אשרי יושבי ביתך כתב:הגאון רבי אשר וייס שליט"א אמר בשיעורו (נמצא בקול הלשון) שהוא ממש כרודף, אך לומר עליו שמותר להרגו - חושש....
גל של אגוזים כתב:מי שיש לו קורונה ומסתובב בין אנשים ומזלזל בכל ההוראות ואי אפשר להיזהר ממנו, יש לו דין רודף?
וה"ה חולה שפעת שנכנס למושב-זקנים לבקר מישהו.שש ושמח כתב:למה לא? [אם הוא מסתובב ליד אנשים זקנים].גל של אגוזים כתב:מי שיש לו קורונה ומסתובב בין אנשים ומזלזל בכל ההוראות ואי אפשר להיזהר ממנו, יש לו דין רודף?
אתה מתכוין לרמוז שיש להגרא"ו דין רודף?עתניאל בן קנז כתב:איזה נס שהוא חושש.
מספיק לנו שיקום אחד שיגיד שמספיק לו ספיקו של ר' אשר בשביל לעשות מעשה?
עתניאל בן קנז כתב:שש ושמח כתב:גל של אגוזים כתב:מי שיש לו קורונה ומסתובב בין אנשים ומזלזל בכל ההוראות ואי אפשר להיזהר ממנו, יש לו דין רודף?
למה לא? [אם הוא מסתובב ליד אנשים זקנים].
אם הנך שואל בתמימות.
אז התשובה הפשוטה, ש'רודף' היינו מי שרוצה להרוג את חבירו, ואם לא יעצרוהו כנראה שיבצע זממו.
כאן מדובר במי שעושה פעולה שעלולה באפשרות רחוקה לסכן את חבירו. (האחוזים של אנשים ש'מתו', בגלל שהסתובבו ליד מי שחולה בקורונה הוא פרומיל מזערי).
לא שח"ו יש להקל בחובת הזהירות,
אבל מכאן עד 'דין רודף' הדרך רחוקה.
שש ושמח כתב:עתניאל בן קנז כתב:שש ושמח כתב:גל של אגוזים כתב:מי שיש לו קורונה ומסתובב בין אנשים ומזלזל בכל ההוראות ואי אפשר להיזהר ממנו, יש לו דין רודף?
למה לא? [אם הוא מסתובב ליד אנשים זקנים].
אם הנך שואל בתמימות.
אז התשובה הפשוטה, ש'רודף' היינו מי שרוצה להרוג את חבירו, ואם לא יעצרוהו כנראה שיבצע זממו.
כאן מדובר במי שעושה פעולה שעלולה באפשרות רחוקה לסכן את חבירו. (האחוזים של אנשים ש'מתו', בגלל שהסתובבו ליד מי שחולה בקורונה הוא פרומיל מזערי).
לא שח"ו יש להקל בחובת הזהירות,
אבל מכאן עד 'דין רודף' הדרך רחוקה.
לא אדון כאן על הנושא המציאותי בקורונה, ב"ה אינני רופא. אבל לגבי הנושא ההלכתי אשמח לשמוע,
עד איזה רמת סיכון [באחוזים] מותר לחברי להכניס אותי בלא שאוכל להתגונן בפניו כדין רודף?
האם זה משנה האם הרודף רוצה להרוג אותי או שסתם כך לא איכפת לו שיש סיכוי שאני אמות?
והאם יש חילוק בין גדרי ספק פיקו"נ לגבי שבת לבין גדרי רדיפה?
עתניאל בן קנז כתב:אם הנך שואל בתמימות.
אז התשובה הפשוטה, ש'רודף' היינו מי שרוצה להרוג את חבירו, ואם לא יעצרוהו כנראה שיבצע זממו.
כאן מדובר במי שעושה פעולה שעלולה באפשרות רחוקה לסכן את חבירו. (האחוזים של אנשים ש'מתו', בגלל שהסתובבו ליד מי שחולה בקורונה הוא פרומיל מזערי).
לא שח"ו יש להקל בחובת הזהירות,
אבל מכאן עד 'דין רודף' הדרך רחוקה.
מצער שצריך להסביר דברים פשוטים. (ועוד מיחסים לא' מגדולי הפוסקים שהתלבט שמותר להרגו...).
[יתכן שמצד תקנת הקהל מותר להעמידו במקומו בדרכים המקובלות...
אבל כמובן שאין לזה שייכות לדין 'רודף'].
נוטר הכרמים כתב:שש ושמח כתב:לא אדון כאן על הנושא המציאותי בקורונה, ב"ה אינני רופא. אבל לגבי הנושא ההלכתי אשמח לשמוע,
עד איזה רמת סיכון [באחוזים] מותר לחברי להכניס אותי בלא שאוכל להתגונן בפניו כדין רודף?
האם זה משנה האם הרודף רוצה להרוג אותי או שסתם כך לא איכפת לו שיש סיכוי שאני אמות?
והאם יש חילוק בין גדרי ספק פיקו"נ לגבי שבת לבין גדרי רדיפה?
למה אתה חושב שיש לו משהו נגדך שבמקרה הטוב יותר "סתם כך לא איכפת לו שיש סיכוי שאני אמות?",
והרי הוא מסכן פי אלף את עצמו,
וחז"ל ברוחב דעתם אמרו על ע"ה 'על חייו אינו חס על חיי חבירו לא כל שכן', ולא כסברתך.
גל של אגוזים כתב:מי שיש לו קורונה ומסתובב בין אנשים ומזלזל בכל ההוראות ואי אפשר להיזהר ממנו, יש לו דין רודף?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים