בר ישראל כתב:תשובה מהגר"ץ שכטר בנוגע לכמה שאלות העולים על הפרק
עקביה כתב:איש הגבעה כתב:האם אפשר להצטרף ולשמוע סיום מסכת בזום?
אולי כתבו ע זה כבר פה אין לי מושג
אינני פוסק, אבל כמצדד בעלמא, נ"ל שיש מקום להקל בזה.
כל עצמו של מנהג זה, לבטל את הצום ע"י השתתפות בסיום, אינו אלא כמן מס שפתיים הניתן לקיום מנהג הצום (כלומר שצום זה מצד עצמו אינו אלא מנהג, ורבים וטובים תמהו עליו, ולכן הפוסקים התייחסו אליו ככזה שאפשר להקל בו קולות גדולות שלא מצאנו בשום מקום אחר).
ולכן, בשנה זו, כשא"א להשתתף ממש בסיום, אפשר אולי לצאת ידי חובת אותו מס ע"י השתתפות בזום או בטלפון.
צביב כתב:האם אפשר לבכור לשמוע הקלטת סיום הש''ס במחזור דף היומי, ולאכול?
נהר שלום כתב:בעניים הסיום כבר נכתב בפורום בכמה מקומות
עקביה כתב:החילוק הוא שבטלפון ובזום זה סוג של השתתפות בסיום עצמו.
משא"כ טייפ או הידיעה שמישהו עושה כעת סיום.
נוטר הכרמים כתב:עקביה כתב:איש הגבעה כתב:האם אפשר להצטרף ולשמוע סיום מסכת בזום?
אולי כתבו ע זה כבר פה אין לי מושג
אינני פוסק, אבל כמצדד בעלמא, נ"ל שיש מקום להקל בזה.
כל עצמו של מנהג זה, לבטל את הצום ע"י השתתפות בסיום, אינו אלא כמן מס שפתיים הניתן לקיום מנהג הצום (כלומר שצום זה מצד עצמו אינו אלא מנהג, ורבים וטובים תמהו עליו, ולכן הפוסקים התייחסו אליו ככזה שאפשר להקל בו קולות גדולות שלא מצאנו בשום מקום אחר).
ולכן, בשנה זו, כשא"א להשתתף ממש בסיום, אפשר אולי לצאת ידי חובת אותו מס ע"י השתתפות בזום או בטלפון.
ידועה עצתו של הסטייפלער להתחיל ולסיים את הוריות,
הוא המליץ את זה בליל ער"פ אחרי בדיקת חמץ,
במקרה שלנו יש עוד קרוב לשלש יממות.
לא סיפור קשה, בפרט למי שלא יוצא מהבית כל היממה.
נוטר הכרמים כתב:ידידי,
לי זכור 'הוריות' מ'פניני רבינו הקהילות יעקב' של הגרמ"מ. כדאי לבדוק שם.
עקביה כתב:כעת ראיתי שבמודיעין עילית פורסמו מספר הוראות לגבי ער"פ, על דף רשמי של לשכת הרב מאיר קסלר שליט"א,
ושם נכתב שבהתייעצות עם גדולי הוראה, השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד.
אין על הדף כל חתימה, ואני איני אלא כמראה מקום בעלמא.
נטיעות כתב:עקביה כתב:כעת ראיתי שבמודיעין עילית פורסמו מספר הוראות לגבי ער"פ, על דף רשמי של לשכת הרב מאיר קסלר שליט"א,
ושם נכתב שבהתייעצות עם גדולי הוראה, השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד.
אין על הדף כל חתימה, ואני איני אלא כמראה מקום בעלמא.
מה כתוב בדגול מרבבה?
ש. ספראי כתב: . . אני קראתי את זה ב'תולדות יעקב' או ב'חומת אש' . .
נטיעות כתב:עקביה כתב: . . השנה אין צורך להתענות תענית בכורות, ואין צורך בהתרת נדרים. צוין שם לדגול מרבבה יו"ד רי"ד . .
מה כתוב בדגול מרבבה?
לבי במערב כתב:ש. ספראי כתב: . . אני קראתי את זה ב'תולדות יעקב' או ב'חומת אש' . .
הלא הוא ב'תולדות יעקב' ריש ע' קמט (ובהע' 1).
נוטר הכרמים כתב:"מגילה או מכות או הוריות או תענית" (עמ' 13).
יישר כח.
ביליצר כתב:סיום כשלא הבין הכול בכול ממש?יש למישהו בנמצא על זה ?,זכורני משהו מהסטייפלר ,
לא להלכה !
[האמרי אמת היה לומד הרבה מסכתא ברכות. בכל זאת אף פעם לא עשה סיום מסכת על ברכות .
כששאלו אותו מדוע, ענה שיש במסכת רש"י אחד שלא הבין כראוי, ולכן חש שאינו יכול לעשות סיום על המסכת כאשר רש"י אחד נשאר ללא פשט !]
ביליצר כתב:סיום כשלא הבין הכול בכול ממש?יש למישהו בנמצא על זה ?,זכורני משהו מהסטייפלר ,
לא להלכה !
[האמרי אמת היה לומד הרבה מסכתא ברכות. בכל זאת אף פעם לא עשה סיום מסכת על ברכות .
כששאלו אותו מדוע, ענה שיש במסכת רש"י אחד שלא הבין כראוי, ולכן חש שאינו יכול לעשות סיום על המסכת כאשר רש"י אחד נשאר ללא פשט !]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים