אוהב אוצר כתב:איך תברך אח"כ על אכילת מרור?
ארזי ביתר כתב:אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א.
איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים.
לייטנר כתב:ארזי ביתר כתב:אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א.
איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים.
הוא צריך לאכול מעט מאוד מאוד מאוד מכל דבר, כדי שלא יתחייב בברכה אחרונה.
אוהב אוצר כתב:איך תברך אח"כ על אכילת מרור?
לייטנר כתב:ארזי ביתר כתב:אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א.
איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים.
הוא צריך לאכול מעט מאוד מאוד מאוד מכל דבר, כדי שלא יתחייב בברכה אחרונה.
אפרקסתא דעניא כתב:לייטנר כתב:ארזי ביתר כתב:אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א.
איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים.
הוא צריך לאכול מעט מאוד מאוד מאוד מכל דבר, כדי שלא יתחייב בברכה אחרונה.
בביאור הלכה נוטה שיאכל כזית ובמ"ב כתב שלא יברך ברכה אחרונה אף אם אכל כזית.
איש_ספר כתב:שמעתי מהרה"ג ר"י שוב, שר' עזריאל הרבה בדברים עם חמיו הגריש"א שיבטל ממנהגו לאכול תפו"א (אם כי מטעם אחר) ולא עלתה בידו.
בר ששת כתב:אברהם צבי כתב: וכן שמעתי שמועה על א' מאדמור"י גור שהיה נוטל תות במי סוכר להתמיה התינוקות (תימה על תימה).
האדמו"ר הוא הרה"ק בעל הבית ישראל שעשה כך בשנה אחת, וטיבל במי מלח - תימה על תימה על תימה...
(ולא פסק כמי שהביא מבעל הלקט)
ואגב, לא עשה כך להתמיה התינוקת - משום שהתינוקות שלו עלו באד הכבשן הי"ד.
(הוא היה יושב בד"כ עם זוג צעיר ללא ילדים, להיות חברה לרבנית ע"ה).
וממקורות יודעי דבר שמעתי, שאותו תות היה מגודל בהשגחה מראשית השנה, ולא מדובר בסתם תות - שלא מצינו שאכלו בגור.
מי שנוהג להתמיה התינוקות, הוא יבדלחט"א האדמו"ר מגור שליט"א, שנוטל לכרפס בננה ומטבלה במי מלח.
בר מן דין, נודע בעוד כמה וכמה ענייני תימה שעושה הכל בכדי לעורר התינוקות.
ישראליק כתב:למה אין מברכים "על אכילת כרפס?" הלא הוא מתקנת חז"ל?!
ישראליק כתב:למה אין מברכים "על אכילת כרפס?" הלא הוא מתקנת חז"ל?!
איש_ספר כתב:מאמר מעניין מהגרא"ד אויערבך. (מתוך הגדתו פתחי אברהם) מסקנתו שהאוכלים כרפס בתפו"א לא יוצאים ידי תקנ"ח. (שמעתי מהרה"ג ר"י שוב, שר' עזריאל הרבה בדברים עם חמיו הגריש"א שיבטל ממנהגו לאכול תפו"א (אם כי מטעם אחר) ולא עלתה בידו).
יוצא פוניבז' כתב:מרור לא יכול להיות שורש (ויש שפסלו החריין מטע"ז, ויש שדחקו בגדרי שורש)
ישראליק כתב:למה אין מברכים "על אכילת כרפס?" הלא הוא מתקנת חז"ל?!
אברהם צבי כתב:[חפשתי ולא מצאתי עדיין אשכול ע"כ, אם כבר קיים אבקש לתת קישור].
מה מנהגי הקהילות השונות בטיבול הכרפס? כפי הידוע לי לע"ע רוב האשכנזים לוקחים לכרפס תפו"א (ער"ד עפי"ל) או סלרי, יש הנוהגים ליקח צנון (ע"ז שמעתי אומרים שנתבטל מחמת איזה מנהג שהיה לא לאכול צנון בפסח כלל, וטעם נוסף מפני שיש אומרים שיוצאים בזה יד"ח מרור לכן לא לוקחים לכרפס), וכן שמעתי שמועה על א' מאדמור"י גור שהיה נוטל תות במי סוכר להתמיה התינוקות (תימה על תימה).
מי יוכל להוסיף בענין?
ארזי ביתר כתב:לייטנר כתב:ארזי ביתר כתב:אאמו"ר שליט"א נוהג לאכול מעט מכל ירק: מלפפון, עגבניה, פטרוזיליה ותפו"א.
איני יודע אם זה מנהג שחידש אחד מזקניי זצ"ל, או שמקורו קדוש בצאנז, שאת מנהגיהם אנו נוהגים.
הוא צריך לאכול מעט מאוד מאוד מאוד מכל דבר, כדי שלא יתחייב בברכה אחרונה.
אכן כך, פרוסה דקה מלפפון, שמינית עגבניית שרי, עלה פטרוזיליה, וחתיכונת תפו"א...
ובאישי, כתב לי אי מי שאיני זוכר כרגע מיהו, שאין זה מנהג צאנז. וכנראה שהנהיגו אחד מזקניי לחביבותא דמילתא. ובצאנז אוכלים צנון בלבד.
גלרשטיין כתב:יש מנהג שנהגו לקחת בננה לכרפס
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים