ביליצר כתב:נתקשה במחצית השקל
ביליצר כתב:רשי על התורה ,,הראה לו מין מטבע של אש ,
כל מקום שכתבו כזה יתנו [שקלים] וזה מעשה המנורה וכו, מלמד שנתקשה ,
הלשון קושי מופיע בזוהר ובפירוש על המדרש תנחומא זית רענן ,מלמד שנתקשה משה,
צדיק613 כתב:בכלל קשה להבין במה נתקשה, הרי עשו אח"כ כמה וכמה מנורות ולא היו שום קושי, וכאן אפי' אהרי שראה מנורה של אש עדיין נתקשה?
יאיר1 כתב:
ואכתוב את הניסוח של הרב רובין, אינני זוכר בשם מי.
היה קשה למשה כיצד חופן דולרים סרוחים יכולים לכפר על ישראל.
קשיוּת זו עתיד אליהו לפרשה.צדיק613 כתב:בכלל קשה להבין במה נתקשה.
שהרי הדברים סותרים דברי תורה, שנאמר: 'וַיַּעַשׂ (בצלאל) אֶת הַמְּנֹרָה זָהָב טָהוֹר, מִקְשָׁה עָשָׂה אֶת הַמְּנֹרָה. כִּכָּר זָהָב טָהוֹר עָשָׂה אֹתָהּ וְאֵת כָּל כֵּלֶיהָ'.'תֵּיעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה' – מֵאֵלֶיהָ. לְפִי שֶׁהָיָה משֶׁה מִתְקַשֶּׁה בָּהּ, אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא: הַשְׁלֵךְ אֶת הַכִּכָּר לָאוּר וְהִיא נַעֲשֵׂית מֵאֵלֶיהָ, לְכָךְ לֹא נִכְתַּב 'תַּעֲשֶׂה'.
הוה אמינא כתב: . . מוכח שבאלו היתה שיא יגיעתו של משה רבינו בתורה. ושפיר דוקא ובעיקר הם אלו שקשורים חזק ברמיזת שמו.
כי עיקר התורה דיליה הוא בעמלו ולא במה שהצליח להשיג. אה"נ ההצלחה יכולה להיות גם ע"י גילוי שמימי ולא זה מה שמרומז כאן כעיקר . .
אוהב עמו כתב:האם נמצא ביאור מהו הקושי שהיה למרע"ה במטבע?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 102 אורחים