ישראל אליהו כתב:בבקשה א' ריינר, בין אשכנז לירושלים, שלם, ד'
עמ' 35 ואילך.
תודה רבה
ישראל אליהו כתב:בבקשה א' ריינר, בין אשכנז לירושלים, שלם, ד'
עמ' 35 ואילך.
תודה רבה
פרי יהושע כתב:מועדים לשמחה
אודה אם אפשר לצלם מספר חידושי מרן רי"ז הלוי הלכות ברכות
בתודה מראש
מה שנכון נכון כתב:ישראל אליהו כתב:בבקשה א' ריינר, בין אשכנז לירושלים, שלם, ד'
עמ' 35 ואילך.
תודה רבה
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שכבר עלה כאן בעבר, אך לא הצלחתי לאתר
סיומה של מגילת תענית וגלגולי ביאורו בתלמודים : על קבלת תענית, תפילת תענית והיחס ביניהם.
הנשקה, דוד ;
בר-אילן; ספר השנה של אוניברסיטת בר-אילן ל-לא (תשסו)
תודה רבה
מה שנכון נכון כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שכבר עלה כאן בעבר, אך לא הצלחתי לאתר
סיומה של מגילת תענית וגלגולי ביאורו בתלמודים : על קבלת תענית, תפילת תענית והיחס ביניהם.
הנשקה, דוד ;
בר-אילן; ספר השנה של אוניברסיטת בר-אילן ל-לא (תשסו)
תודה רבה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר משנת יעקב סימן תמ"ז בענין שלא להזכיר שם לחם בפסח. בזכרוני שר' זאב ערבות יש לו ס' נדיר זה.
ישראל אליהו כתב:בבקשה "מאורות הראשונים"
בני ברק תשס"ב. עמודים קט"ז - קי"ח.
בתודה מראש.
סליחות כתב:פיה"מ לרמב"ם מהדורת המאור על מגילה פרק ד משנה ז. ייש"כ
אשרי יושבי ביתך כתב:ספר "והאר עינינו" לרב פרידליס שליט"א,
אמנם אחר פסח אנן, אך מ"מ זקוק אני לחידוש בענייני פורים המופיע שם בשם הגר"א נבנצל שליט"א לגבי קריאת הפסוק "ואת עשרת בני המן", עיצה כיצד לא יקרא למפרע.
אשמח מאוד למי שיכול לסרוק ולהעלות!
לענין כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:ספר "והאר עינינו" לרב פרידליס שליט"א,
אמנם אחר פסח אנן, אך מ"מ זקוק אני לחידוש בענייני פורים המופיע שם בשם הגר"א נבנצל שליט"א לגבי קריאת הפסוק "ואת עשרת בני המן", עיצה כיצד לא יקרא למפרע.
אשמח מאוד למי שיכול לסרוק ולהעלות!
כפי זכרוני הוא כותב לקפל את המגילה באופן שהחלק החלק יהיה מקופל, וכך השורות שמשני הטורים יהיו ברצף.
והתעוררתי בזה קצת שהרי ברמב"ן כתוב שהחלק שבשירה הוא משום שכן דרך הקוראים וא"כ יל"ד אם יש ענין שיהיה מונח לפניו החלק בשעה שקורא, וי"ל.
ארזי הלבנון כתב:ראיתי ציונים אלו, כפי שהם, ואינני יודע למי התכוון המציין. אודה למסייעים:
צדנר, עמוד 133; שטיינשניידר, עמ' 162, 1093
כמו כן אשמח לקבל:
וינר, קהלת משה, עמוד 566
חד ברנש כתב: . . (המבורג או מינכן? יש לעיין באשכול על סריקות כת"י שפתח ר' עדיאל, בהודעה הראשונה).
חד ברנש כתב:ישראל אליהו כתב:בבקשה "מאורות הראשונים"
בני ברק תשס"ב. עמודים קט"ז - קי"ח.
בתודה מראש.
נמצא באוצר, בחבילת מכון ירושלים.
לענין כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:ספר "והאר עינינו" לרב פרידליס שליט"א,
אמנם אחר פסח אנן, אך מ"מ זקוק אני לחידוש בענייני פורים המופיע שם בשם הגר"א נבנצל שליט"א לגבי קריאת הפסוק "ואת עשרת בני המן", עיצה כיצד לא יקרא למפרע.
אשמח מאוד למי שיכול לסרוק ולהעלות!
כפי זכרוני הוא כותב לקפל את המגילה באופן שהחלק החלק יהיה מקופל, וכך השורות שמשני הטורים יהיו ברצף.
והתעוררתי בזה קצת שהרי ברמב"ן כתוב שהחלק שבשירה הוא משום שכן דרך הקוראים וא"כ יל"ד אם יש ענין שיהיה מונח לפניו החלק בשעה שקורא, וי"ל.
ארזי הלבנון כתב:ראיתי ציונים אלו, כפי שהם, ואינני יודע למי התכוון המציין. אודה למסייעים:
צדנר, עמוד 133; שטיינשניידר, עמ' 162, 1093
כמו כן אשמח לקבל:
וינר, קהלת משה, עמוד 566
yankev כתב:תודה רבה למי שיעלה פיה"מ לרמב"ם מכון המאור, על שתי משניות:
1. מגילה ד,ז
2. ב"מ ג,י
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שו"ת רבי אלעזר בן ארחא סימן ג' תו"מ.
דוד נ.א. כתב:מחפש את כתב העת בדד, חוברת 19, טבת תשס"ח.
צריך את מאמרו של הרב ארי זיבוטובסקי המתאר את התפתחות הויכוח על כשרות דג החרב המשיר קשקשיו.
יישר כוח
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 317 אורחים