איש_ספר כתב:
לגבי שאר הדברים שם: בספרו המרתק של ר"י שטרנברג על הגרש"א, קראתי לאחרונה, שהגרש"א התבטא כי ליבו אומר לו כי הטעם שזכה הרשב"א להיות אחד מעמודי ההלכה היותר מובהקים, בכל ד"ח השו"ע, הרי זה משום מלחמתו בפילוסופיה וזכותו בהעמדת יסודות הדת על אמיתותם. עוד נכתב שם כי רבינו הזכיר שם של חכם ידוע מפרובאנס שלא נשאר ממנו כמעט מאום, ותלה זאת בעמידתו לצד הפילוסופיים....
איש_ספר כתב:מעניין מאד.
המאירי מביא את דבריו בשם י"א, וכנראה אלו חכמים שקדמו לו בפרובאנס והמ"מ נטל משם.
לגבי שאר הדברים שם: בספרו המרתק של ר"י שטרנברג על הגרש"א, קראתי לאחרונה, שהגרש"א התבטא כי ליבו אומר לו כי הטעם שזכה הרשב"א להיות אחד מעמודי ההלכה היותר מובהקים, בכל ד"ח השו"ע, הרי זה משום מלחמתו בפילוסופיה וזכותו בהעמדת יסודות הדת על אמיתותם. עוד נכתב שם כי רבינו הזכיר שם של חכם ידוע מפרובאנס שלא נשאר ממנו כמעט מאום, ותלה זאת בעמידתו לצד הפילוסופיים....
כהן כתב:[ידועים דברי הרב מטשעבין על השאלה למה זכה הקצה"ח שהסיבה הראשונה היא מפני שהוא באמת אומר טוב]
איש_ספר כתב:זה מפתה מאד לחשוב שחכמים שמעמדם היה גדול בדורם דבריהם השתמרו, אבל זה משאיר הרבה חורים
מה תגיד על כל השיטות של הראב"ד מהם לא נשאר כמעט כלום? (וכידוע כינויו גדולי המפרשים אצל המאירי!) וכמה חיבורים חשובים יש בידנו שהם תלוים בכתב יד אחד או שניים ותו לא. (למשל ראבי"ה, ומי מדבר על חיבורו אביאסף המצוטט רבות ואינו).
באותו תפקיד ...
פלוריש כתב: פסקי תשובות הוא ספר בן ימינו, כתוב בבהירות ובסדר ומביא לומד מקורות שלרוב לא היה מוצא לבד
גיזונטע קאפ כתב:פלוריש כתב: פסקי תשובות הוא ספר בן ימינו, כתוב בבהירות ובסדר ומביא לומד מקורות שלרוב לא היה מוצא לבד
מביא את כל מה שהמשנ"ב לא רצה להביא
וגם במקומות שהמשנ"ב הכריע להדיא לא כמו אחרון מסויים, הוא מציג את זה כמחלוקת,
פלוריש כתב:איפה אנחנו רואים זילותא?! הרי ההשוואה אפילו לא מתחילה!
ספרי ההלכה של הרשב"א הם סולת נקיה, תמצית מזוקקת של שמועות הש"ס ושיטות הראשונים, מלווה בהכרעות חדשות וישרות, וממתינה לנו הלומדים שנדייק במילותיה ונמצא בה אוצרות גנוזים.
ואילו פסקי תשובות הוא ספר בן ימינו, כתוב בבהירות ובסדר ומביא לומד מקורות שלרוב לא היה מוצא לבד, אבל אין להשוות כלל, לצד פסקי הלכה מצויים גם ליקוטי מנהגים יחידאיים, ובעיקר, הדיוק, לא סתם מורי הוראה רבים הפסיקו להשתמש בו, לאחר שגילו כי פסקו הלכה מסויימת על פי הפסק"ת שהביא ספר אחד, וכאשר פתחו לראות את המקור בפנים גילו שכתוב שם דברים אחרים...
הרב משה הררי מחבר סדרת מקראי קודש אמר לי שהפסיק להשתמש בפסק"ת, והג"ר צבי שכטר אוסר על תלמידיו בישיבת רי"א לפתוח אותם
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 450 אורחים