חד ברנש כתב:הסיבה שהגאולה לא התממשה באותם זמנים שנתקבצו בהם סימנים רבים, כי איננו מבינים את הסימנים, יש בהם סתירות רבות, ו"לא נדע עד שיהיה הדבר" כמו שכתב הרמב"ם (סוף הלכות מלכים, אני מצטט מזכרון רחוק).
אז מספיק להיות שוטים והדיוטים. די.
מדוע להשקיע אנרגיה בחיפוש רמזים שלא מחזיקים מים?
מלבב כתב:איך אומר רבי יענקל מילר, תמיד לפני שמשיח בא קורה דברים כאלה.
"מכבר אמר לפעמים יוצא חולאת חס ושלום בעולם ואזי הולכת ומתפשטת מאחד לחברו שקורין אונטר גאנג. ויש חלוק בענין זה, כי יש אחד שמגיע לו החולאת מן השמים אליו בעצמו, ויש אחד שאין מגיע לו החולאת בעצמו, רק שהוא מקבל חס ושלום החולאת מחברו. ויש חלוק ביניהם, כי זה ששולחין לו בעצמו החולאת יש לו זאת החולאת עם כל הסימנים והדקדוקים של החולאת הזאת, כי יש כמה סימנים לכל מין חולאת רחמנא לצלן, כגון החולאת שקורין קאטער [נזלת] העקר החולאת הוא כאב הראש, אבל יש עוד סימנים דהינו חכוך החטם ועטישות ועוד כמה סימנים, וכל סימן וסימן של החולאת הוא גם כן חולאת בפני עצמו, ומי שנשלח אליו בעצמו החולאת, הינו שהוא מן האנשים שאצלם התחילה החולאת מעצמם ולא קבלו מחבריהם, אלו האנשים יש להם החולאת בשלמות עם כל הדקדוקים והסימנים הנ"ל, אבל אלו האנשים שמקבלין החולאת מחבריהם אין להם כל החולאת עם כל הסימנים ועוד דבר מענין זה"
יאיר כתב:בפשטות בעל הטורים ודאי לא התכוון וודאי לא מפורש, שבגאולה אחרונה לא יצאו מפתח ביתם וכמ"ש.
השם "קורונה", שמשמעותו בלטינית כתר או הילה,
ניתן להם בשל המראה האופייני של הנגיפים תחת מיקרוסקופ אלקטרונים,
היוצרים תמונה שמזכירה כתר מלכותי, או את הילת השמש.
והנה בזמן החרבן בימי רבן גמליאל ועוד, כי אז רבו המינין בישראל ועונש המינות והפגם שלו חמור מאד ומגיע עד הכתר שבה עם היותו מושרש בה בתחלת אצילותה, ולכן הוצרכו אז לתקן ברכת "למשומדים" כדי לתקן גם את הכתר שבה.
בימי רבן גמליאל רבו המינים בישראל, והיו מצירין לישראל ומסיתין אותן לשוב מאחרי ה'. וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם, עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני ה' לאבד המינים, וקבע אותה בתפלה כדי שתהא ערוכה בפי הכל.
נטיעות כתב:למיטב ידיעתי זה נקרא בטעות כתר, כי דימו שזה דומה לכתר, אבל כיום התברר להם שזה לא כן.
שבע כתב:עטרה וכתר - היינו הך!
דרומי כתב:וכמדומה שהתיאור "מלך קשה כהמן" מתאים מאוד לבהלת הקורונה, שכן כשם שאצל המן היתה בהלה נוראית בכל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם כולם - "שבע ועשרים ומאה מדינה" - ולא היה לאן לברוח (בשונה מגזירות איומות אחרות שבהן הגזירה היתה מוגבלת לשטח ארץ מסויים והיתה פליטה ורווחה במקומות אחרים), כך במצב הנוכחי יש בהלה בעולם כולו ונראה שאין מפלט ואין מנוס.
והדמיון בולט??? גם בכך שעיקר מ"מדי" הבהלה התחילו בסביבות חג הפורים.
איש הגבעה כתב:
מבהיל על הרעיון רבי יוסי אומר שהקב"ה יביא מבול של דבר על הגויים לפני בא המשיח
.השוחט כתב:ועוד חשבתי.
ירוק ירק בפניה. מזכיר אותיות קורונה.
עוברת על ידי רוק.
תיסגר - בידוד.
בחז"ל (סו"פ כיצד ומקורו בריש תו"כ) מכאן לדיו, אביה ירוק שבעה, קל וחומר ליריקת השכינה "ארבע עשרה יום". ודוק.
מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.
זסבה כתב:מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.
אצלנו הגי' בריחי.
דרומי כתב:חשבתי היום שהמצב שלנו נרמז בנבואת ישעיהו ו, יא-יב, הפטרת פר' יתרו:
"אם שאו ערים מאין יושב (מקומות מרכזיים שנסגרו ואינם פעילים, כגון נתב"ג), ובתים מאין אדם (בתי כנסת, ישיבות וכלל המוסדות), והאדמה תשאה שממה (פארקים ואתרים, מקומות שמקיימים בהם שמחות כחתונה וכיו"ב וכעת אין פוקד אותם).
ורחק ה' את האדם (אין הכוונה לזה שה' ירחק את האדם ממנו כביכול, שהרי 'מלא כל הארץ כבודו', אלא שיעשה ריחוק בתוך מין האדם גופא בין אדם לחבירו ובין הורים וסבים לבני משפחותיהם), ורבה העזובה בקרב הארץ".
ויהי רצון שנתבשר בשו"ט בקרוב בבריאות שלימה ובשמחה גדולה, ועוד בחודש ניסן זה נזכה לראות בקיום נבואות הגאולה השלימה, "למרבה המשרה ולשלום אין קץ וגו'" (כסיום ההפטרה שם - למנהג האשכנזים).
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים