לבי במערב כתב:נוטר הכרמים כתב:התפללתי הבוקר בבית הכנסת שלי, המתפללים ברובם מהסוג הכי פחות מחמיר בהלכות הקורונה.
לא היה אחד שנישק ישירות את ספר התורה!!
יותר פשוט לחדד נהלים מאשר לסגור ולמנוע בכלל.
השיטה הפשוטה של אלו שאצלם בית כנסת זה 'לוקסוס'.
גא"מ בפה מלא.
לתחושתי, מתחולל לנגד עינינו קרקס 'טקס השלכת הטו"ת לים'... ה"י.
חלמישצור כתב:הרב הנוטר, במחילה אבל איני רואה בדברי שום נימה מתלהמת. ואם ישנה - אנא הסב את תשומת לבי לנוסח מסויים.
נוטר הכרמים כתב:אני לא מצליח להבין את השיח המתלהם,
למה לא יכולים להיות חילוקי דעות, באשר לרמת ההקצנה בהוראות.
אחד הביא כאן מהעליה במס' החולים, והרי אם עולה כ"כ מספר הבדיקות,
וכי יש צד שלא יהיה עליה במספר המתגלים כחולים??
וחוץ מזה, הרי דברו על טור גיאומטרי, ובינתיים ב"ה, זה מאוד רחוק מזה.
אני לא בא לקרר חלילה, ואף אחד לא יודע מה ילד יום, רק שיפסיקו לצווח ולאיים.
יעקב בורלשטיין כתב:נוטר הכרמים כתב:אני לא מצליח להבין את השיח המתלהם,
למה לא יכולים להיות חילוקי דעות, באשר לרמת ההקצנה בהוראות.
אחד הביא כאן מהעליה במס' החולים, והרי אם עולה כ"כ מספר הבדיקות,
וכי יש צד שלא יהיה עליה במספר המתגלים כחולים??
וחוץ מזה, הרי דברו על טור גיאומטרי, ובינתיים ב"ה, זה מאוד רחוק מזה.
אני לא בא לקרר חלילה, ואף אחד לא יודע מה ילד יום, רק שיפסיקו לצווח ולאיים.
אני רואה שאנשים לא מבינים מהו טור גיאומטרי או הנדסי וכו' וכו'.
אז אני אסביר במילים פשוטות
בימים האחרונים מכפלת החולים היא 1.3 מהיום הקודם, לדוגמא, אם ביום א' יש עשר חולים אז ביום ב' יש שלשה עשר חולים
אם אנו רוצים לדעת מה יהיה מספר החולים בעוד 20 יום, מה שאנו צריכים לעשות זה להעלות את המספר 1.3 בחזקת עשרים, כלומר 1.3 כפול 1.3 כפול 1.3 עשרים פעמים, ואת התוצאה צריך להכפיל במספר החולים שיש היום.
אם אין לכם כוח להוציא את המחשבון, אז התוצאה היא 128,000 איש חולים תוך שלשה שבועות בלבד.
יוצא פוניבז' כתב:ביהכנ"ס איצקוביץ הודיע שבשבת הקרובה יהיו ארונות הקודש פתוחים בכל החדרים עד זמן תפילה השני.
בשולי הידיעה נכתב - עקב העדר גבאי למכירת העליות, תיחשב כל עלייה במחיר 20 ש"ח.
משמעות הדברים היא, שבכל מנין המורכב מעשרה אנשים, ייאלצו 8 אנשים מתוכם לשלם 20 ש"ח על עליה. האם יש תוקף להחלטה מופקעת שכזו?
החשבון רמאות כפשוטו. בתחילה לפני שהיו הרבה חולים כמעט כל האנשים שהחולים פגשו לא היו חשופים להנגיף ממקורות אחרים, והם הדביקו אחוז מסויים של אנשים אחרים. אבל ככל שיתרבה אנשים מדובקים, פוחת הסיכוי של אדם נדבק לפגוש אדם שלא נדבק. וממילא אחוז הנדבקים חדשים ביחס לחולים הקיימים, יירד בהכרח.
שומע ומשמיע כתב:נוטר הכרמים כתב:אני לא מצליח להבין את השיח המתלהם,
למה לא יכולים להיות חילוקי דעות, באשר לרמת ההקצנה בהוראות.
אחד הביא כאן מהעליה במס' החולים, והרי אם עולה כ"כ מספר הבדיקות,
וכי יש צד שלא יהיה עליה במספר המתגלים כחולים??
וחוץ מזה, הרי דברו על טור גיאומטרי, ובינתיים ב"ה, זה מאוד רחוק מזה.
אני לא בא לקרר חלילה, ואף אחד לא יודע מה ילד יום, רק שיפסיקו לצווח ולאיים.
לבי במערב כתב:נוטר הכרמים כתב:התפללתי הבוקר בבית הכנסת שלי, המתפללים ברובם מהסוג הכי פחות מחמיר בהלכות הקורונה.
לא היה אחד שנישק ישירות את ספר התורה!!
יותר פשוט לחדד נהלים מאשר לסגור ולמנוע בכלל.
השיטה הפשוטה של אלו שאצלם בית כנסת זה 'לוקסוס'.
גא"מ בפה מלא.
לתחושתי, מתחולל לנגד עינינו קרקס 'טקס השלכת הטו"ת לים'... ה"י.
לבי במערב כתב:אבהיר: ברור שהראשונים להִסגר (בפרהסיא הצבורית עכ"פ) הם מקומות הבילוי וכו'.
לדאבוני הרב, לא על ראשי המדינה תלונותי, כ"א על אנשים מתוכנו - ש(עכ"פ לתחושתי הדלה) בשאר היום והענינים מנהלים (כביכול) 'עסקים כרגיל', ובבהכ"נ ובהמ"ד 'נזכרו' להחמיר בהל' פקו"נ. ומרוב שיחי גו' דברתי עד הנה (להיפך מטבעי).
אף ביכולתי למצוא לימודי זכות עד א"ס; לא זהו הנושא.
והשי"ת ירחם על שארית פליטות עמו בית ישראל, ויגאלנו מהרה גאולת עולם ברחמים.
דרומי כתב:פשוט שאתה צודק.
אכתוב בצער שבאזור מגוריי התארגן מנין מצומצם לפי ההוראות. אולם בכ"ז לא הלכתי, מחשש פשוט שמא הבעל קורא המבוגר - לאויש"ט ובריאות - לא יגיע בסופו של דבר (מה שאכן קרה), ויטילו עליי את חובת הקריאה, והפרשה ארוכה עד מאוד, ואני צריך לעמוד קרוב קרוב לכעשרה אנשים במשך זמן ממושך, והרגשתי שאין הדבר חלק מבחינת קיום 'ונשמרתם'.
אגב, נבוכתי קצת לגבי השאלה אם אני צריך לקרוא לעצמי את הפרשיות ביחיד (כמובן שאמרתי שמו"ת בערב שבת), וראיתי שאין הדברים כ"כ ברורים. אשמח לקבל איזה מאמר מסכם בענין זה.
שומע ומשמיע כתב:אני שואל בכאב לא ע"מ לקנטר, האם הציבור התורני לא אמור להיות הכי מחמיר בהלכות הקורונה. למה זה צריך להיות שיש כאן איזה 'מאבק' בין פיקוח נפש לבין קריאת התורה.
שומע ומשמיע כתב:אני לא מכיר כאלו, כנראה זה תלוי איפה גרים.
אצלנו חוץ מבתי הכנסת שבהם עם כל ההשתדלות לא נשמרים הכללים ממש, הרחובות שוממים.
לבי במערב כתב:שומע ומשמיע כתב:אני שואל בכאב לא ע"מ לקנטר, האם הציבור התורני לא אמור להיות הכי מחמיר בהלכות הקורונה. למה זה צריך להיות שיש כאן איזה 'מאבק' בין פיקוח נפש לבין קריאת התורה.
תורה מפוארת כתב:דרומי כתב:פשוט שאתה צודק.
אכתוב בצער שבאזור מגוריי התארגן מנין מצומצם לפי ההוראות. אולם בכ"ז לא הלכתי, מחשש פשוט שמא הבעל קורא המבוגר - לאויש"ט ובריאות - לא יגיע בסופו של דבר (מה שאכן קרה), ויטילו עליי את חובת הקריאה, והפרשה ארוכה עד מאוד, ואני צריך לעמוד קרוב קרוב לכעשרה אנשים במשך זמן ממושך, והרגשתי שאין הדבר חלק מבחינת קיום 'ונשמרתם'.
אגב, נבוכתי קצת לגבי השאלה אם אני צריך לקרוא לעצמי את הפרשיות ביחיד (כמובן שאמרתי שמו"ת בערב שבת), וראיתי שאין הדברים כ"כ ברורים. אשמח לקבל איזה מאמר מסכם בענין זה.
הגר"ד יוסף שליט"א אמר בצינתוק שהשאיר [על סגירת בית הכנסת שלו], שיש דעה הסוברת שבקריאת שמו"ת יוצאים יד"ח קריא"ת, ואמר, שאף שלא נפסק כך להלכה, יש לנהוג כן בשעת הדחק בה אנו מצויים.
איש קריות כתב:לא מצליח להבין את הקישור האוטומטי של "תורה מגנא ומצלא" לסגירת הישיבות ומרכזי התורה.
רק רוצה להזכיר שהישיבות הקדושות בצורתן הנוכחית הן לכל היותר בנות 200 שנה ואילו "תורה מגנא ומצלא" קצת קדם לזה...
בצורה שלמדו בעבר, היינו כינוס מספר מצומצם של לומדים בכל בית כנסת ובית מדרש, אין שום סכנה באם נשמרות ההוראות, כך שהתורה תמשיך להגן ולהציל על לומדיה גם אם ימשיכו להגות בה שלא כמסורת הישיבות...
דרופתקי דאורייתא כתב:איש קריות כתב:לא מצליח להבין את הקישור האוטומטי של "תורה מגנא ומצלא" לסגירת הישיבות ומרכזי התורה.
רק רוצה להזכיר שהישיבות הקדושות בצורתן הנוכחית הן לכל היותר בנות 200 שנה ואילו "תורה מגנא ומצלא" קצת קדם לזה...
בצורה שלמדו בעבר, היינו כינוס מספר מצומצם של לומדים בכל בית כנסת ובית מדרש, אין שום סכנה באם נשמרות ההוראות, כך שהתורה תמשיך להגן ולהציל על לומדיה גם אם ימשיכו להגות בה שלא כמסורת הישיבות...
ממש לא.
החת"ס (מדף סא והלאה) מדבר על ישיבה עם מאות בחורים! כמפורש שם בדבריו.
חבל שלא חשב על עצה כזו לחלק את הישיבה...
ברור שזה לא אותו דבר לימוד יחידי ללימוד בבהמ"ד.
איש קריות כתב:האם ידוע לכבודו מה הייתה המציאות בזמן החתם סופר? האם אכן בזמנו חלוקה לקבוצות קטנות הייתה מפחיתה בצורה דרסטית את הסיכון?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים