מי שעושה צחוק הוא מי שמשנע את האילן. כידוע לשון הגמ' האי מאן דנפיק וחזי וכו', שמשמעותו אם יצא וראה, ולא שיביאו האילן עליו, ואם --לא בא אל ההר, ההר לא יבוא אליו. ואם אל סודו תדרוש, לא ישבתי בסוד משחקים.אוהב אוצר כתב:חבל ששני הכותבים האחרונים עושים צחוק מדברים רציניים.
איש_ספר כתב:עם פתיחת עונת הקורונה, הוציא הרב הראשי פסק שאין לנשק מזוזה. בתקשורת הגדירו את הפסק כ"נועז" וכולנו חייכנו בסלחנות מהולה בלעג. מאז הפכנו ליותר ויותר נלעגים ופתאטים.
היום פורסם בעיתונות על מיזם מפואר של רכב המוביל כמה אילנות, לזכות את ישראל בברכת האילנות. ואם לליצים יליץ: כידוע סגולת מאה ברכות לעצירת המגיפה, וגם אני מבני אברהם יצחק ויעקב, וגם לי יש פסק קורנה, ובכן יביאו משאית ועליה יציגו בכלובים נפרדים, כושי, גיחור, לווקן וקיפח, ננס, דרקונה ופתוי הראש, כיבון, לפתן, ומקבן. ולהבדיל בין חיים לחיים, בכלובים אחרים יניחו פיל, קוף וקיפוף. וכל הרואה אומר ברקאי ומברך על כל אחד לעצמו משנה הבריות, שהרי גופין מחלקים (וצ"ב אם שייך כאן רואים אלו את אלו לצרפם לאחד). והרי לנו ברכות בחשבון.
אחרי פסקי היזכור ביחיד (שמא לא יכנסו לתוך הבית אותם שיש להם אב ואם רח"ל!), מכירת חמץ דיגיטלית ועוד, התבשרנו על פסק דין נועז נוסף: מותר לשמוע מוזיקה שקטה ! לתומי חשבתי שפסק נועז כזה היה צריך לצרף אליו, את ר' משולם איגרא ור' סנדר מרגליות. באמריקה אמרו על מורה אחד המטיף לביטול מציצה בפה, שאם היה יודע שמציצה בפה אין בה שום קדושה (לדעתם), לא היה ממהר לבטלה...
הקיצור לא נולדנו היום, ומי שהוא דכא רוח ועגום נפש יכול לשמוע כל מוזיקה, ומי שאין לו רייבאייזע"ן שיאכל חסה (או שורש של חריי"ן כמנהג החוו"ד). וחסלת על הפסקים המגוכחים, המרצים והחנפניים. "מפני שהתורה חוגרת שק, ועומדת לפני הקדוש ברוך הוא, ואומרת לפניו: רבונו של עולם! עשאוני בניך ככנור שמנגנין בו לצים...".
אראל כתב:השכן שלי נולד לו בן זכר, והברי"מ יתקיים מחר אי"ה
רצה לערוך מסיבת וואך נאכט כנהוג, יעצתי לו [מה שלמדתי מפתרון האילן על הרכב לברכת אילנות], לשים עריסת התינוק על רכב גדול, וירכיבהו ברחוב העיר, וקראו לפניו, מזל טוב, תזכה לגדלו לתורה ולחופה ולמעש"ט.., ויזרקו ממתקים מן הרכב לעבר המברכים...
גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
אוהב אוצר כתב:גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
חידוש עולמי!
דמשק כתב:מצטרף למה שפורסם שבוע שעבר, פסק דין דרמטי מרבני בני ברק, השנה לאור המצב מותר להשתמש בחמץ שעבר עליו הפסח ונמכר לנכרי!..
גימפעל כתב:אוהב אוצר כתב:גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
חידוש עולמי!
אני מחדד את הגיחוך.
אשרי יושבי ביתך כתב:גימפעל כתב:אוהב אוצר כתב:גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
חידוש עולמי!
אני מחדד את הגיחוך.
אני מחדד את הזלזול!
פלתי כתב:אני בעניותי לא יודע מה מקום יש ללגלג על היוזמה המבורכת ההיא.
כי למרות שאין מצוה חיובית לברך ברכת האילנות, ורק למאן דחזי. מ"מ ודאי זכות גדולה וחשובה היא, ויש הרבה יהודים טובים שישמחו לזכות הזו שנפלה בידיהם.
ומדוע להתלוצץ על אנשים בעלי יוזמה נפלאה שכזו?
ישראל אליהו כתב:לא הבנתי כ"כ על מה הרעש.
ישנם אנשים פשוטים שלא יודעים את ההלכות במקורותיהם, וכיצד להתנהג במקרים טיפה שונים ממה שהורגלו.
ישראל אליהו כתב:לא הבנתי כ"כ על מה הרעש.
ישנם אנשים פשוטים שלא יודעים את ההלכות במקורותיהם, וכיצד להתנהג במקרים טיפה שונים ממה שהורגלו.
למשל שמעתי ששאלו רב, כיצד להתנהג ביום האזכרה [מנהג בני ספרד להתקבץ וללמוד, וסעודה וברכות...].
והרב הדריך אותם בדברים הפשוטים שידעתי כדבר פשוט: שכל בן יגיד קדיש במקום מגוריו, וכל אחד ילמד משניות וזוהר עם בני משפחתו, וכן יעלו לקבר בנפרד. ועל הסעודה אפשר לוותר השנה!! הדברים הללו לא פשוטים כלל אצל ה'עמך'. וצריך להדריך אותם על כל צעד ושעל.
ואה"נ הכותרות בכלי התקשורת, היא הבעיה, אבל זו בעיה כללית שמכל דבר הם צריכים לעשות כותרת, אחרת לא תהיה להם עבודה.
[גם אני מסופק בענין הסעת האילנות, ולכאורה אין לברך. ד"מאן דנפיק" כתיב. ואמנם אפשר לטעון שלאו דוקא, אך אין לזה ראיה שלאו דוקא, וסב"ל.
ואמנם אם יוצאים מהבית מרחק מסויים, לכאורה מהני, דסוף סוף "נפיק". וכעי"ז ראיתי בארחות רבינו שמישהו קירב לגריי"ק את הענף בכדי שיראה, ושמח בזה מאד]
אליעזר בלוי כתב:כן
לעשות סבל מדעת עצמו
זה נהיה כמו כת
כל המרבה להגיד סבל
הרי זה משובח
גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
יוסף חיים אוהב ציון כתב:גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
מנין לך?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:גימפעל כתב:אין שום חובה לברך ברכת האילנות (למי שלא רואה)
מנין לך?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים