ישא ברכה כתב:אני חורג לרגע מהבקשה למידע שימושי ומנסה להבין את ההגיון בהוראות [בלי לערער על סמכות משרד הבריאות, שהוא גם הגוף המקצועי שיודע יותר מהאזרח הפשוט, וגם הרגלטור שעושה סדר, ובלעדיו יהיה תוהו ובהו].
1. האם יש סיכוי להצליח למנוע את ההתפשטות על ידי הבידוד. הרי ברור שהבידוד רחוק מלמנוע את הפצת הנגיף באופן הרמטי, שהרי חלק לא יודעים שהם צריכים בידוד, וחלק לא מצייתים, וגם המתבודדים הרי בני המשפחה עלולים להידבק. וכן חלק מהנדבקים אינם מודעים לעובדה שהם נשאים, וגם כאשר מתוועדים לעובדה זה לאחר זמן, וכו' וכו', כך בסופו של דבר נראה שהתועלת מהבידוד היא חלקית מאד. וא"כ נשאלת השאלה האם זה לא מלחמה באבנים ומקלות נגד מטוסים? האם בכלל ניתן למנוע? האם יש מטרה נוספת חוץ מלהפחית את הסיכויים כמו לחכות לתאריך או יעד מסוים.
2. מה ההגיון לחייב בידוד כל מי שחוזר ממדינות כמו צרפת או גרמניה, הרי ה200 נדבקים שיש במדינות אלו, באופן יחסי לגודל המדינה ולכמות האוכלסיה הם בדיוק כמו 15 חולים שנמצאים כאן בארץ. וכשם שלא מחייבים כל אזרח במדינת ישראל בבידוד כך ההגיון אומר שלא לחייב כל מי שחוזר מצרפת או גרמניה.
3. כששומעים את היקף הצריכים בידוד, נראה שעדיף לבודד את הבריאים..
ישא ברכה כתב:1. האם יש סיכוי להצליח למנוע את ההתפשטות על ידי הבידוד. הרי ברור שהבידוד רחוק מלמנוע את הפצת הנגיף באופן הרמטי, שהרי חלק לא יודעים שהם צריכים בידוד, וחלק לא מצייתים, וגם המתבודדים הרי בני המשפחה עלולים להידבק. וכן חלק מהנדבקים אינם מודעים לעובדה שהם נשאים, וגם כאשר מתוועדים לעובדה זה לאחר זמן, וכו' וכו', כך בסופו של דבר נראה שהתועלת מהבידוד היא חלקית מאד. וא"כ נשאלת השאלה האם זה לא מלחמה באבנים ומקלות נגד מטוסים? האם בכלל ניתן למנוע? האם יש מטרה נוספת חוץ מלהפחית את הסיכויים כמו לחכות לתאריך או יעד מסוים.
בשם אומרם; הרב אברהם סתיו כתב:את הזלזול בנגיף שמסתובב באיזו עיירה נידחת בסין החליפה בימים האחרונים גישה אחרת, שאני קורא אצל כמה כותבים חכמים בפייסבוק ומחוצה לו: אם הקורונה תשתלט על העולם בין כה וכה, בשביל מה להתאמץ כל-כך כדי לעכב אותה?
ובעיקרון הם צודקים. הקורונה, ככל הנראה, תגיע אלינו בסוף. אבל הם גם טועים טעות מרה. כי אם נעכב אותה די זמן, אולי אנחנו נהיה כבר אנשים אחרים. מצוידים בתרופות חדישות, אולי אפילו מחוסנים לגמרי.
אני זוכר איך לעגנו לחברה החרדית לפני עשרים שנה: מה הסיכוי שלכם לבלום את האינטרנט? בסוף הוא יחדור לכל מקום. אתם סתם נלחמים בטחנות רוח.
וצדקנו. הוא באמת הגיע לכל מקום. אבל מי ששמרו על הדלתות שלהם עשר-עשרים שנה קיבלו אינטרנט אחר. עם מודעות ציבורית רחבה לנזקים שלו, עם עשרות תוכנות סינון ושליטה ובקרת-גלישה. הם שילמו מחירים כבדים בדרך (יש שיאמרו כבדים מדי), אבל עכשיו אולי ההתמודדות הזו מתחילה להיות אפשרית.
ובעצם זה מה שרבנים, ושומרי מסורת בכלל, עושים כל הזמן. נאבקים כדי להאט קצת את קצב הרכבת. שזו עבודה סיזיפית ומתסכלת שמיועדת מראש לחוסר-הצלחה. אבל בסופו של דבר אני מאמין שבדיוק כמו עם הקורונה, היא גם מצילת חיים.
אליהו חיים כתב:טבילה במקוה בערב ש"ק, במקוואות שכמה מאות אנשים טובלים בכל ע"ש, האם אין לחשוש כלל להידבקות?
אליהו חיים כתב:עזריאל ברגר כתב:אליהו חיים כתב:טבילה במקוה בערב ש"ק, במקוואות שכמה מאות אנשים טובלים בכל ע"ש, האם אין לחשוש כלל להידבקות?
מן השמים ירחמו, ושומר פתאים ה'.
סליחה על שאלת ליטוואק כמוני, האם יש מקור לסמוך בזה על שומר פתאים או אולי שב ואל תעשה עדיף ורחיצת חמין בטוש בבית ואף בשפיכת מ' קבין נצא ידי חובותינו
אבני גזית כתב:אליהו חיים כתב:עזריאל ברגר כתב:אליהו חיים כתב:טבילה במקוה בערב ש"ק, במקוואות שכמה מאות אנשים טובלים בכל ע"ש, האם אין לחשוש כלל להידבקות?
מן השמים ירחמו, ושומר פתאים ה'.
סליחה על שאלת ליטוואק כמוני, האם יש מקור לסמוך בזה על שומר פתאים או אולי שב ואל תעשה עדיף ורחיצת חמין בטוש בבית ואף בשפיכת מ' קבין נצא ידי חובותינו
יש קבלה בשם הבעש"ט שטבילה אחת במקווה לא יכולה להזיק. כך רשום בזכרוני היכנשהו.
אבני גזית כתב:אליהו חיים כתב:עזריאל ברגר כתב:אליהו חיים כתב:טבילה במקוה בערב ש"ק, במקוואות שכמה מאות אנשים טובלים בכל ע"ש, האם אין לחשוש כלל להידבקות?
מן השמים ירחמו, ושומר פתאים ה'.
סליחה על שאלת ליטוואק כמוני, האם יש מקור לסמוך בזה על שומר פתאים או אולי שב ואל תעשה עדיף ורחיצת חמין בטוש בבית ואף בשפיכת מ' קבין נצא ידי חובותינו
יש קבלה בשם הבעש"ט שטבילה אחת במקווה לא יכולה להזיק. כך רשום בזכרוני היכנשהו.
צביב כתב:שו''ת ישכיל עבדי
אליהו חיים כתב:אבני גזית כתב:אליהו חיים כתב:עזריאל ברגר כתב:אליהו חיים כתב:טבילה במקוה בערב ש"ק, במקוואות שכמה מאות אנשים טובלים בכל ע"ש, האם אין לחשוש כלל להידבקות?
מן השמים ירחמו, ושומר פתאים ה'.
סליחה על שאלת ליטוואק כמוני, האם יש מקור לסמוך בזה על שומר פתאים או אולי שב ואל תעשה עדיף ורחיצת חמין בטוש בבית ואף בשפיכת מ' קבין נצא ידי חובותינו
יש קבלה בשם הבעש"ט שטבילה אחת במקווה לא יכולה להזיק. כך רשום בזכרוני היכנשהו.
האם לפי זה אם יתברר חלילה וחס שאחד שנדבק טבל במקוה, האם יכולים לבוא אחריו ולטבול טבילה אחת?
גם מה אם יטבול ב' טבילות, ומה עם הרחיצה לפני הטבילה, האם גם זה בכלל הסגולה.
ובכללות אם חוששים לחששות רחוקות ומבטלים כנסים וכיו"ב ומבטלים פורים שפיל בישיבת חברון בגלל החשש, לכ' במקוואות של גברים שטובלים מאות ולפעמים אלפים בשבוע וכללי ההגיינה לא נשמרי כראוי כ"כ [בלשון המעטה] האם אין ראוי לחשוש?
גימפעל כתב:
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים