יעקב בורלשטיין כתב:וכל תועלות התפילה ופיטום הקטורת אינו אלא למי שמקפיד על ההנחיות ולא חלילה למי שמזלזל בהם
וכל אחד מאיתנו ערב בנפשות כולם
דרומי כתב:עצה טובה קמ"ל:
גם בלהט נכון ובריתחא דקדושה לשמור על פרופרוציות ולא להקצין לשום צד.
הגוזמאות אינן 'משכנעות' יותר, הן רק גורמות להרגשה שהמגזים מבלבל את השכל.
אז אנא, להזהיר ולהישמר - אבל זהירות זו עצמה לעשות בזהירות ובחכמה.
יותם כתב:איפה הגוזמא באשכול זה?
דרומי כתב:עצה טובה קמ"ל:
גם בלהט נכון ובריתחא דקדושה לשמור על פרופרוציות ולא להקצין לשום צד.
הגוזמאות אינן 'משכנעות' יותר, הן רק גורמות להרגשה שהמגזים מבלבל את השכל.
אז אנא, להזהיר ולהישמר - אבל זהירות זו עצמה לעשות בזהירות ובחכמה.
יעקב בורלשטיין כתב:יש שריפה
ואנשים פשוט לא תופסים מה מדובר
אין פה שום גוזמה, מדובר על נתונים ברורים מכל העולם, ואנשים אצלנו משום מה טומנים את הראש בחול, ושואלים שאלות בצורה לא אחראית.
פיקוח נפש
יעקב בורלשטיין כתב:דרומי כתב:עצה טובה קמ"ל:
גם בלהט נכון ובריתחא דקדושה לשמור על פרופרוציות ולא להקצין לשום צד.
הגוזמאות אינן 'משכנעות' יותר, הן רק גורמות להרגשה שהמגזים מבלבל את השכל.
אז אנא, להזהיר ולהישמר - אבל זהירות זו עצמה לעשות בזהירות ובחכמה.
טעות בידך. יש שריפה ואנשים פשוט לא תופסים מה מדובר
אין פה שום גוזמה, מדובר על נתונים ברורים מכל העולם, ואנשים אצלנו משום מה טומנים את הראש בחול, ושואלים שאלות בצורה לא אחראית כביכול מדובר פה האם עדיף השם נעמה או נעמי. (כמבואר במה שהעלה הרב יואל שילה)
כל יום שעובר זה עוד אלפי הדבקות, כל אלף הדבקות זה עוד שלושים ארבעים מתים.
פיקוח נפש
סגי נהור כתב:אינני יודע מהם הנתונים הברורים שאתה מדבר עליהם. בינתיים ככל הידוע לא היתה בארצנו שום התפרצות, תודה לא-ל. רוב הנדבקים נדבקו בחו"ל או במגע עם חולה ידוע, ולזה מדיניות הבידוד הקודמת מספיקה לכאורה. אפשר גם לבודד במיוחד את המבוגרים/החלשים, שהם קבוצת הסיכון העיקרית.
נכון שיש חששות ולכן נזהרים, אבל דרך הצגת הדברים אכן נראית מוגזמת.
ח. רוזנברג כתב:בהסרטה אחרת דקה לפני שהנכד שואל, רואים את הרב דרוק מספר לגרח"ק על המגיפה, והגרח"ק לא יודע בכלל במה מדובר.
דהיינו, הנתונים היחידים שהובאו לפניו הם אלו שהנכד הביא לפניו כפי שרואים בהסרטה, ו ז ה ו.
זו פשוט הטעייה גמורה שהטעו את הגרח"ק, ומזה יצא חילול השם שאין כמוהו.
איש_ספר כתב:נורא ואיום. ת"ל איני בקבוצת סיכון (אמנם אני דואג למשפחתי המבוגרת ולחברי הנמצאים בקבוצה ומשתדל להשתתף גם בצרתם של הכלל), אבל שנאת הדת שכבר מתפרצת, עם חילול השם וובזיון התורה, היו רשומים על הקיר. היה ברור שהמדינה תורה לסגור את המקואות של הגברים, והיה ברור שהם לא יסכימו (האירוניה, שהמקואות העירוניים שם יש חיטוי כלור וכו', נסגרו, ועכשיו נשארו רק מבואות מטונפות של מוסדות פרטיים). היה ברור שיפזרו את הישיבות, ושאחרים לא יקבלו. אני חושש שהסוף יהיה סוללות של עוצר על בני ברק ועל כל הריכוזים החרדיים.
לבי במערב כתב:ממכתב הגר"מ אשכנזי שליט"א, היום:ג. טבילה במקווה: לדעת גורמי המקצוע, אין לחשוש כלל לטבילה במקווה, מפני שהנגיף אינו עמיד במים (בפרט כאשר חיטוי המקווה בכלור נעשה כראוי על פי ההנחיות הרגילות).
יש לזכור גם את הידוע מרבותינו נשיא[י]נו, ויש אומרים בשם הבעש"ט, שהם לוקחים על אחריותם שטבילה אחת לא תזיק לבריאות (ראה שלחן מנחם ח"א ע' קמב-ג).
חובה לשמור על מרחק מתאים זה מזה בעת השהייה במקווה, ולשמור על היגיינה אישית.
איש_ספר כתב:נורא ואיום. ת"ל איני בקבוצת סיכון (אמנם אני דואג למשפחתי המבוגרת ולחברי הנמצאים בקבוצה ומשתדל להשתתף גם בצרתם של הכלל), אבל שנאת הדת שכבר מתפרצת, עם חילול השם ובזיון התורה, היו רשומים על הקיר. היה ברור שהמדינה תורה לסגור את המקואות של הגברים, והיה ברור שהם לא יסכימו (האירוניה, שהמקואות העירוניים שם יש חיטוי של כלור וכו', נסגרו, ועכשיו נשארו רק מבואות מטונפות של מוסדות פרטיים). היה ברור שיפזרו את הישיבות, ושאחרים לא יקבלו. אני חושש שהסוף יהיה סוללות של עוצר על בני ברק ועל כל הריכוזים החרדיים.
לבי במערב כתב:כיון שמשום-מה בחר כת"ר דוקא בהודעתי-שלי [אף שהיתה המתונה ביותר, לפ"ע, בדיון ההוא], רואה אני לחובתי להבהיר:
באותה עת, אכן, דעת גורמי המקצוע היתה שאין חשש בטבילה במקוה, ולכך כתב הגר"מ אשכנזי מה שכתב.
איני יודע מהי הסיבה לכך, אך המציאות היא - כי חל שינוי בהוראות משרד הבריאות,
ולכך כל הנאמר בהודעה ההיא אינו רלוונטי כעת [כדברים רבים אחרים בתקופה האחרונה].
שבע כתב:יש להפליא את רוממות ענין ''בין הזמנים'' שבכחו לבטל תלמוד תורה דרבים (גם אצל תשב''ר)
ואילו בענין פקו''נ וחשש סכנה דרבים (ע''פ הסכמת רופאים ומומחים) וחילול ה' - לא חיישי
הפלא ופלא...
זאב ערבות כתב: . . חוסר אחריות מצד מי שאמר את הדברים והראה את חוסר הבנתו מה זה נגיפים, והדברים שכתב "לדעת אנשי מקצוע" מקוממים. מי הם אותם אנשי מקצוע? מתי נאמרו הדברים? האם נאמרו כעת או באופן כללי? אם הם באמת אנשי מקצוע רופאים לא היו אומרים דברים אלו ובפרט לא בקשר לנגיף הקורונה שהוא מדבק הרבה יותר מנגיפים רגילים והאם אותם אנשי מקצוע שהוא מצטט אומרים שמותר לאדם שיש לו סתם שפעת ללכת למקווה של רבים? אם כן אז הם לא אנשי מקצוע. ואם אכן חל שינוי כדבריך - מדוע לא מחקת את ההודעה? . .
לבי במערב כתב:זאב ערבות כתב: . . חוסר אחריות מצד מי שאמר את הדברים והראה את חוסר הבנתו מה זה נגיפים, והדברים שכתב "לדעת אנשי מקצוע" מקוממים. מי הם אותם אנשי מקצוע? מתי נאמרו הדברים? האם נאמרו כעת או באופן כללי? אם הם באמת אנשי מקצוע רופאים לא היו אומרים דברים אלו ובפרט לא בקשר לנגיף הקורונה שהוא מדבק הרבה יותר מנגיפים רגילים והאם אותם אנשי מקצוע שהוא מצטט אומרים שמותר לאדם שיש לו סתם שפעת ללכת למקווה של רבים? אם כן אז הם לא אנשי מקצוע. ואם אכן חל שינוי כדבריך - מדוע לא מחקת את ההודעה? . .
עה"ס:
א) כיון שמדובר ב'יהודי רציני', אף שלא שאלתי אותו אישית - מן הסתם התייעץ 'כעת' (היינו ספציפית, אודות נגיף הקורונה ורמת התפשטותו באהקת"ו עד לערש"ק האחרון) עם גורמי מקצוע שבידם הסמכות.
ב) לא מחקתי את ההודעה, כיון שגלוי וידוע לכל כי המצב משתנה בחדות משעה לשעה (וכ"ש מיום ליום ומשבוע לשבוע), ואין חשש שיסמכו על-כך כעת, אחר ההנחיות החדשות.
כמדומני, שאת העובדה כי "נגיף הקורונה . . מדבק הרבה יותר מנגיפים רגילים" יודע כעת כל תינוק בשוק, וכ"ש וק"ו אותם (המכוּנים עכ"פ כ)'אנשי מקצוע'. לא שוחחתי אתם, ולפיכך אין לי אפשרות לדעת את דעתם בנוגע לשפעת רגילה.
יואל שילה כתב:אבא שלי סיפר שבאנגליה הגישה היא הפוכה - להדביק את כולם כדי שכולם יחלו וכך ימנעו את הסבל של הבידוד, ושגם גרמניה בדרך לאמץ את זה.
אמרתי לו שזה מתאים לניצן הורביץ ולתמר זנבגרג - שחופש הפרט הוא גם במחיר 4-5 אחוז תמותה.
וזה כל כך מתאים לגויים הללו לא להגביל את חופש הפרט ועל הדרך בדרך אלגנטית להפטר מזקנים וחולים.
מי אמר אותונזיה ולא קיבל.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים