- מכתב המרא דאתרא רמת אשכול בעניין מגיפת הקורונה.jpg (137.66 KiB) נצפה 29419 פעמים
[א] להעתיר בתפלה להקב"ה שיעצור את המגפה, ורצוי בעת פתיחת ההיכל לומר פרק תהלים, ותפלה מיוחדת שכתבנו בענין עצירת המגפה. ורפואת החולים.
[ב] אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחייה ההלכתית בנושא, היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל.
[ג] להמנע בשלב זה מלהגיע אל הכותל המערבי ... וכל אישה ואשה יתפללו בסמוך לביתם ... גם בתי כנסת גדולים לא יקיימו תפילות עם צבור גדול אלא יחלקו את ציבור המתפללים באופן שיעמוד בדרישות משרד הבריאות.
[ד] לענין חתונות, אין לדחות בשום אופן את החתונה, ויש לקיימן במועד באופן מצומצם כפי ההנחיות.
פלוריש כתב:כוונת הרב שרלין שצריך לגזור תענית?
הראשון לציון במכתבו כתב:[ב] אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחייה ההלכתית בנושא, היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל.
שש ושמח כתב:הראשון לציון במכתבו כתב:[ב] אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחייה ההלכתית בנושא, היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל.
יש איזה ביסוס הלכתי להוראה הזו?
הרי הוראות הרופאים מורכבות מ 2 חלקים, א, בירור המציאות כגון אחוזי ההידבקות והתמותה, ב, ההחלטה שאחוזי סיכון מסויימים מצדיקים מאמצים מסויימים וביטול מצוות וכדו'.
לגבי החלק הראשון הם מן הסתם נאמנים כל עוד שלא ביררנו אחרת [בנידו"ד אינני יודע האם בכלל פורסמו נתונים ברורים], אך לגבי החלק השני, מי שמם לשר ושופט עלינו?
שש ושמח כתב:לא ענית כלום. בהחלט יש לנו דרך לדעת ממה להזהר גם בלי לקבל את החלטות משרד הבריאות בחלק השני הנ"ל: פשוט מאד, נקבל את בירור המציאות כפי שהם ביררו אותה ונחליט בעצמנו [הכוונה לרבנים, משום שמסתבר שאדם פרטי לא יכול להכריע לעצמו בדבר שנוגע להיזק דאחרים] לפי הל' פיקו"נ מה נחשב פיקו"נ ומה לא.
דרופתקי דאורייתא כתב:ועל של עתה, מגיפת הקורונה, אפתח תחילה בדברי מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א במכתבו שפורסם ביתד נאמן ביום שישי,
בו עורר להתחזק, שמירת הלשון מלשה"ר ורכילות, ענוה, ולהעביר על מידותיו.
(מי יוכל להעלות תמלול דברי הגר"ח?).
בס"ד אדר תש"פ
בדבר החשש התדבקות ממחלת הקורונה
על כל א' להתחזק ולהיזהר מלשה"ר ורכילות כדאי' בערכין ט"ו הוא הבדיל בין איש לאשתו אמרה תורה בדד ישב, ולהתחזק במידת הענווה ולהעביר על מידותיו כמש"כ הרא"ש בפי' בשלהי הוריות וכל המתחזק תגן הזכות עליו ועל בני ביתו שלא יחלה אחד מהם. חיים קנייבסקי.
שמחו כתב:שש ושמח כתב:הראשון לציון במכתבו כתב:[ב] אין שום הנחיה הלכתית שגוברת על הוראות משרד הבריאות. ההנחייה ההלכתית בנושא, היא לציית באופן מוחלט לכל הוראות משרד הבריאות ללא יוצא מן הכלל.
יש איזה ביסוס הלכתי להוראה הזו?
הרי הוראות הרופאים מורכבות מ 2 חלקים, א, בירור המציאות כגון אחוזי ההידבקות והתמותה, ב, ההחלטה שאחוזי סיכון מסויימים מצדיקים מאמצים מסויימים וביטול מצוות וכדו'.
לגבי החלק הראשון הם מן הסתם נאמנים כל עוד שלא ביררנו אחרת [בנידו"ד אינני יודע האם בכלל פורסמו נתונים ברורים], אך לגבי החלק השני, מי שמם לשר ושופט עלינו?
אין בשלחן ערוך הלכות הנוגעות לקורונה, ההוראה היחידה היא 'ונשמרתם לנפשותיכם', וכמובן שאסור לאדם להזיק לאחרים ולגרום להם חולי, ומכיון שליחיד אין דרך לדעת ממה ועד כמה צריך להיזהר, ואם כל אחד יעשה כפי שנראה לו עלולים לבוא לידי סכנה, ע"כ ההגיון אומר לשמוע להוראות משרד הבריאות.
[ובאמת לא הבנתי את ההוראה להמשיך לקיים לימודים בתתי"ם. מאי שנא הוראה זו משאר הוראות משרד הבריאות עליהם כולם שומרים].
פלגינן כתב:יש איזה פסק בעניין תפילה במנין? משרד הבריאות פרסם כללים ברורים. בבית הכנסת בשכונתי משתדלים אבל בפועל לא ממש מצליחים לשמור על הכללים. יש אנשים רבים, אין מרווחים כנדרש, בכלל מדובר במקום סגור ולא מאוורר. לכאורה די בחשש זה כדי להתפלל ביחידות. ראיתי שהביאו פסק מעין זה מהרב מלמד. האם יש מי שנתן דעתו על שאלה זו?
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים