתבי יד), תוך תיעוד מפורט בהערות מה נעשה ולמה.
נ.ב. כתר אר"צ עדיין לא שוחזר באופן הנ"ל, לא על ידי הרב ברויאר ולא על ידי אחרים ככל הידוע לי.
אפילו התנ"ך שנקרא "תנ"ך הכתר" לכאורה לא תיעד את השינוי הזה ששאלתי עליו (אותיות רבתי בק"ש): ראו כאן, והאם יש בו תיעוד של ההחלטות כמו שעשה הרב ברויאר בשינויי הנוסחאות בדעת מקרא?
אולי אפשר לשאול לשם מה כל זה?
בשביל מה לתעד טעויות ברורות (במידה וישנם) בכתר?
ככלל, באיזה תחום אתה מתעניין, חסרות ויתירות, ניקוד וטעמים, געיות, חטפים, פרשיות פתוחות וסתומות, סדרים, אותיות משונות?
כל אחד מהנושאים הללו הוא נושא בפני עצמו, ולא בכולם ניתן לשחזר את החלקים החסרים מהכתר בצורה וודאית.
סליחות כתב:יישר כוחספרים וועלט כתב:
כמדומה שזהו https://ia800309.us.archive.org/0/items/vetustestamentum01kenn/vetustestamentum01kenn.pdf
יישר כוח גדול!אישצפת כתב:מה עם תנך קניקוט?
ניסיתי להשתמש במהדורה זו כדי לענות על שאלתי בעבר כאן.
והדברים נמצאים בעמוד 553:
איך לומר, מסובך, ולא מתאים למאה העשרים ואחת.
סליחות כתב:מזה זמן רב אני תר ומחפש אחרי ספר שמתעד באופן שיטתי את כל השינויים בכתבי היד החשובים של התנ"ך (כתר אר"צ, לנינגרד, ואולי אפילו וושינגטון ומסורת תימן לעומת הדפוסים), החל בשינויי קרי וכתיב, פרשיות פתוחות וסתומות, דרך טעמים וכלה בגעיות ובניקוד (קמץ קטן או רחב, ודעות הראשונים על כך) ואותיות זעירות ורבתי. תנ"ך כזה אמור להיות בלי הכרעות (שלא כמו אצל הרב ברויאר) אלא לשם השוואה בלבד לפני העוסק בלימוד המסורה, האם כבר עובדים על דבר כזה? יש בכך ערך עצום לעוסקים בסוגיות אלה.
בדעת מקרא בהוצאת מוה"ק קיים בכל כרך שינויי נוסחאות בסיסיים. אם הייתה אפשרות לאסוף את כל שינויי מכל הספרים ולקבץ אותם למקום אחד גם כן היה בזה תועלת בינתיים.
זאב ערבות כתב:כעת י"ל תיקון סופרים חדש, ובראשו כ300 שינויים בין הדפוסים השונים של המקרא (דף השער וההקדמה מופיעים בסוף הקובץ, למרבה הצער הצילום לא כ"כ ברור אך קריא).
יאיר אתמר כתב:
יוצא פוניבז' כתב:זאב ערבות כתב:כעת י"ל תיקון סופרים חדש, ובראשו כ300 שינויים בין הדפוסים השונים של המקרא (דף השער וההקדמה מופיעים בסוף הקובץ, למרבה הצער הצילום לא כ"כ ברור אך קריא).
יש גם ב'תורת הקורא' רשימת שינויים, אך שם יש גם את ההכרעה ע"פ כת"י מדוייקים לאין ערוך מכל מה שהביאו כאן.
ההקפדה שלא לסמן זרקא וכדו' כשהנגינה באמצע התיבה, מוזרה למדי. וכמדו' כבר בכת"י ישנים יש סימונים כאלו.
הסימון של סוף פסוק בטור הלא מנוקד, ישנו גם בתקון סופרים ברדיטשוב, וגם לאחרונה מישהו הדפיס כעי"ז עם אתנחתא ג"כ. אבל הוא תפס אח"כ שהבעלי קוראים מעדיפים להיפך, שיסמן רק הטעם של תחילת הפסוק ולא של הסוף, וכמדומה הדפיס מהדורה שניה כזו.
מעט דבש כתב:רשימת שינויים בין הדפוסים [דפוסים מדוייקים יחסית (או שאמורים להיות כאלו), מה שאין כן מאשר ברשימה דלעיל], יש כאן:
viewtopic.php?p=582465#p582465
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים