חלמישצור כתב:ראשית אשאל בדבר מסורת ומנהג ישראל ביחס לדחיית חתונה, האם ישנם מקורות בדבר זה.
דרופתקי דאורייתא כתב:חלמישצור כתב:ראשית אשאל בדבר מסורת ומנהג ישראל ביחס לדחיית חתונה, האם ישנם מקורות בדבר זה.
יש מקורות ע"פ חסידות שלא לאחר החתונה מהמועד שנקבע. אינני יודע אם יש מקור משמעותי. כמדומני שהובא באחד מהכרכים של הספר "פרדס אליעזר".
הקיק כתב:אני לא מצליח להבין איך החתן יכול לדחות מצוה דאורייתא שהגיע זמנה בגלל כל מיני בעיות טכניות? יש לו אשה שמחכה לו, יש לו דירה, יש לו אפשרות לקדש, אבל החברים לא יגיעו לרקוד. זו סיבה לדחות מצוה חשובה דאורייתא שהגיע זמנה שעליה העולם עומד? כל התירוצים שיש היום לדחות את החתונה כמה שנים כבר לא קיימים כאן! נשגב מבינתי. הק' יואל
בברכה המשולשת כתב:לא "טקס", רק ריקודים (שהרי זה מה שהיא רוצה)
וממש אין שום צורך בחמש שעות (חתונתי כולה, מתחילת החופה ועד סוף ברכת המזון, כולל שני סבבי ריקודים, ארכה שלוש שעות...)
מקדש מלך כתב:סתם הערה מהצד.
המצוה היקרה הזו מצדיקה את שברון ליבם של ההורים שמוכרחים להוציא כסף שאין להם, ובמקרים מסוימים גם מצדיקה להיות לווה רשע ולא ישלם. אך לעולם אינה יכולה להצדיק את שברון ליבה של הכלה?
או בלשון אחר, העובדה שהטקס על כל פרטיו ודקדוקיו הפך לחובה מעכבת במצוה, הוא עצמו אם חטאת. זה לא אמור להיות שבלוני כל כך.
יותם כתב:כל צורת המצווה הזו איננה באופן של מצווה ספיציפית שמקיימים בבוקר בבוקר, אלא כחלק מסדר החיים שלאדם.
לכן גם כל ה'דחיות' הידועות (מי"ג לי"ח, ומי"ח עוד כמה שנים). ולכן מסתבר מאוד שקיום האירוע באופן נורמלי ומשמח (ולא כשהכלה בוכיה על שברון יום חלומותיה) גם הוא מצדיק דחייה קלה לפי העניין.
איש הגבעה כתב:האם זה נכון שהיה חתונות הלילה האחרון באמצע הלילה- וא"כ איך הקפידו על ההלכות שבעניין???!!
סגי נהור כתב:זה אולי נכון כשבאים לקבוע תאריך לחתונה. אבל לאחר שנקבע, דחייתו מסיבות לא הכרחיות היא לא נכונה ומבטאת סדר עדיפויות לקוי וחוסר הבחנה בין עיקר לטפל. גם כשקורה ל"ע אסון במשפחה לא דוחים חתונה בלי הכרח הלכתי.
גביר כתב:פתרון שנמצא במשפחה - החתונה תיערך בעזהי"ת בשעטומ"צ בס"ט ובמז"ט בבית הורי הכלה, בהשתתפות הורי הזוג, אחיהם, ואחיותיהם בלבד, ובנוסף עליהם שני עדים כשרים. ללא גיסים גיסות אחיינים וכו'.
חיים שאול כתב:יעיין אוצר נישואין פ׳ ה׳ יג-ד בהערות (ע׳ נב), ובס׳ וישישו בשמחה פ׳ ג׳ הע׳ ב
בן אליהו כתב:אני עוסק עכשיו עד מעל לראש בכל הנושא הזה. הן מצד הישיבה שבה אני מלמד והן מצד הקהילה בה אני משמש. אני סבור שהתגובה של הרב הקי"ק ודעימיה עם כל הכבוד נובעת מאי הבנת המציאות המורכבת ועולמן הריגשי של הכלות. אע"פ שבשורה התחתונה אני די נחרץ שלא לדחות את החתונות. כך גם דעתו של הגאון הרב יעקב אריאל שליט"א.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים