יאיר כתב::)
מהם שני הפרקים הקצרים בתנ"ך?
(עיקר השאלה היא על השני)
עזריאל ברגר כתב:2. בורר - פירות עם פסולת על מנת שלא לאכלם מיד
10. הוצאה מרשות לרשות - אם הכניס מים מרה"ר לתוך מים שברה"י
מעיין כתב:אסתר י?
יאיר כתב:אכן
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:2. בורר - פירות עם פסולת על מנת שלא לאכלם מיד
10. הוצאה מרשות לרשות - אם הכניס מים מרה"ר לתוך מים שברה"י
אינם מן השם, שהמלאכה לא נעשית עם כניסת החפץ למים כמו בשאר. ומסיבה זו גם ספוג איננו נכון, והכניסו ביד מאן דכר שמיה?
עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שני פסוקים זהים לחלוטין בטעמיהם ובנקודותיהם, אך שונים (מעט) בטעמי המקרא?
הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שני פסוקים זהים לחלוטין בטעמיהם ובנקודותיהם, אך שונים (מעט) בטעמי המקרא?
לדעתי יש להשמיט מדבריך את המילה "בטעמיהם", אחרת הסיפא תסתור את הרישא.
עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שני פסוקים זהים לחלוטין באותיותיהם ובנקודותיהם, אך שונים (מעט) בטעמי המקרא?
(כמובן לא מדובר שאחד בספרי אמ"ת והשני בכ"א הספרים)
הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שני פסוקים זהים לחלוטין באותיותיהם ובנקודותיהם, אך שונים (מעט) בטעמי המקרא?
(כמובן לא מדובר שאחד בספרי אמ"ת והשני בכ"א הספרים)
אמנם טרם חיפשתי, אבל לפי זכרוני, יש כמה זוגות כאלה של פסוקים. בכל זוג כזה, אחד הפסוקים נמצא בתרומה-תצוה בעוד שמשנהו נמצא בויקהל-פקודי. אני צודק?
עזריאל ברגר כתב:הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שני פסוקים זהים לחלוטין באותיותיהם ובנקודותיהם, אך שונים (מעט) בטעמי המקרא?
(כמובן לא מדובר שאחד בספרי אמ"ת והשני בכ"א הספרים)
אמנם טרם חיפשתי, אבל לפי זכרוני, יש כמה זוגות כאלה של פסוקים. בכל זוג כזה, אחד הפסוקים נמצא בתרומה-תצוה בעוד שמשנהו נמצא בויקהל-פקודי. אני צודק?
לפי מה שהביאו לי מהמסורה - יש אחד ויחיד, ואתה צודק בהשערתך לגבי מיקומו.
יש ריבוי פסוקים דומים בפרשיות אלו, אבל אינם עונים להגדרתי.
.השוחט כתב:היכן מצינו שא' האמוראים קרא לבעלי חיים "צדיקים".
סעדיה כתב:והיכן מצינו בע"ח שנקרא רשעים?
חגי פאהן כתב:מעיין כתב:אסתר י?יאיר כתב:אכן
צר לי אך ישנם 4 פרקים בעלי 3 פסוקים כ"א. ותהלים קלד (174) וקלא (231) קצרים יותר במספר האותיות מאסתר י' (356).
ואם הולכים רק לפי אותיות, אז עוקפים אותו גם (לפי הסדר) תהלים קלג, איוב כה ותהלים ק,קנ,קכג,צג,קכ,קכח,טו.
לבנון כתב:חגי פאהן כתב:מעיין כתב:אסתר י?יאיר כתב:אכן
צר לי אך ישנם 4 פרקים בעלי 3 פסוקים כ"א. ותהלים קלד (174) וקלא (231) קצרים יותר במספר האותיות מאסתר י' (356).
ואם הולכים רק לפי אותיות, אז עוקפים אותו גם (לפי הסדר) תהלים קלג, איוב כה ותהלים ק,קנ,קכג,צג,קכ,קכח,טו.
מדוע השמטת את תהלים קיז?
פסוקיו שנים, תיבותיו ט"ז, ואותיותיו ס"ב.
עזריאל ברגר כתב:לבנון כתב:חגי פאהן כתב:מעיין כתב:אסתר י?יאיר כתב:אכן
צר לי אך ישנם 4 פרקים בעלי 3 פסוקים כ"א. ותהלים קלד (174) וקלא (231) קצרים יותר במספר האותיות מאסתר י' (356).
ואם הולכים רק לפי אותיות, אז עוקפים אותו גם (לפי הסדר) תהלים קלג, איוב כה ותהלים ק,קנ,קכג,צג,קכ,קכח,טו.
מדוע השמטת את תהלים קיז?
פסוקיו שנים, תיבותיו ט"ז, ואותיותיו ס"ב.
כי השאלה היתה לא מיהו הפרק הקצר ביותר, אלא מיהו הפרק שהוא כמעט הכי קצר.
עזריאל ברגר כתב:סעדיה כתב:והיכן מצינו בע"ח שנקרא רשעים?
תוד"ה וכי, ב"מ מ,א, בשם הירושלמי.
חיימקה כתב:זרה וברר - חד הוא.
חיפוש קל במפרשי האוצר העלה רבים וטובים שענו תשובה זו, חלקם אף ביתר פירוט מדוע אין זה דומה לל"ט מלאכות שם נמנו כשתיים.
חבר'ה: בינתיים נגיש לכולם - חינם.
יאיר כתב:פשוט? אולי לך
שם זה יום שלם ואף אחד לא ענה
תורה מפוארת כתב:איך יתכן יום טוב שיש שצמים בו ולא מסיבת תענית חלום וכדו' [וכמובן לא יוה"כ]
עזריאל ברגר כתב:תורה מפוארת כתב:איך יתכן יום טוב שיש שצמים בו ולא מסיבת תענית חלום וכדו' [וכמובן לא יוה"כ]
א. ראש השנה.
ב. יג אדר הוא יו"ט במגילת תענית.
ג. ערב פסח.
תורה מפוארת כתב:עזריאל ברגר כתב:תורה מפוארת כתב:איך יתכן יום טוב שיש שצמים בו ולא מסיבת תענית חלום וכדו' [וכמובן לא יוה"כ]
א. ראש השנה.
ב. יג אדר הוא יו"ט במגילת תענית.
ג. ערב פסח.
תשובה ב'מתקרב
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים