יואל שילה כתב:בגליון השבוע של מוקד הערוב דן האם צריכים עירוב חצרות בתוך הבית כשהמבודד אוכל בנפרד ולא מתערב עם בני הבית.
עזריאל ברגר כתב:יואל שילה כתב:בגליון השבוע של מוקד הערוב דן האם צריכים עירוב חצרות בתוך הבית כשהמבודד אוכל בנפרד ולא מתערב עם בני הבית.
הוא אוכל בחדר נפרד, אבל מהאוכל המשותף. אז מה השאלה בכלל?
צביב כתב:היוצא מביגוד מתחייב בברכת הגומל, שהרי יצא מבית האסורים?
תורה מפוארת כתב: . . האם יש לאומרם ביחיד כיון שאיננו על סדר הברכות שבחזרת הש"ץ, ומתי אחר העמידה או שמא אחר התפילה? או שמא להימנע ולא לאומרם כלל?
צביב כתב:עמדה קערת שקדים, לקחתי שקד אחד, ונגעתי בשקד נוסף,
לכאורה לפי הרופאים , אסור לכל הבריאים לאכול ממה שנגעתי מספק נ' בידיים,
אם בזה נקרא השקד ההוא פסולת,
יהיה אסור לי להוציאו אם כוונתי שלא יאכלו זאת האחרים,
משום בורר פסולת מאוכל,
ויהיה אסור להוציאו לאוכלומשום בורר פסולת מאוכל לאלתר,
ונדמה לי שלא נכונים הדברים,
ואיני ידוע.
יואל שילה כתב:עזריאל ברגר כתב:יואל שילה כתב:בגליון השבוע של מוקד הערוב דן האם צריכים עירוב חצרות בתוך הבית כשהמבודד אוכל בנפרד ולא מתערב עם בני הבית.
הוא אוכל בחדר נפרד, אבל מהאוכל המשותף. אז מה השאלה בכלל?
אתה מתכוון לומר, צריך עירוב, אבל הלחם המשותף הוא עירוב.
זה מצויין, אבל אם כך נצריך את התנאים של עירוב, שהלחם יהיה בחדר ד' על ד' בכניסת השבת.
מה שנכון נכון כתב:שמא הגיע הזמן לא לכלול את כל הדיונים ההלכתיים השונים שהתעוררו בעקבות הקורונה באשכול מבולבל אחד.
גימפעל כתב:המתפלל ביחידות בפסח מתי מתחיל לומר טל ?
יוצא פוניבז' כתב:ג"א אצטרף לבקשת קודמיי, לפצל את האשכול המבולבל הלזה לנושאיו, וכ"ש שלא למזג בו עוד נידונים נוספים שלא היו בו.
מה שנכון נכון כתב:שמא הגיע הזמן לא לכלול את כל הדיונים ההלכתיים השונים שהתעוררו בעקבות הקורונה באשכול מבולבל אחד.
גל של אגוזים כתב:ג"א מצטרףיוצא פוניבז' כתב:ג"א אצטרף לבקשת קודמיי, לפצל את האשכול המבולבל הלזה לנושאיו, וכ"ש שלא למזג בו עוד נידונים נוספים שלא היו בו.
אהרן תאומים כתב:לכל הבכורים לכתחילה רצוי עכשיו ללמוד ולהכין מסכת לסיום באופן אישי, ויש מקום לדון לשמיעת סיום בטלפון וכדומה
נהר שלום כתב:צ"ב האם יש עניין שיאכלו סעודת מצוה בביתם
לבי במערב כתב:אתמהה, והרי כל ההיתר משום אכילה בסעודת מצוה הוא!
נהר שלום כתב: . . בחזו"ע עמ' ריב בהערה כתוב, "אע"פ שיש מקום לומר שכיון דהוי יומא טבא לרבנן, כל ששמעו הסיום כראוי, די בזה להפקעת התענית, עכ"פ לכתחלה יש לאכול שם כזית להפקיע חיוב התענית. וכ"כ בשו"ת מנחת יצחק ח"ט סי' מה" . .
ברוך00 כתב:אחד שקם כל בוקר ב-7 אבל המנין היחיד שיש לו זה המנין שמתקיים דרך המרפסות והחלונות וקבעו לתועלת כולם ב-8:15
האם עדיף שיקרא ק"ש בלי ברכות מוקדם, או שימתין עד 8:15 לקרוא בברכות, שהרי המשנ"ב כותב בסי' נ"ח סק"ג בשם השנות אליהו שאף שסוף זמן ק"ש זה עד שלש שעות "לכתחילה אסור להתאחר עד אותו הזמן", אז בשלמא מי שישן לא חייב לקום בשביל הלכתחילה הזה, אבל מי שכבר ער אולי שיקרא ק"ש.
לענין כתב:והלא מתבקש שמן הסתם יקבעו איזה יום (ונקוה שיהיה לשמחה של ישועה ורפואה), ועלינו ליתן את הדעת איך להשיב.
לעצם הדבר אם לחיוב אם לאו, ואם כן - אימתי.
ברוך00 כתב:האם אפשר לעשות חזרת הש"ץ קצרה במוסף בשבת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 143 אורחים