מקור: http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp? ... 19616#R_15אך במחילת כ"ת וגאונותו הרמה מאוד של הרב צוקר, אינני מסתמך כלל על הגדרותיו בעניינים אלו, בהן עושה שימוש קל ומהיר מבלי שיש לדברים שום אחיזה של ממש לענ"ד. בעבר כבר זכיתי בעצמי לשמוע מפיו הגדרות חמורות אלו על תלמידי חכמים יראים ושלמים שכל חטאם היה לימוד התורה לפי הפשט, ולאו דווקא לפי סגנונו השמרני מאוד. אחת הדוגמאות אותם כינה בעבר באוזניי בשם "אפיקורת", הוא לא פחות מהגר"ל מינצברג, וכל זה על מאמר עמוק ונפלא שלו אותו הבאתי לידיו.
מן הגורן ומן היקב כתב: אותו גאון היה מחזיק דפי דפדפת ריקים בין דפי הגמרא שלו. שאל אותו בחור אחד האם מותר להחזיק דפים ריקים בתוך הגמרא (לא בסופה). אמר לו, אסור. שאל אותו למה אתה מחזיק. אמר לו אם אני מחזיק, אני רשע. שאל הבחור הרי עובדה שאתה מחזיק. אז אם אתה מודה שזה אסור האם תפסיק? ענה לו, לא. וכך נמשכה השיחה המוזרה הזו, והרב כל הזמן מחייך בניחותא. אחרי שה"נודניק" הלך שאלתיו לפשר הענין. הוא הראה לי שבכל דף יש קו כחול או אדום למעלה. והוא רשם בכל קו כזה בעיפרון דק מאד ללא יציאה מעובי הקו, פסוק שלם. למשל עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ. כמעט ניתן היה לקרוא רק בזכוכית מגדלת... כך הוא הכין לעצמו דפים ואותם היה מחזיק בתוך הגמרא.
ישיבישקייט כתב:אני חדש כאן אבל זה נראה לי פשוט (כמו בכל פורום) שחבל לקטוע כל דיון בשאלה צדדית.
תפתח לזה אשכול עם קישור וציון שבהמשך לדברים כאן אתה שואל.
חבל, יש כאן אשכול מרתק שמתפתח יפה. למה להרוס?
ישיבישקייט כתב:אני חדש כאן אבל זה נראה לי פשוט (כמו בכל פורום) שחבל לקטוע כל דיון בשאלה צדדית.
תפתח לזה אשכול עם קישור וציון שבהמשך לדברים כאן אתה שואל.
חבל, יש כאן אשכול מרתק שמתפתח יפה. למה להרוס?
איש_ספר כתב:הלכתי לחפש את חלקו הראשון של הקונטרס שלא ראיתיו עד הנה, ומצאתי שהוא בתוך אחד מספריו של הר"י אבא שאול, המצויים באוצר ויכנסו לגי' 10.
והרי הוא לפניכם מתוך האוצר.
יבורך מי שיעלה לכאן את חלקו השני של הקונטרס אחר קבלת רשות מהרב המחבר שליט"א:
ישבב הסופר כתב:אות ד' שהוא מביא שיש מקור מחז"ל שכל דור הוא שנתיים, והוא נתחבט למצוא המקור לכך, ע"ש הסיפור עם הרמ"מ שולזינגר זצ"ל.
יראה לי לענ"ד שהוא מדברי חכז"ל [הובא ברש"י שבת פ"ח: וכן ברש"י תהילים ק"ה ח, וכן חגיגה י"ד. וכן זבחים קט"ו.] אלו תתקע"ד דורות: פירש"י - באלפים שנה שקדמה תורה לעולם היו עתידין דורות הללו להבראות שנאמר (תהלים קה) דבר צוה לאלף דור וראה הקב"ה שאין העולם מתקיים בלא תורה כל כך והעבירן ולא בראן ונתנה לכ"ו דורות. הרי שחסרו תתקע"ד מאלף:
והרי אחז"ל [סנהדרין צ"ז.] ב' אלפים תוהו וב' אלפים תורה וב' אלפים ימות המשיח, היינו שאותם אלף דורות היו עתידין להיבראות בתוך אותם אלפיים שנה. נמצא כל דור הוא ב' שנים. [אך עיין רש"י בסנהדרין שם שפירש ב' אלפים מאדם ועד אברהם.]
צh33 כתב:האם נכונה השמועה שהוא הופך פניו לצד בעת ששואלים אותו וטעמו שכן איתא במסכת דרך ארץ שאין להסתכל בפני של שואל?!
מבקש חכמה כתב:בקי בכת"י של המכון לתצלומי כת"י, למשפחותם: איזה כת"י העתיק מאחר, ואלו העתק מכת"י שלישי.
באמתחתו נוסח מוגה ופירוש לספרא. ופירוש לספר העיטור שהוא נמנע להדפיס בשל אזהרת החיד"א.
טיפוס של עילוי מיוחד.
וכן ממשיכים עוד כותבים בסיפורים מעניינים.
מישהו יכול להוסיף דבר מה על הספר על העיטור- חידוש שקיים חיבור כזה ולא הודפס.
הוגה כתב:אם כבר מדברים עליו, אף אני אענה את חלקי.
סיפר לי מאורע שהיה עמו בילדותו (הוא ציין בפני את הגיל, צעיר מאוד, לדאבוני שכחתי):
בילדותו ראה בספריית אביו (יהודי חסידי בחו"ל כמדומני), "ירושלמי קדשים", ולתומו החל לומד בו.
אבל... כדרכו עד היום (שה' ישלח לו רפו"ש), וא"כ כבר מאז... לא הסתפק בלימוד דברי הירושלמי על מקומם, אלא השווה למקבילות מאמרי האמוראים וברייתות וכו'.
עד שהגיע למקום אחד, בו הוא רואה שהירושלמי מצטט תוספתא, אבל הבעיה שבירושלמי הזה, שנדפס מכת"י קדמון מאוד, מצוטטת נוסח התוספתא יחד עם ט"ס שבה, טעות דמוכח שנתחדשה בדפוסים...
דבר זה הפליא אותו מאוד, עד שניגש לאביו ושאלו על כך, וזה אמר לו: "מה אתה לא יודע שהירושלמי הזה מזוייף....".
איש_ספר כתב:העיטור היה גנוז עמו, כשלמדתי בישיבה ראיתי כרך אחד עם שער החדש מלא ציונים והגהות. גם אני שמעתי את הסיפורים עם התאונת דרכים שעבר באחת מנסיעותיו בעסקי הספר, אבל מעולם לא שאלתי אותו ע"כ.
מותיב ומפרק כתב:לא!
יש לו בן יחיד למיטב ידיעתי.. זכורני שלמד אתו הרבה.. הבן צריך להיות היום בסביבות 30
איש_ספר כתב:העיטור היה גנוז עמו, כשלמדתי בישיבה ראיתי כרך אחד עם שער החדש מלא ציונים והגהות. גם אני שמעתי את הסיפורים עם התאונת דרכים שעבר באחת מנסיעותיו בעסקי הספר, אבל מעולם לא שאלתי אותו ע"כ.
איש_ספר כתב:בנימה אישית, למי שרק שמע את שמו ואת התארים והתיאורים המפליגים עליו, תתכן אכזבה מקריאת הדברים, שאינם משקפים כל המסופר עליו, אכן אלו שראו אותו בשיא כוחו וגבורתו, דמיונו כאריה יכסוף לטרוף וככפיר יושב במסתרים, הדברים משלימים ומוסיפים נופך לדמותו הכבירה.
מבקש חכמה כתב:יש שהוא מזכיר להם את הרגטשובער ויש הסוברים שהוא גדול ממנו. קשה אם בכלל ניתן, להפתיע אותו בידע, אך ניתן לחלוק עליו בסברא למי שזה לחם חוקו, וגם זה אינו בקלות.
הבקיאות הגאונות והתקיפות יחדיו (אולי גם המראה, נו), הם שהופכים אותו למזמין דיוני השוואה ביחס לרגטשובער.
אשתו הלכה איתו פעם לד"ת אצל הגר"נ קרליץ על שהחזיק בביתו כתבי קראים וכדו', והגר"נ פסק שעליו לשומרם בארון נעול.
כהן כתב:לכאו' אות כ"ז אינו מובן דכמו שאם מתו ממש הפירוש הוא שמהחצי השני של הלילה לא חיו ה"ה לביאור המדרש שרק נחלו וגססו הפירוש שמחציו השני של הלילה גססו
ישיבישקייט כתב:אפשר את חלק ב' בPDF?
תודה רבה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 103 אורחים