עזריאל ברגר כתב:ומציצה בשפופרת לכאורה.
איש_ספר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומציצה בשפופרת לכאורה.
דברתי היום עם המוהל הידוע, הותיק והמומחה הרב גולד שליט"א. לדבריו אין שינוי בהנחיות משרד הבריאות, ואחרי חיטוי הפה כנדרש ניתן להמשיך במציצה בפה. הוא הוסיף שהוא מחטא את פיו בימים אלו יותר מהנדרש.
איש_ספר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומציצה בשפופרת לכאורה.
דברתי היום עם המוהל הידוע, הותיק והמומחה הרב גולד שליט"א. לדבריו אין שינוי בהנחיות משרד הבריאות, ואחרי חיטוי הפה כנדרש ניתן להמשיך במציצה בפה. הוא הוסיף שהוא מחטא את פיו בימים אלו יותר מהנדרש.
מקדש מלך כתב:כמדומני שהנחיות משרד הבריאות עליהן דיבר הרב גולד מדברות על מילה באופן כללי, ולא על מילת תינוק המצוי בבידוד.
מקדש מלך כתב:כמדומני שהנחיות משרד הבריאות עליהן דיבר הרב גולד מדברות על מילה באופן כללי, ולא על מילת תינוק המצוי בבידוד.
איש_ספר כתב:מקדש מלך כתב:כמדומני שהנחיות משרד הבריאות עליהן דיבר הרב גולד מדברות על מילה באופן כללי, ולא על מילת תינוק המצוי בבידוד.
אכן
איש_ספר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומציצה בשפופרת לכאורה.
דברתי היום עם המוהל הידוע, הותיק והמומחה הרב גולד שליט"א. לדבריו אין שינוי בהנחיות משרד הבריאות, ואחרי חיטוי הפה כנדרש ניתן להמשיך במציצה בפה. הוא הוסיף שהוא מחטא את פיו בימים אלו יותר מהנדרש.
שליח בחו"ל שנולד להם בן ואין אפשרות להביא מוהל שמה, הגבולות סגורות, הדבר היחיד ששייך לעשות הוא שיחזרו לארץ, כי מהארץ מביאים שמה מטוס להחזיר כל התושבים לארץ.
השאלה היא אם להגיד להם לסגור את הבית חבד וכל המשפחה תחזור לארץ, או רק האשה עם הילד וישארו כל הילדים עם הבעל, שטוען שלא יכול להסתדר לבד, או שיחכה עד ...
עזריאל ברגר כתב:יש לזכור היטב את דברי הרמב"ם (שהובאו בסיום המכתב של הרבנות הראשית בהודעה שמעלי):
שאפשר למול לאחר זמן, ואי אפשר להחזיר נפש אחת מישראל לעולם.
ודייקו בזה גדול"י (כמדומני הרוגוצ'ובי ותלמידו-אחריו הרבי מליובאוויטש) שכאשר הברית מתקיימת באיחור כנדרש ע"פ תורה - הרי זה כאילו התקיימה בזמנה.
ונתנו ידידים כתב:עזריאל ברגר כתב:יש לזכור היטב את דברי הרמב"ם (שהובאו בסיום המכתב של הרבנות הראשית בהודעה שמעלי):
שאפשר למול לאחר זמן, ואי אפשר להחזיר נפש אחת מישראל לעולם.
ודייקו בזה גדול"י (כמדומני הרוגוצ'ובי ותלמידו-אחריו הרבי מליובאוויטש) שכאשר הברית מתקיימת באיחור כנדרש ע"פ תורה - הרי זה כאילו התקיימה בזמנה.
לא הבנתי הדיוק, כי לכאו' כונת הרמב"ם שמילה בזמנה הוא קיום מצוה בעלמא וודאי דפיקוח נפש דוחהו כבכל המצוות, אבל היה הו"א שחפצא דמילה אינו נדחה מפיקוח נפש שהרי הוא כריתת ברית עם הקב"ה וכניסתו לגדר ישראל, קמ"ל
וכאשר היה הגרד"צ אורדנטליך זצ"ל רגיל לספר:הוד_והדר כתב:מעיקר ההלכה אין חיוב שיהיה מנין בברית.
נוטר הכרמים כתב:מצו"ב דברים מפי הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א
אודות המציצה בפה,
ובעיקר: מחאה חריפה ונוקבת אודות פסיקתו התקדימית
של רבי אשר וייס שליט"א שהתמיהה רבים וטובים.
גימפעל כתב:
"ונראה עוד דכיון שמצוה זו רובצת על האב והאב אין בידו למול את בנו אלא ע"י שהוא ממנה שליח מוהל, והמוהל מצידו אינו מצווה להסתכן ואף אינו מחוייב לעבור על החוק ולהסתכן בעונש מצד השלטונות, בהכרח ידחו את המילה"
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים