דעת ותבונה כתב:ממידע בדוק שהגיע לידי, כונני ההצלה החרדיים די מוגבלים ע"י הרשויות מהגעה לבתים גם במקרי פיקוח נפש של ממש, כאשר הדיווח על החולה כולל תסמין של קוצר נשימה, וזאת מחשש הידבקות בקורונה
אינני יודע כמובן מה היא דעת התורה וההלכה בנושא עדין ורגיש זה, וכמדו' שרק גדולי הפוסקים בעלי שימוש רב יכולים להורות בשאלות קשות מעין אלו.
אך עכ"פ חשוב מאוד להביא לידי ביטוי את דעת התורה בענין זה, שיתכן ואינה חופפת לכללי הקורונה. הדבר נוגע למקרים של ודאי פיקו"נ המוטל לפנינו.
דרופתקי דאורייתא כתב:מבודד מחשש "קורונה", ונזקק ל"הנשמה" או טיפול רפואי מהיר - מותר אסור או צריך לטפל בו.
לכאורה הרי עדיין אינו בגדר חולה ודאי, אלא ספק,
וגם בחולה ודאי,
הרי הנדבקים ממחלה זו אם הינם צעירים בד"כ זה לא מסוכן [כך לפי העיתון עכ"פ..].
וצ"ע.
דרופתקי דאורייתא כתב:דעת ותבונה כתב:ממידע בדוק שהגיע לידי, כונני ההצלה החרדיים די מוגבלים ע"י הרשויות מהגעה לבתים גם במקרי פיקוח נפש של ממש, כאשר הדיווח על החולה כולל תסמין של קוצר נשימה, וזאת מחשש הידבקות בקורונה
אינני יודע כמובן מה היא דעת התורה וההלכה בנושא עדין ורגיש זה, וכמדו' שרק גדולי הפוסקים בעלי שימוש רב יכולים להורות בשאלות קשות מעין אלו.
אך עכ"פ חשוב מאוד להביא לידי ביטוי את דעת התורה בענין זה, שיתכן ואינה חופפת לכללי הקורונה. הדבר נוגע למקרים של ודאי פיקו"נ המוטל לפנינו.
זו השאלה שפותח את האשכול הארוך הזה.
מחולת המחנים כתב:התקנה היא כדי למנוע חשש פיקוח נפש מאנשי ההצלה, [וגם כדי שח"ו לא יעבירו את המחלה לחולים אחרים שהם מטפלים בהם], ופשוט וברור שאסור לאדם להכניס עצמו לפיקוח נפש כדי להציל אחרים.
לגופו של ענין, איני בר סמכא ואינני מתמצא כלל בענין, אבל אולי יהיה כדאי לארגוני ההצלה להעמיד כוננים שיהיו ממוגנים, ויהיו נכונים לכל קריאה הדורשת התמגנות.
מחולת המחנים כתב:ופשוט וברור שאסור לאדם להכניס עצמו לפיקוח נפש כדי להציל אחרים.
סגי נהור כתב:מחולת המחנים כתב:ופשוט וברור שאסור לאדם להכניס עצמו לפיקוח נפש כדי להציל אחרים.
כ"כ ברור ופשוט? לחלק מהפוסקים גם זה בכלל החיוב לא תעמוד על דם רעך (כשההצלה ודאי והחשש ספק). ראה שו"ע חו"מ סי' תכו ובנו"כ.
מחולת המחנים כתב:סגי נהור כתב:מחולת המחנים כתב:ופשוט וברור שאסור לאדם להכניס עצמו לפיקוח נפש כדי להציל אחרים.
כ"כ ברור ופשוט? לחלק מהפוסקים גם זה בכלל החיוב לא תעמוד על דם רעך (כשההצלה ודאי והחשש ספק). ראה שו"ע חו"מ סי' תכו ובנו"כ.
אמנם הדבר שנוי במחלוקת הפוסקים.
ואדמוה"ז בשו"ע הלכות נזקי גוף ונפש ס"ז כתב: "ואפילו ליכנס בספק סכנה, יש אומרים שצריך כדי להציל את חבירו ממיתה ודאית, ויש חולקין בזה, וספק נפשות להקל".
ובאו"ח סי' שכ"ט ס"ח סתם להלכה: "ומכל מקום אם יש סכנה אין לו לסכן עצמו כדי להציל את חבירו, מאחר שהוא חוץ מן הסכנה, ואף שרואה במיתת חבירו, ואע"פ שהוא ספק וחבירו ודאי, מכל מקום הרי נאמר וחי בהם, ולא שיבא לידי ספק מיתה על ידי שיקיים מה שנאמר לא תעמוד על דם רעך".
.
דעת ותבונה כתב:חשש סכנה מקורונה למתנדב הצלה צעיר, בפרט כאשר לא ידוע כלל כי החולה הוא נשא קורונה, הוא רחוק מאוד מאוד, את"ל שהוא קיים בכלל, אלא שבגלל האזהרות הנוראות על הקורונה (שכבודם במקומם מונח, ואיני מזלזל בהם ח"ו, אולם אינם עומדים כלל כנגד אדם מחרחר מחוסר נשימה המוטל לפנינו), הוא יעמוד מן הצד ולא יגיש עזרה לאדם שעבר התקף לב ומוטל לפניו?? אתמהה!!
דעת ותבונה כתב:מחולת המחנים כתב:סגי נהור כתב:מחולת המחנים כתב:ופשוט וברור שאסור לאדם להכניס עצמו לפיקוח נפש כדי להציל אחרים.
כ"כ ברור ופשוט? לחלק מהפוסקים גם זה בכלל החיוב לא תעמוד על דם רעך (כשההצלה ודאי והחשש ספק). ראה שו"ע חו"מ סי' תכו ובנו"כ.
אמנם הדבר שנוי במחלוקת הפוסקים.
ואדמוה"ז בשו"ע הלכות נזקי גוף ונפש ס"ז כתב: "ואפילו ליכנס בספק סכנה, יש אומרים שצריך כדי להציל את חבירו ממיתה ודאית, ויש חולקין בזה, וספק נפשות להקל".
ובאו"ח סי' שכ"ט ס"ח סתם להלכה: "ומכל מקום אם יש סכנה אין לו לסכן עצמו כדי להציל את חבירו, מאחר שהוא חוץ מן הסכנה, ואף שרואה במיתת חבירו, ואע"פ שהוא ספק וחבירו ודאי, מכל מקום הרי נאמר וחי בהם, ולא שיבא לידי ספק מיתה על ידי שיקיים מה שנאמר לא תעמוד על דם רעך".
.
כמדו' שמדובר במקרה ברור של 'אשר התרתי אסרת ואשר אסרתי התרת'.
חשש סכנה מקורונה למתנדב הצלה צעיר, בפרט כאשר לא ידוע כלל כי החולה הוא נשא קורונה, הוא רחוק מאוד מאוד, את"ל שהוא קיים בכלל, אלא שבגלל האזהרות הנוראות על הקורונה (שכבודם במקומם מונח, ואיני מזלזל בהם ח"ו, אולם אינם עומדים כלל כנגד אדם מחרחר מחוסר נשימה המוטל לפנינו), הוא יעמוד מן הצד ולא יגיש עזרה לאדם שעבר התקף לב ומוטל לפניו?? אתמהה!!
עזריאל ברגר כתב:לא עשיתי מחקר, אבל ידועים לי כמה מאנשי ארגוני החסד וההצלה למיניהם שנדבקו או עכ"פ הוכנסו לבידוד.
המפורסמים מביניהם:
יואל גלאט (נהג אמבולנס במד"א שנדבק בתחילת המגיפה והדביק את ב"ב) - ב"ה השתחרר מבית הרפואה.
אלי ביר - יו"ר הצלה - עדיין מאושפז וביקשו להתפלל עליו.
מאיר אשכנזי - סמנכ"ל מד"א-הצלה דרום - שטיפל בבחורים שחזרו מקראון-,הייטס - בבידוד.
תחשבו מה יקרה אם כל כונני מד"א והצלה "ימסרו את נפשם" ויאושפזו או עכ"פ יוכנסו לבידוד...
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים