מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי ש. ספראי » ד' אפריל 22, 2020 11:48 am

לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

נקודה למחשבה
הרה"ג רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א

וְהִנֵּה בְּפֶתַע פִּתְאוֹם, נֶעֶצְרוּ חַיֵּי הַשִּׁגְרָה/ נִכְנַסְנוּ אָנוּ, מִתּוֹךְ יְדִיעָה וְהַכָּרָה/ לְמִין סוּג שֶׁל הַסְגָּרָה/ לָאו דַּוְקָא מִטַּעֲמֵי פַּגְרָה/ הוֹרָאוֹת מֶמְשַׁלְתִּיּוֹת מִשְׁתַּנּוֹת, מֵהַחְמָרָה לַהֲקָלָה, מֵהַקַּלָּה לְהַחְמָרָה/ וְאָנוּ אֵין אִתָּנוּ יֹדֵעַ עַד מָה, לִכְאוֹרָה/ הַכֹּל תַּחַת סְגִירָה.

מֵאוֹת אַלְפֵי חוֹלִים בְּכָל הָעוֹלָם / וְאָנוּ נִקְרָאִים: לִפְתֹּחַ אֶת הַלֵּב, כְּפִתְחוֹ שֶׁל אוּלָם/ לְחַשֵּׁב חֶשְׁבּוֹן נֶפֶשׁ, מוּל מֶלֶךְ, מִמֶּנּוּ כָּל רָז לֹא נֶעֱלַם/ לַחֲקֹר, לְפַשְׁפֵּשׁ, לַעֲלוֹת בַּסֻּלָּם/ לִהְיוֹת יוֹתֵר. יְהוּדִי מֻשְׁלָם.

לְהַבִּיט אֶל הָאַחֵר, הַמְּבֻגָּר/ זֶה שֶׁכְּבָר חֹדֶשׁ לְבַדּוֹ גָּר/ סָפוּן, סָגוּר וּמְסֻגָּר/ לְהַעְתִּיר עֲבוּר פְּלוֹנִי/ת, יְהוּדִי/ה בִּלְתִּי מֻכָּר/ הַנִּמְצָא בְּבִדּוּד לְבַדּוֹ, לְלֹא גּוֹאֵל וּמַכָּר.

לְהִתְעַנְיֵן בִּשְׁלוֹם הַשְּׁכֵנִים/ נִיבָּטִים בְּמִנַּיִן מִרְפָּסוֹת הַבִּנְיָנִים/ אֵלּוּ שֶׁלֹּא דִּבַּרְנוּ אִיתָּם, שָׁנִים/ לִשְׁאֹל, לְהַצִּיעַ, לְלֹא גִּנּוּנִים/ מָה קוֹרֶה אִתְּכֶם, בִּפְנִים?

לָשֶׁבֶת נִנּוֹחַ עִם הַבֵּן, וְלִלְמֹד/ מַסֶּכֶת חֲדָשָׁה, בְּטַעַם שֶׁל עוֹד/ לְלֹא לַחַץ, בְּלִי לִמְעֹד/ בְּשַׁבָּתוֹת (לֹא בִּימֵי חוֹל שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר), אֶפְשָׁר גַּם לִרְקֹד/ בְּלִי 'מָה יֹאמְרוּ', בְּלִי מַסֵּכוֹת אוֹ קוֹד/ לְהַחְדִּיר יִרְאַת שָׁמַיִם בֵּיתִית, אַהֲבַת דַּלְתֵי תּוֹרָה, לִשְׁקֹד.
לִהְיוֹת יְהוּדִי טוֹב, גַּם עִם הפיז'מה/ לְאַפְשֵׁר לַיְּלָדִים לִשְׁאֹל עַל מָה וְגַם לָמָּה/ לְנַגֵּן אֶת דַּף הַגְּמָרָא בִּנְעִימָה/ לְהָשִׁיב עַל שְׁאֵלוֹת הַתְּפִלָּה, שֶׁל הַבַּת וְהָאִמָּא.

שׁוֹאֲלוֹת הַבָּנוֹת: מַדּוּעַ אוֹמְרִים "דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל" בְּקִדּוּשׁ לְבָנָה?/ לָמָּה הִשְׁתַּנְּתָה כָּעֵת בַּקַּדִּישׁ, הַמַּנְגִּינָה?/ וְהִנֵּה, מוּל מִנַּיִן לְמַטָּה, זֶה הַזְּמַן לְהַחְדִּיר עוֹד אֱמוּנָה/ לָשֶׁבֶת רֶבַע שָׁעָה לִפְנֵי הַתְּפִלָּה, רְאוּיָה הִיא הַהֲכָנָה/ לְהִתְכּוֹנֵן בַּמִּרְפֶּסֶת, אֶל פְּנֵי הַשְּׁכִינָה.
לִלְמֹד מַסֶּכְתּוֹת וְנוֹשְׂאִים חֲדָשִׁים/ חֲלוֹמוֹת שֶׁל לִמּוּד שֶׁלֹּא מֻמְּשׁוּ, לְהַגְשִׁים/ הַקְטָרַת אֵמוּרִים, כָּלִיל לְאִישִׁים/ בְּשֶׁקֶט בְּשֶׁקֶט, לְלֹא רְעָשִׁים/ לִשְׁפֹּךְ צְקוּן לַחַשׁ בַּסָּלוֹן, כָּעֵת זֶה 'עֶזְרַת נָשִׁים'/ לְיִצֹק מֵחָדָשׁ רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשִׁים/ וְיִוָּתְרוּ בְּנֵי יַעֲקֹב לְבַדָּם, בְּלִי לְנַסּוֹת לְהַרְשִׁים.

לְהַקְשִׁיב לְשִׁעוּר טֶלֶפוֹנִי/ יָפֶה הוּא לִמּוּד מְשֻׁתָּף, בְּחִיּוּג אֶלֶקְטְרוֹנִי/ אֲנִי לוֹמֵד כָּעֵת. אֲנִי עוֹבֵד חִיּוּנִי/ צוּרִי אוֹצָרִי, בהשי"ת שָׂם בִּטְחוֹנִי/ בְּךָ אֱלוֹקִי חָסִיתִי, בְּעֹשֶׁר וּבָעֹנִי.

לְהוֹדוֹת עַל מִשְׁלוֹחַ בֵּיצִים מֵרָחוֹק/ לִקְבֹּעַ עִתִּים, חֹק / לְהַחֲמִיא, לְחַיֵּךְ, לִשְׂמֹחַ, לִצְחֹק/ לְעוֹדֵד בְּשִׂיחָה טֶלֶפוֹנִית סָח רָחוֹק/ לִכְתֹּב חִדּוּשִׁים. לַקְּטַנִּים- לְצַיֵּר צִיּוּרִים/ בְּתוֹכְכֵי בֵּית מְגוּרִים/ לְגַלּוֹת כִּשּׁוּרִים/ לִלְמֹד בְּחַבְרוּתָא עִם בֶּן הָעֶשְׂרִים/ פַּעֲמַיִם בְּיוֹם לְדַבֵּר עִם הוֹרִים / לְהַפְסִיק מְרִיבוֹת, לְאַחוֹת שְׁבָרִים/ לַעֲצֹר מַחֲלוֹקוֹת בֵּין הַגּוּרִים...

לְהַכִּיר כִּי יֵשׁ מַנְהִיג לְבִירָה/ לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ פַּחַד וּמוֹרָא/ לְפָנָיו נַעֲבֹד בְּיִרְאָה/ בְּאַהֲבָה אַדִּירָה/ כָּאן וְעַכְשָׁו, בְּתוֹךְ הַדִּירָה/ לְהַמְתִּיק הַגְּזֵירָה/ בְּלִיבּוּב אֲוִירָה/ לִסְלֹל דֶּרֶךְ בְּסֻגְיוֹת, שְׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת, 'חֲקִירָה'/ לִשְׁמֹר עַל קְדֻשַּׁת הַבַּיִת, בְּכָל מִינֵי שְׁמִירָה/ לִנְשֹׁךְ שְׂפָתַיִם בִּגְבוּרָה/ אֲפִלּוּ שֶׁלֹּא כָּל יוֹם, הוּא יוֹם בְּשׂוֹרָה/ לְהַמְעִיט בְּבִקֹּרֶת בֵּיתִית, לְהַרְבּוֹת הֶאָרָה/ לְהַעֲרִיךְ יֶלֶד לוֹמֵד, בִּפְאֵר וְהוֹקָרָה/ אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל בֵּיתִי, בָּזֹאת הַתּוֹרָה/ שִׁירַת בַּת הַשָּׁמַיִם, לְשׁוֹרְרָהּ.

לְהַבִּיט אֶל הַבְּרִיאָה שֶׁמִּחוּץ לַחַלּוֹן/ לְהוֹדוֹת עַל אֱמֶת, לְהַכִּיר בַּכִּשָּׁלוֹן/ לִרְאוֹת שֶׁמֶשׁ, יָרֵחַ וְכוֹכָבִים/ עַנְנֵי כִּבְשָׂה, עַנְנֵי עָבִים/ רָאוּ מָה בָּרָא אֵלֶּה, לְהַכִּיר חַיּיָבִים/ וְכַמָּה אֵלָיו יִתְבָּרַךְ אָנוּ קְרוֹבִים/ כַּמָּה בְּעֵינָיו אָנוּ שָׁווִים/

לְהוֹדוֹת עַל גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל מְנַווְּטִים/ סְפִינָה גּוֹשֶׁשֶׁת, בְּצוֹק הָעִתִּים/ מוּל גַּלֵּי הֲסָתָה, נִצָּבִים מְעַטִּים/ לִגְזֹל הַחֲנִית מִיָּד הַלִּסְטִים/ יוֹרֵנוּ הַמּוֹרִים וּשְׂכָרָם כִּפְלַייִם/ שֶׁהֲרֵי שׁוֹנֶה הוּא הַיּוֹם מִיּוֹמַייִם/ אֶרְאֶלֵּי תּוֹרָה, כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם.

--- וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת / לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא/ לֹא, לֹא רוֹצִים לָשׁוּב לְשִׁגְרָה/ אֶת צֶמַח דּוֹד עַבְדֶּךָ, בּוֹא מָשִׁיחַ בִּמְהֵרָה/ לִרְאוֹת מִקְדַּשׁ בַּתִּפְאָרָה/ שִׁבְעַת קְנֵי הַמְּנוֹרָה/ עֲנָוִים הִגִּיעַ זְמַן גְּאֻלַּתְכֶם, הִנֵּה זוֹרַחַת אוֹרָה.

יתד נאמן. הבוקר.

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי דרומי » ד' אפריל 22, 2020 11:51 am

ייש"כ! מרענן בימים אלו...

רק להעיר שהניקוד דורש תיקון בכמה מקומות.

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי ש. ספראי » ד' אפריל 22, 2020 12:26 pm

דרומי כתב:ייש"כ! מרענן בימים אלו...

רק להעיר שהניקוד דורש תיקון בכמה מקומות.

כן. בעיתון תיקנו, ושינו קצת.

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' אפריל 22, 2020 12:41 pm

כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.

עקביה
הודעות: 5707
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי עקביה » ד' אפריל 22, 2020 1:17 pm

יפה ונחמד מאד!

(אולי הייתי מצנזר שורה וחצי, אבל אי אפשר שלא להתפעל ולהנות).

.השוחט
הודעות: 1017
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי .השוחט » ד' אפריל 22, 2020 1:26 pm

ש. ספראי כתב:לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

נקודה למחשבה
הרה"ג רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א

וְהִנֵּה בְּפֶתַע פִּתְאוֹם, נֶעֶצְרוּ חַיֵּי הַשִּׁגְרָה/ נִכְנַסְנוּ אָנוּ, מִתּוֹךְ יְדִיעָה וְהַכָּרָה/ לְמִין סוּג שֶׁל הַסְגָּרָה/ לָאו דַּוְקָא מִטַּעֲמֵי פַּגְרָה/ הוֹרָאוֹת מֶמְשַׁלְתִּיּוֹת מִשְׁתַּנּוֹת, מֵהַחְמָרָה לַהֲקָלָה, מֵהַקַּלָּה לְהַחְמָרָה/ וְאָנוּ אֵין אִתָּנוּ יֹדֵעַ עַד מָה, לִכְאוֹרָה/ הַכֹּל תַּחַת סְגִירָה.

מֵאוֹת אַלְפֵי חוֹלִים בְּכָל הָעוֹלָם / וְאָנוּ נִקְרָאִים: לִפְתֹּחַ אֶת הַלֵּב, כְּפִתְחוֹ שֶׁל אוּלָם/ לְחַשֵּׁב חֶשְׁבּוֹן נֶפֶשׁ, מוּל מֶלֶךְ, מִמֶּנּוּ כָּל רָז לֹא נֶעֱלַם/ לַחֲקֹר, לְפַשְׁפֵּשׁ, לַעֲלוֹת בַּסֻּלָּם/ לִהְיוֹת יוֹתֵר. יְהוּדִי מֻשְׁלָם.

לְהַבִּיט אֶל הָאַחֵר, הַמְּבֻגָּר/ זֶה שֶׁכְּבָר חֹדֶשׁ לְבַדּוֹ גָּר/ סָפוּן, סָגוּר וּמְסֻגָּר/ לְהַעְתִּיר עֲבוּר פְּלוֹנִי/ת, יְהוּדִי/ה בִּלְתִּי מֻכָּר/ הַנִּמְצָא בְּבִדּוּד לְבַדּוֹ, לְלֹא גּוֹאֵל וּמַכָּר.

לְהִתְעַנְיֵן בִּשְׁלוֹם הַשְּׁכֵנִים/ נִיבָּטִים בְּמִנַּיִן מִרְפָּסוֹת הַבִּנְיָנִים/ אֵלּוּ שֶׁלֹּא דִּבַּרְנוּ אִיתָּם, שָׁנִים/ לִשְׁאֹל, לְהַצִּיעַ, לְלֹא גִּנּוּנִים/ מָה קוֹרֶה אִתְּכֶם, בִּפְנִים?

לָשֶׁבֶת נִנּוֹחַ עִם הַבֵּן, וְלִלְמֹד/ מַסֶּכֶת חֲדָשָׁה, בְּטַעַם שֶׁל עוֹד/ לְלֹא לַחַץ, בְּלִי לִמְעֹד/ בְּשַׁבָּתוֹת (לֹא בִּימֵי חוֹל שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר), אֶפְשָׁר גַּם לִרְקֹד/ בְּלִי 'מָה יֹאמְרוּ', בְּלִי מַסֵּכוֹת אוֹ קוֹד/ לְהַחְדִּיר יִרְאַת שָׁמַיִם בֵּיתִית, אַהֲבַת דַּלְתֵי תּוֹרָה, לִשְׁקֹד.

לִהְיוֹת יְהוּדִי טוֹב, גַּם עִם הפיז'מה/ לְאַפְשֵׁר לַיְּלָדִים לִשְׁאֹל עַל מָה וְגַם לָמָּה/ לְנַגֵּן אֶת דַּף הַגְּמָרָא בִּנְעִימָה/ לְהָשִׁיב עַל שְׁאֵלוֹת הַתְּפִלָּה, שֶׁל הַבַּת וְהָאִמָּא.

שׁוֹאֲלוֹת הַבָּנוֹת: מַדּוּעַ אוֹמְרִים "דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל" בְּקִדּוּשׁ לְבָנָה?/ לָמָּה הִשְׁתַּנְּתָה כָּעֵת בַּקַּדִּישׁ, הַמַּנְגִּינָה?/ וְהִנֵּה, מוּל מִנַּיִן לְמַטָּה, זֶה הַזְּמַן לְהַחְדִּיר עוֹד אֱמוּנָה/ לָשֶׁבֶת רֶבַע שָׁעָה לִפְנֵי הַתְּפִלָּה, רְאוּיָה הִיא הַהֲכָנָה/ לְהִתְכּוֹנֵן בַּמִּרְפֶּסֶת, אֶל פְּנֵי הַשְּׁכִינָה.

לִלְמֹד מַסֶּכְתּוֹת וְנוֹשְׂאִים חֲדָשִׁים/ חֲלוֹמוֹת שֶׁל לִמּוּד שֶׁלֹּא מֻמְּשׁוּ, לְהַגְשִׁים/ הַקְטָרַת אֵמוּרִים, כָּלִיל לְאִישִׁים/ בְּשֶׁקֶט בְּשֶׁקֶט, לְלֹא רְעָשִׁים/ לִשְׁפֹּךְ צְקוּן לַחַשׁ בַּסָּלוֹן, כָּעֵת זֶה 'עֶזְרַת נָשִׁים'/ לְיִצֹק מֵחָדָשׁ רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשִׁים/ וְיִוָּתְרוּ בְּנֵי יַעֲקֹב לְבַדָּם, בְּלִי לְנַסּוֹת לְהַרְשִׁים.

לְהַקְשִׁיב לְשִׁעוּר טֶלֶפוֹנִי/ יָפֶה הוּא לִמּוּד מְשֻׁתָּף, בְּחִיּוּג אֶלֶקְטְרוֹנִי/ אֲנִי לוֹמֵד כָּעֵת. אֲנִי עוֹבֵד חִיּוּנִי/ צוּרִי אוֹצָרִי, בהשי"ת שָׂם בִּטְחוֹנִי/ בְּךָ אֱלוֹקִי חָסִיתִי, בְּעֹשֶׁר וּבָעֹנִי.

לְהוֹדוֹת עַל מִשְׁלוֹחַ בֵּיצִים מֵרָחוֹק/ לִקְבֹּעַ עִתִּים, חֹק / לְהַחֲמִיא, לְחַיֵּךְ, לִשְׂמֹחַ, לִצְחֹק/ לְעוֹדֵד בְּשִׂיחָה טֶלֶפוֹנִית סָח רָחוֹק.

לִכְתֹּב חִדּוּשִׁים. לַקְּטַנִּים- לְצַיֵּר צִיּוּרִים/ בְּתוֹכְכֵי בֵּית מְגוּרִים/ לְגַלּוֹת כִּשּׁוּרִים/ לִלְמֹד בְּחַבְרוּתָא עִם בֶּן הָעֶשְׂרִים/ פַּעֲמַיִם בְּיוֹם לְדַבֵּר עִם הוֹרִים / לְהַפְסִיק מְרִיבוֹת, לְאַחוֹת שְׁבָרִים/ לַעֲצֹר מַחֲלוֹקוֹת בֵּין הַגּוּרִים...

לְהַכִּיר כִּי יֵשׁ מַנְהִיג לְבִירָה/ לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ פַּחַד וּמוֹרָא/ לְפָנָיו נַעֲבֹד בְּיִרְאָה, בְּאַהֲבָה אַדִּירָה/ כָּאן וְעַכְשָׁו, בְּתוֹךְ הַדִּירָה/ לְהַמְתִּיק הַגְּזֵירָה/ בְּלִיבּוּב אֲוִירָה/ לִסְלֹל דֶּרֶךְ בְּסֻגְיוֹת, שְׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת, 'חֲקִירָה'/ לִשְׁמֹר עַל קְדֻשַּׁת הַבַּיִת, בְּכָל מִינֵי שְׁמִירָה/ לִנְשֹׁךְ שְׂפָתַיִם בִּגְבוּרָה/ אֲפִלּוּ שֶׁלֹּא כָּל יוֹם, הוּא יוֹם בְּשׂוֹרָה/ לְהַמְעִיט בְּבִקֹּרֶת בֵּיתִית, לְהַרְבּוֹת הֶאָרָה/ לְהַעֲרִיךְ יֶלֶד לוֹמֵד, בִּפְאֵר וְהוֹקָרָה/ אָדָם כִּי יָמוּת בְּאֹהֶל בֵּיתִי, בָּזֹאת הַתּוֹרָה/ שִׁירַת בַּת הַשָּׁמַיִם, לְשׁוֹרְרָהּ.

לְהַבִּיט אֶל הַבְּרִיאָה שֶׁמִּחוּץ לַחַלּוֹן/ לְהוֹדוֹת עַל אֱמֶת, לְהַכִּיר בַּכִּשָּׁלוֹן.

לִרְאוֹת שֶׁמֶשׁ, יָרֵחַ וְכוֹכָבִים/ עַנְנֵי כִּבְשָׂה, עַנְנֵי עָבִים/ רָאוּ מָה בָּרָא אֵלֶּה, לְהַכִּיר חַיּיָבִים/ וְכַמָּה אֵלָיו יִתְבָּרַךְ אָנוּ קְרוֹבִים/ כַּמָּה בְּעֵינָיו אָנוּ שָׁווִים/

לְהוֹדוֹת עַל גְּדוֹלֵי יִשְׂרָאֵל מְנַווְּטִים/ סְפִינָה גּוֹשֶׁשֶׁת, בְּצוֹק הָעִתִּים/ מוּל גַּלֵּי הֲסָתָה, נִצָּבִים מְעַטִּים/ לִגְזֹל הַחֲנִית מִיָּד הַלִּסְטִים.

יוֹרֵנוּ הַמּוֹרִים וּשְׂכָרָם כִּפְלַייִם/ שֶׁהֲרֵי שׁוֹנֶה הוּא הַיּוֹם מִיּוֹמַייִם/ אֶרְאֶלֵּי תּוֹרָה, כָּל צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם.

--- וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת.

לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא/ לֹא, לֹא רוֹצִים לָשׁוּב לְשִׁגְרָה/ אֶת צֶמַח דּוֹד עַבְדֶּךָ, בּוֹא מָשִׁיחַ בִּמְהֵרָה/ לִרְאוֹת מִקְדַּשׁ בַּתִּפְאָרָה/ שִׁבְעַת קְנֵי הַמְּנוֹרָה/ עֲנָוִים הִגִּיעַ זְמַן גְּאֻלַּתְכֶם, הִנֵּה זוֹרַחַת אוֹרָה.

יתד נאמן. הבוקר.


הוספתי קצת קיטוע.

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי ש. ספראי » ד' אפריל 22, 2020 2:00 pm

קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.


הטפה סמויה? הטפה גלויה.
ללמוד גם בבית, להתענג על התפילה במרפסת, לחייך לשכנים, לציית להוראות גדולי התורה, להביט על הנוף, להודות על מה שיש, לצייר ולשבת עם החמודים, לנשום עמוק ולצפות שהמשיח יבוא.
במפלגת הקוים הירוקים לא מסכימים לכל זה?

שטיפת מח של כל הנושאים המקיפים את חיינו התורתיים?

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' אפריל 22, 2020 2:25 pm

לא, זה בסדר. שיחת נשים, אבל בסדר.
לקראת הסוף כוחו לא עמד לו... וגם לך

פלגינן
הודעות: 3250
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי פלגינן » ד' אפריל 22, 2020 2:30 pm

ש. ספראי כתב:
קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.


הטפה סמויה? הטפה גלויה.
ללמוד גם בבית, להתענג על התפילה במרפסת, לחייך לשכנים, לציית להוראות גדולי התורה, להביט על הנוף, להודות על מה שיש, לצייר ולשבת עם החמודים, לנשום עמוק ולצפות שהמשיח יבוא.
במפלגת הקוים הירוקים לא מסכימים לכל זה?

שטיפת מח של כל הנושאים המקיפים את חיינו התורתיים?

אפשר לשלוח אליך את הילדים, שיוסיפו לכם עוד קצת אור לחיים?

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' אפריל 22, 2020 2:36 pm

יש פה משהו מאוד יפה ונהדר, אופטימי ומעודד, תמיד לראות את הטוב, את היפה,
את כל הרווחים מן המצב שנוצר.

ושורת הסיכום,
תפילה וגעגוע לפיתרון המושלם, לגאולה האמיתית הנכספת!!

אבל יש בין השורות נקודה שהתפספסה, בעיקר בגלל הכותרת הבוטה.
'לא רוצים לחזור לשגרה'.
האומנם?? כה אידיאלי הוא המצב שבו בתי מקדשות מעט נעולים?
שאת הקורטוב של ה'מקרא קודש' ביו"ט קיימנו עם המון צירופים של בדיעבד דרך חלונות ומרפסות?
שרובינו לא קיימנו ביעור חמץ כדבעי, טבילת מקוה לטהר עצמו ברגל, וכו' וכו'.

הכל נשמע מצוין,
וגם אנכי עם ילדיי משתדלים לעשות הכל שהבית יהפך לבית מדרש ולבית כנסת,
אבל האם ניתן להתכחש למציאות שבשיגרה המבורכת של ימי בין הזמנים,
לומדים ומתפללים טוב בהרבה (רוב רובו של הציבור, זו המציאות, בודאי הצעירים!!).

והכל על רקע הדאגה העצומה לקראת שבוע הבא.

הכל נכון, צריכים תמיד להודות על מה שיש. ושלא יותר גרוע ח"ו (כמו בארצות אחרות).

אבל רוצים מאוד וממש בוכים שהשגרה על כל מגרעותיה וחסרונותיה תחזור. אדרבה, רק כעת אנחנו יודעים כמה ברכה צפונה בשיגרה.
ואני ברוב חסדך אבוא ביתך אשתחווה אל היכל קדשך ביראתך.

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי ש. ספראי » ד' אפריל 22, 2020 2:40 pm

הכוונה הייתה שרוצים שגרה חדשה, של משיח.
אך אני שמח במה שכתבת, כי בזכותך הבנתי מדוע הועדה הרוחנית מחקה את כותרת השיר וכתבה כותרת אחרת, "שירה בזמן הסגרה", או משהו דומה...

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי שש ושמח » ד' אפריל 22, 2020 2:45 pm

האשכול הזה הוא ממש ספר מוסר.
תראו איך נראה אדם שמחפש חסרונות, באיזה משקפיים עקומים הוא רואה את העולם!

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' אפריל 22, 2020 2:48 pm

ויש כאן גם דברים שלא מצליחים לגרום ריגוש כמו "וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת. לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא". האם בבית הכנסת שלך ישנה אפשרות פחותה יותר לכוין בתפילה או לדמוע ולשפוך מועקה מאשר מתחת למסיכה הלוחצת בחצרות הבנינים או במרפסות?

מותר ומצוה להפוך את הלימון ללימונדה, אבל הלימון לא נהפך למיץ תפוחים.

.השוחט
הודעות: 1017
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי .השוחט » ד' אפריל 22, 2020 2:57 pm

אולי זה שייך לאשכול אחר שעוסק בסגירת בתי כנסיות.
בכל מקרה סתם משתף בהרגשה קטנה.

הרי כל החיים כעת משותקים על כל רבדיהם.
שיעור בדף היומי שנמסר עשרות שנים ומעולם לא בוטל, פתאום נמסר רק בטלפון, באופן חד צדדי.
כל תפילות החגים וכו' וכו'. שמחת המועד וכו'.
אבל דוקא השבוע היה רגע אחד שזעזע אותי עד עמקי נשמתי.
ביום שני (שלשום), התקיימה כבר תפילה בחצר בית הכנסת, וירדתי לותיקין,
הוציאו ס"ת, והביאו עמו שולחן מתוך בית הכנסת כדי להניח עליו הס"ת,
וממקום עומדי ראיתי על השולחן שכבה עבה מאד של אבק.
שולחן שכבר יובל שנים לא עבר עליו שעה בלי שמישהו יישב לידו בתפילה או לימוד.
אני משער שמעולם לא הוצרכו להעביר עליו מטלית לניגוב אבק.
מעולם לא היה היכי תימצי שיצטבר עליו אבק.
משום מה באותו הרגע נשברתי, ולא יכול יוסף להתאפק לכל הניצבים עליו.

גיוואלד, כמה גברו כבר הגעגועים לבית הכנסת ובעיקר לבית המדרש.
וזה מסייע להתגעגע יותר בהבנה לבית המקדש שלא זכינו לאורו.

מן הסתם כשהכל יחזור לשיגרה נתגעגע לגעגוע הקדוש הזה.

שופרא
הודעות: 67
הצטרף: ג' דצמבר 11, 2018 12:31 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי שופרא » ד' אפריל 22, 2020 5:05 pm

אם מדברים על חזרה לשגרה, כדאי מאוד לקרוא את זה [אולי נחזור קצת אחרת]
מאז נדברו תזריע מצורע

כמובן בלי לגרוע ממאמרו הנפלא של הרב 'ש. ספראי'
קבצים מצורפים
חזרה לשגרה.pdf
(662.75 KiB) הורד 209 פעמים

פרנקל תאומים
הודעות: 4589
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' אפריל 22, 2020 5:27 pm

קו ירוק כתב:כמה שטיפת מח והטפה סמויה רדודה.
ס'איז עקל.

מה הסיפור שלך ידידינו ר' ירוק?
הטפה סמויה? רדודה? מה? למען ה', מה אתה רוצה.... מצאת משהו בגימטריא?

ש. ספראי
הודעות: 1720
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי ש. ספראי » ד' אפריל 22, 2020 5:34 pm

נוטר הכרמים כתב:ויש כאן גם דברים שלא מצליחים לגרום ריגוש כמו "וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת. לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא". האם בבית הכנסת שלך ישנה אפשרות פחותה יותר לכוין בתפילה או לדמוע ולשפוך מועקה מאשר מתחת למסיכה הלוחצת בחצרות הבנינים או במרפסות?

מותר ומצוה להפוך את הלימון ללימונדה, אבל הלימון לא נהפך למיץ תפוחים.


תמיד ידעתי שכת"ר (ואביו הגאון שליט"א) הוא איש מורם מעם ואני שמח לשמוע שהגעגועים שלך לביהמ"ק ולמשגו"צ מצויים תמיד ברום המעלה. (אני כותב את זה ברצינות ולא בציניות).
אבל יהודים פשוטים שכמוני מתפללים כעת יותר מהרגיל על הנושא הזה, דווקא בגלל שאנחנו לא בביהכנס אלא ברחוב או במרפסת.

פרנקל תאומים
הודעות: 4589
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' אפריל 22, 2020 6:45 pm

נוטר הכרמים כתב:ויש כאן גם דברים שלא מצליחים לגרום ריגוש כמו "וּכְשֶׁאָנוּ מַעְתִּירִים בִּתְפִלָּה, עֲטוּרֵי מַסֵּכוֹת/ נֶעֱמָדִים תְּשַׁע- עֶשְׂרֵה אִישׁ, לִתְשַׁע-עֶשְׂרֵה בְּרָכוֹת/ אֶפְשָׁר, פָּשׁוּט, לִבְכּוֹת/ לְהַעְתִּיר, לְהָפִיג מוּעָקוֹת/ אֶל מוּל ק-ל צְבָקוֹת. לְבַקֵּשׁ אֶת הַכֹּל, לְלֹא מַשּׂוֹא, לְלֹא מוֹרָא". האם בבית הכנסת שלך ישנה אפשרות פחותה יותר לכוין בתפילה או לדמוע ולשפוך מועקה מאשר מתחת למסיכה הלוחצת בחצרות הבנינים או במרפסות?

מותר ומצוה להפוך את הלימון ללימונדה, אבל הלימון לא נהפך למיץ תפוחים.

הכוונה של הרב ספראי ברורה:
א) אפי' כשאנחנו מתפללים באופן בלתי נח בעליל, עם מסיכה לוחצת ובמניין קטן יחסית ובחצירות גגות וקרפיפות, אפי' הכי, עלינו לדעת שגם כך אנו יכולים להשתפך בתפילה.
ב) יתירה מזאת, כשאדם במצוקה, זה הזמן שבו הוא יכול להתפלל טוב יותר מאי פעם, הוא יכול להתפלל מעומק הלב, דווקא בשל המצב המעיק. הוא יכול פשוט לקחת את המועקה ואת הקושי ולהגיש אותם מנחה כלפי קונו לאמור: רבש''ע, קשה לנו, רבש''ע אנא תעזור לנו, הלא אפי' הזכות להתפלל כמו שצריך בבתי מקדש מעט נלקחה מאיתנו, אנא הושיענו והסר את המוות הזה מאיתנו. יש לך לימון? תספר על כך לבורא העולם, הוא נתן לך את הלימון הזה והוא מצפה שתפנה אליו בלב נשבר.


אני חושב שהמאמר של הרב ספראי יפה ומיוחד, משמח מרנין ומרגיע. ומזכיר לנו שכל החיים הם ניסיונות לאדם, ושבכל מצב על האדם להשתדל לעבוד את בוראו בשמחה לפי תנאי הניסיון שהוצב לפניו. ובעיקר- המאמר (וכותרתו) מאמץ את הנקודה שעורר עליה הגר''צ שרלין שליט''א, שמי יודע האם אין רבש''ע מאותת לנו, שאנחנו התנוונו מעט בציפיתינו לישועה, ושעלינו לבקש את הדבר האמיתי, לראות בשוב ה' ציון. לא רק בית מקדש מעט כ''א בית מקדש הרבה, ושיהיה המצב הנוכחי סוף וקץ לחבלי גאולתינו, תחילה וראש לפדות נפשנו. כי מעולם קיווינו לך.

דורשי יחודך
הודעות: 1565
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ד' אפריל 22, 2020 10:47 pm

יש עניין להגיד שחושבים שמשהו שיחת נשים?
אולי אני לוקה בנשיות יתירה, אבל לא מבין מה המצוה בזה.
אני אפילו לא מבין מה ההיתר לכך. מישהו מעלה דברים שכתב (דוקא דברים נאים מאד לפי טעמי, אבל לא משנה) וכותבים לו בפומבי שיחת נשים? מדוע זה לא אונאת דברים?
מותר בהחלט לחלוק על מה שלא נראה וזה אחת מהתועליות כאן. אבל סתם לדרוס על אנשים?
תמוה לי על המנהל שליט"א שמשאיר דברים כאלה.

דרומי
הודעות: 9392
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: לֹא רוֹצִים לַחֲזֹר לַשִּׁגְרָה

הודעהעל ידי דרומי » ד' אפריל 22, 2020 11:17 pm

למה המנהל צריך למחוק הודעות שמביישות את כותבן?


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים