יעקב בורלשטיין כתב:הרב עתניאל
לא נעים הצורה שבה אתה מדבר
על כל פנים
אלו הן העובדות, ואין טעם להתכחש אליהן
הקב''ה סגר לנו את כל המוסדות
תיקון טעות: בלעם אכן ידע דעת עליון.עתניאל בן קנז כתב:מישהו בעבר ייחס לעצמו ש'יודע דעת עליון'.
שמחו כתב:עובדיה חן כתב:פסק הרב בונים זילברברג [רב שיכון ה' בני ברק] :כל המתפלל בציבור, בעת הזאת [בבני ברק] תפילתו תועבה.[הוא עצמו גר מעל ביכנ"ס וגוער בבאים להתפלל ברחבת החצר].
הוא צריך לחזור ולהתפלל פעם שניה?
את"ל שצריך להתפלל פעם שניה, האיך יהיה הדין כשאותו אדם הלך מב"ב לעיר אחרת שמותר בה להתפלל במנין, האם יוכל לתקן תפילת התועבה ע"י תפילה במנין בעיר אחרת?
שמואל שלומוביץ כתב:ישנם אכן שתומי עין...
שלא יודעים להבחין בין מי שרוצה בקללת ישראל ובמיתתם, לבין מי שרוצה ופועל ללא לאות למען חייהם של ישראל הדבקים בה' אלוקיהם.
קוראים לעצמם אנשי ביקורת אבל לא מסוגלים לקבל אותה.. וחבל.
אני לא בטוח שר' יעקב צודק בביקורת ובפרשנות שלו, אבל אני מטה אוזן לדעת אם אכן כן אם לאו. ולא רואה שום טעם לדחות את הדברים בקש, כאילו מישהו דרך לי על הרגל בטעות.
אני כן בטוח שר' יעקב עשה כאן פעולה גדולה וחשובה למען חייהם של רבים מישראל. ועל כך יש להחזיק לו טובה.
אפרקסתא דעניא כתב:אינני יודע מה הקב"ה רוצה. אני רק מרגיש רצון לבכות (וקצת גם בוכה), שזה כנראה היום הראשון מזה אלפי שנה, שלא נשמעה בעולם הקריאה: יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא!
ודמוע תדמע כל עין.
חלמישצור כתב:הוראת הרב אדלשטיין.
חלמישצור כתב:לאור התפרצות המחלה בעירנו, ד' ירחם וישלח דברו וירפא את כל החולים, הוחלט ע"ד רבותינו שליט"א מרן שה"ת הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, שישי להחמיר את אמצעי הזהירות, ואין לקיים כלל מנינים לתפילה גם לא במקומות פתוחים. וכמו"כ אסור ללמוד בבתי כנסת ובתי מדרש, רק כ"א ילמד בביתו.
שׂכוי שניחן בבינה יודע להבחין בין יום ובין לילה.שמואל שלומוביץ כתב:ישנם אכן שתומי עין שלא יודעים להבחין.
עָוֹן גָּדוֹל הוּא לְבַזּוֹת אֶת הַחֲכָמִים אוֹ לִשְׂנֹאתָן. לֹא חָרְבָה יְרוּשָׁלַיִם עַד שֶׁבִּזּוּ בּוֹ תַּלְמִידֵי חֲכָמִים, שֶׁנֶּאֱמַר: 'וַיִּהְיוּ מַלְעִבִים בְּמַלְאֲכֵי הָאֱלֹהִים וּבוֹזִים דְּבָרָיו וּמִתַּעְתְּעִים בִּנְבִאָיו'; כְּלוֹמַר, בּוֹזִים מְלַמְּדֵי דְּבָרָיו. וְכֵן זֶה שֶׁאָמְרָה תּוֹרָה 'אִם בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ' – מְלַמְּדֵי חֻקּוֹתַי תִּמְאָסוּ.
וְכָל הַמְבַזֶּה אֶת הַחֲכָמִים - אֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא, וַהֲרֵי הוּא בִּכְלַל 'כִּי דְבַר יְיָ בָּזָה'.
אפרקסתא דעניא כתב:שמש כתב:אפרקסתא דעניא כתב:אינני יודע מה הקב"ה רוצה. אני רק מרגיש רצון לבכות (וקצת גם בוכה), שזה כנראה היום הראשון מזה אלפי שנה, שלא נשמעה בעולם הקריאה: יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא!
ודמוע תדמע כל עין.
א"צ להגזים ישנם עדיין מניינים (ב'קו ההלכה' ניתן לשמוע תפילות ממלון דן בת"א..).
האם אתה יודע זמני התפילות שם? ברצוני להתפלל באותן שעות.
פילווישוק כתב:יעקב בורלשטיין כתב:יש הבדל בין לתלות במשהו, לבין לראות מה קרה.
הקב''ה סגר לנו את כל המוסדות, זה אומר שהוא לא מרוצה מהם. מדוע? בזה לא באתי לגזור כלום, אלא רק לציין את עצם העובדה.
הרב יעקב שליט"א,
בטרם אפתח - הנני להביע את הערכתי ואת הערצתי אליך על ההשקעה האדירה שלך בשבועות האחרונים להחדיר את גודל הסכנה וחובת הזהירות, מה שנראה כ"כ פשוט לכל בר דעת, אך כפי הנראה - חלק מן הגזירה כאן היא 'משיב חכמים אחור ודעתם ישכל'. יהי חלקי עמך!
באשר לנושא החדש שאתה מעלה - פרשנות רצון ה' בקשר לגזירה - יש צדק בכך שכל אחד יבדוק לעצמו מה רוצה הקב"ה ממנו ומה עליו ללמוד מן המאורעות. אך כמובן שאין לקבוע מסמרות בדברים כאלה - זאת יכולים לעשות גדולים מאיתנו.
ולעצם העניין, כבן להורים מחו"ל שחלו בקורונה [ובחסדי שמים מרובים מחלימים בימים אלו, ולא נותר אלא חולשה ב"ה] וכמי שיש לו קרובי משפחה ברחבי העולם הנמצאים במוקד האירועים הקשים [ידיד נפש של אבי מורי נלב"ע, כמה מקהילתו בטיפול נמרץ ר"ל, בן דוד ר"מ בישיבה בחו"ל כבן 50 נפגע בליבו מחמת הקורונה ללא מחלת לב קודמת! והושתל בו קוצב לב, אחיו מונשם...], אבי ציוה עלי לא לצאת לתפילות כלל, למרות שיש אצלנו מקומות שמתפללים לפי ההנחיות.
אכן, מר"ח ניסן אני מתפלל בבית, הילדים בבית, אין עבודה וכו', ואני רוצה לשתף אותך ואת שאר החברים כאן שיחיו בבריאות, בתופעה מיוחדת במינה שקורה אצל רבים [כך שמעתי גם אצל אחיי הנמצאים בחו"ל]. אני מבקש לדייק, אני לא מתכוון להביע ביקורת כלשהיא על מוסדות החינוך, וברשותך אני חולק על קביעתך שאין נח"ר לרבש"ע ח"ו ממוסדות הלימוד ובתי מדרשות.
המוסדות מצויינים, בתי הכנסיות ובתי המדרשות מלאים תורה ותפילה בצורה מפליאה, מה גם בדור עני זה, ואין נח"ר להקב"ה יותר מכך.
אלא מאי? יש בעייה אצלנו! אנחנו לא אשמים בכך כנראה, אבל המציאות של היום הפכה להיות שאת החינוך משאירים למוסדות. חינוך של מוסד ככל שיהיה מעולה - זה לא חינוך של אבא ואמא שיש להם זמן להקדיש ורוגע. חינוך בכיתה של 30 ילדים - זה לא יכול להיות חינוך פרטני עם תשומת לב לכל ילד.
הקב"ה הכניס אותנו הביתה עם הילדים. לא רצים לשום מקום, יש זמן. נכון צפוף, צריך לאלתר חוויות ומשחקים, אבל זה בר ביצוע.
לראשונה יש לי זמן להקדיש לכל אחד מהבנים, ללמוד משהו שונה, מאתגר/מעניין, כשאני רגוע והוא מבחין שאני לא מסתכל על השעון. מתפללים ביחד - וכל המשפחה לומדת תפילה מהי. אומרים תהלים לרפואת החולים. בערב ר"ח - עצרת תפילה בבית, פרקי התהלים ואבינו מלכנו פסוק בפסוק, חווייה שלא היתה כמוה בתוך הבית. [כן, האבא ניגש לעמוד, וכשהוא מתחיל לחשוב על ההורים שלו, על מכרים וידידים בחו"ל שהלכו לעולמם באותו היום!!! הוא לא מתבייש להוריד דמעות]. לענ"ד, זו הזדמנות חינוכית שלא היתה כמוה.
שמעתי מאח הגר בארה"ב, בנו היה זקוק לטיפול רגשי, אך הטיפולים לא הועילו. אחרי שבועיים של הסגר עם ההורים ובלי לימודים, שמו לב שהבעייה נפתרה מאליה!!
ר' יעקב היקר! אני שוב מתנצל על שאני חולק עליך. הגזירה נוראה וקשה. אבל זה לא עונש. הקב"ה לא מעניש אותנו, הוא מחנך אותנו!
וההבדל הוא, חינוך צריך להיות כזה ש'גם כי יזקין לא יסור ממנו'. את החינוך הזה צריך להפנים, וכאשר בעזרת ה' בקרוב נחזור לכוללים ולישיבות, נשוב לחיידר ולבית יעקב, ואנו ההורים שוב נהיה עסוקים עם פרנסה ושמחות וכל מיני דברים חשובים מאוד שלאחרונה גילינו שמסתדרים מצויין בלעדיהם - נזכור את החינוך שהקב"ה ברב טובו וחסדו העביר אותנו, נזכור מה באמת חשוב ואיך הצורה הטבעית של בית יהודי. בטוחני שאז גם המוסדות שלנו הנפלאים ישתפרו לאין היכר.
הבה נהפוך את הקללה לברכה - כי ברור שה' רוצה להביא אותנו רק ברכה, ובנו הדבר תלוי!!
סמאל הוא שנשלח משמים לסמא עיני חכמים ולסכל דעתם.פילווישוק כתב:הנני להביע את הערכתי ואת הערצתי על ההשקעה האדירה בשבועות האחרונים להחדיר את גודל הסכנה וחובת הזהירות, מה שנראה כ"כ פשוט לכל בר דעת, אך כפי הנראה - חלק מן הגזירה כאן היא 'משיב חכמים אחור ודעתם ישכל'.
ביקורת תהיה כתב:אף אני סמאל מצטרף....
מנהל מוסד חרדי בירושלים התגלה היום (שני) כחולה בנגיף הקורונה, ובעקבות כך, עשרות מאנשי הצוות החינוכי והתלמידים שהיו בקרבתו - ייכנסו לבידוד. מדובר בתלמוד תורה לגילאי 13-6 שלמרות ההנחיות של משרד הבריאות המשיך בשגרת הלימודים עד יום שלישי שעבר.
בהודעה לתלמידים, מנהל המוסד טען כי גם בזמן שהמוסד היה פעיל הקפיד מאוד "על חיטוי ידיים ומשטחים ומרחק גדול של שני מטרים מאנשים" ולדבריו נמנע ממגע לחלוטין. עם זאת, הוא הסביר כי "לפי כללי משרד הבריאות כל מי שהיה במחיצתי - חייב להיכנס לבידוד". בהודעה הוא הביע תקווה כי "נעבור את זה מהר בלי עוד מקרים של הדבקות" וביקש "מכל ילד וילד ומהוריהם להזכיר אותי בתפילה לרפואה שלימה". הצוות והתלמידים שמחויבים בבידוד הוא למשך שבוע, זאת לאור העובדה כי הפעם האחרונה שהמנהל בא במגע עם התלמידים הייתה ביום שלישי שעבר.
ההוראה למנהלי המוסדות להמשיך בשגרת הלימודים, תוך הקפדה על עשרה תלמידים בכל קבוצה במרחק של שני מטרים אחד מהשני, ניתנה גם לאחר שמשרד הבריאות הוציא צו שאוסר זאת. משטרת ישראל ניסתה לאכוף את הצו, ובין היתר, גם הגיע למוסד של אותו מנהל שאובחן כחולה בקורונה, איימו להטיל עליו סנקציות, אך הוא הודיע אז לצוות החינוכי כי הלימודים יימשכו כרגיל, בהתאם להנחיות.
המוסדות הפסיקו את הלימודים בשבוע שעבר, לאחר שנגיף הקורונה המשיך להתפשט, אבל רק אתמול ניתנה הוראה פומבית שהיא שונה מההוראה הקודמת, ונחשבת מחמירה יותר, שכוללת בין היתר איסור על קיום מניינים, והיתר להלשין לרשויות החוק על מי שמפר את הוראות משרד הבריאות.
בעקבות ביקורת שספג מחבריו, מנהל המוסד מירושלים כתב לפני שבועיים בקבוצה פנימית בווטסאפ כי "מי שרוצה לנהל חיידר ולהיות ראוי לפקדונות היקרים שהופקדו בידנו (התלמידים - י"א) נבחן בשעות קשות וצריך לדעת לקבל החלטות קשות ואף כאלו שגובלות במסירות נפש כפשוטו". הוא טען כי הוא "הורה באופן הברור ביותר ודעתו נחרצת שיש להמשיך ולקיים את תלמודי התורה כי זו הערובה להמשך החיים והקיום. הוא אמר זאת ברור, הוא אמר גם שזה הרבה יותר מסוכן לבטל מאשר לחשוש ממגיפה. אצלי הציות לגדולי ישראל זה לא רק סיסמה אלא דרך חיים ואמונה אמיתית ופשוטה".
עתניאל בן קנז כתב:ביקורת תהיה כתב:אף אני סמאל מצטרף....
תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף קב עמוד א
אמר אביי: ברית כרותה לשפתים, שנאמר אחאב עבד את הבעל מעט יהוא יעבדנו הרבה.
'העולם' טועה בשתים באמרם:
'אדם גדול' - לא יכול לטעות
אם הוא טעה - הוא לא 'גדול' (ווערט ער אויס גדול = הוא 'חודל' מלהיות גדול)
דרומי כתב:אגב, לעצם הענין יש סתירה בין הוראות משה"ב לבין הוראות מד"א, לגבי מי ששהה עם מאובחן באותו חדר. לפי ההוראות של משה"ב רק אם שהה לידו במרחק של 2 מטר במשך זמן של יותר מ-15 דקות חייב בבידוד, ואילו לפי מד"א יש להחמיר יותר ולא מודדים זאת בצורה כזאת.
קאצק כתב:דעת האדמורי"ם על תפילה כולל בני ברק
חיימשה כתב:קאצק כתב:דעת האדמורי"ם על תפילה כולל בני ברק
נראה כמו ליצנות
ארי שבחבורה כתב:קיבלתי
פסח במצרים
השחקנים : משה והיהודים.
משה: הלילה יש את המכה האחרונה, כווולם להישאר בתוך הבתים ‼
היהודים : אין בעיה, רק קודם אני ילך לקנות נעלים לילד לכבוד החג.
משה : אמרתי להשאר בבית ‼
היהודים : אני קיבלתי על עצמי שבת מוקדם, זה מגן עליי לפי המקובל ..... בטח זה לא נוגע אליי.
משה: אני מתכוון כולם , כולם להשאר בבית‼
היהודים : אבל מה בנוגע למניין ❓
בטח אתה לא מתכוון שנוותר על המניין זה בוודאי יותר חשוב ‼
משה : אתם משוגעים ❓
בחוץ אתם מתים בפנים אתם חיים ‼
היהודים : לא יודע הוא נשמע לי קצת מודרני, אני לא חושב שהקב״ה היה רוצה שנוותר על מניין בשביל זה.
משה : הוא רוצה שאתם תחיו ‼
היהודים : אולי כדאי שנמצא רב יותר דתי , משה נהיה קצת שמאלני ומודרני.
קרית מלך כתב:חיימשה כתב:קאצק כתב:דעת האדמורי"ם על תפילה כולל בני ברק
נראה כמו ליצנות
למה? כי זה לא מתאים לקו המחשבה שלך?
כל עוד שמשרד הבריאות לא הורה על כך שאסור להתפלל במנין במרחב פתוח יש סיבה לבטל תפילה במנין?
אם קלה היא בעיניך חמורה היא בעיניהם של צדיקים.
הרי ברור שברגע שתהיה הוראה על איסור תפילה במנין כל המתירים יאסרו, אלא מאי שיקול דעתם של צדיקי הדור אינו מתאים לך, לכן אז מה?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים