שמואל דוד כתב:שבת מט.
גזרו מלכות רומי .... המניח תפילין ינקרו מוחו. ופירש״י ינקרו את מוחו - שהוא תחת התפילין. ינקרו לשון ניקור עינים.
לקמן קל. רש״י ד״ה ינקרו - פורי״ר בלעז לשון יקרוה עוברי נחל (משלי ל) ולשון תנקר לא נעלה (במדבר טז)
ויש להעיר,
א) מדוע בדף מט. לא הביא ראיה מקרא וגם לא הביא הלעז (באמת ראיתי בכת״י רש״י שיש לע״ז גם בדף מט)
ב) מדוע בדף קל לא כתב לשון ניקור עינים.
ג) מדוע בדף קל הביא תרי קראי.
ד) מדוע הקדים קרא דמשלי לקרא דבמדבר.
גם יש כמה דקדוקים בין הסוגיות ואכמ״ל.
שמואל דוד כתב:מתוק מדבש!
שמואל דוד כתב:נד: רש"י ד"ה פקוק - סתום. צ"ע כוונתו בזה והרי כבר פי' כן במשנה.
שמואל דוד כתב:נד:
רש"י ד"ה דלא הדר חייך לה - שלא יוכל להחזיר צוארו לצד המכה לחככה בשיניו וקושרן בצוארו וחשובים הן יותר מקשישין שעל גבי השבר ואי נפלו חייס עלייהו ומייתי להו 'בשגגה'
לא הבנתי מדוע דוקא כאן הוסיף רש"י "בשגגה", וצ"ב.
אהרן תאומים כתב:שמואל דוד כתב:נד: רש"י ד"ה פקוק - סתום. צ"ע כוונתו בזה והרי כבר פי' כן במשנה.
במשנה לא פירש את המילה פקוק ראה בד"ה אע"פ, ובגמרא מאחר שחזרה שוב על המילים ולא בזוג אע"פ שהוא פקוק ויכלה לומר ולא בזוג בלבד הוסיף רש"י והסביר שהמילה פקוק פי' סתום ואולי שניכר שהוא סתום וזה יותר ניראה שאזיל לחינגא
שמואל דוד כתב:שאלתי על החילוק בין עלה לעלית.
משמע ששכחת תלמודך.איתן נוי כתב:איפה מצאנו בש"ס שרב יוסף חלה ושכח תלמודו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים