זה דבר מצוי? אם כן אשמח לדוגמאות.
ייש"כ.
חיימקה כתב:https://quantifiedcantillation.nl/
חגי פאהן כתב:קיבלתי שיש זרקא אחד בתנ"ך שאין אחריו סגול (עם או בלי מונח, או זרקא נוסף ואז סגול), בפסוק על כורש, ישעיהו מה א. ואכן יש אחריו מונח מונח רביעי.
חיימקה כתב:החיפוש עצמו קליל ביותר - מקישים על הטעם הרצוי ואז הוא פותח המשך [אלו טעמים קשורים לטעם הקודם] וכן הלאה עד הסוף. ולמטה ישנם מעין קווים כאלו, שלחיצה עליהם מראה את המקור בתורה.
נ.ב. כמדומני שזה רק על התורה, ולא על הנ"ך.
חגי פאהן כתב:קיבלתי שיש זרקא אחד בתנ"ך שאין אחריו סגול (עם או בלי מונח, או זרקא נוסף ואז סגול), בפסוק על כורש, ישעיהו מה א.
דרש רב נחמן בר רב חסדא: מאי דכתיב כה אמר ה' למשיחו לכורש אשר החזקתי בימינו, וכי כורש משיח היה? אלא אמר לו הקדוש ברוך הוא למשיח: קובל אני לך על כורש, אני אמרתי הוא יבנה ביתי ויקבץ גליותי. והוא אמר מי בכם מכל עמו... ויעל.
קובל אני לך כו' - והכי קאמר: כה אמר ה' למשיחו לכורש אשר החזקתי בימינו וגו' הוא יבנה את ביתי, תרי קראי כתיבי דסמיכי אהדדי, וניקוד טעם מקרא זה מוכיח על דרש זה, שאין לך טעם זרקא במקרא שאין סגול בא אחריו, וכאן ננקד למשיחו בזרקא, ולכורש ננקד במאריך - להפרישו ולנתקו מעם למשיחו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים