יתר10 כתב:בגליון פנינים משולחן רבינו -הגר"א גניחובסקי זצ"ל- מובא כמ"פ "הגאון זכר טוב" למי הכוונה?
הג"ר דב לנדו שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה בני ברק
https://merhav.nli.org.il/primo-explore ... L&offset=0
יתר10 כתב:בגליון פנינים משולחן רבינו -הגר"א גניחובסקי זצ"ל- מובא כמ"פ "הגאון זכר טוב" למי הכוונה?
יתר10 כתב:בגליון פנינים משולחן רבינו -הגר"א גניחובסקי זצ"ל- מובא כמ"פ "הגאון זכר טוב" למי הכוונה?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מנחיל אמונה בקרוב יראה אור בדפו"ח בע"ה.
ספרים וועלט כתב:הפתחי תשובה מציין כמה פעמים לספר שו"ת תפארת צבי. מי הוא זה ואיזה הוא? לא מצאתי את הספר לא באוצה"ח ולא בבר אילן.
ספרים וועלט כתב:ספרים וועלט כתב:הפתחי תשובה מציין כמה פעמים לספר שו"ת תפארת צבי. מי הוא זה ואיזה הוא? לא מצאתי את הספר לא באוצה"ח ולא בבר אילן.
בע"ה מצאתיו.
הכוונה לשו"ת תפארת צבי לה"ר צבי הירש בן ישראל בנימין בישקו נמצא בה"ב https://www.hebrewbooks.org/1486
למה הוא חסר באוצרנו?
ראיתי בריטב"א ז"ל על מסכת חולין שכתב וזה לשונו מאי פריך מאן חכמים לימא ר' יהודה היא דסתם בר פלוגתא דר' מאיר ר' יהודא היא
יוסף חיים אוהב ציון כתב:בספר ח"ח עה"ת מזכיר ספר מים חיים מיהו? והאם ישנו באוצר?
משהד כתב:על הסוגיא בחולין קא, א, כותב בעל פרי מגדים (בקונטרס אחרון שנספח לספר אביו 'ברכת יוסף ואליהו רבא'):ראיתי בריטב"א ז"ל על מסכת חולין שכתב וזה לשונו מאי פריך מאן חכמים לימא ר' יהודה היא דסתם בר פלוגתא דר' מאיר ר' יהודא היא
בריטב"א שלפנינו לא נמצא קושיא זו. האם מישהו יודע במה דברים אמורים?
שבענו מטובך כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בספר ח"ח עה"ת מזכיר ספר מים חיים מיהו? והאם ישנו באוצר?
אולי הכוונה לבאר מים חיים שבתוך ספר ח"ח
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שבענו מטובך כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בספר ח"ח עה"ת מזכיר ספר מים חיים מיהו? והאם ישנו באוצר?
אולי הכוונה לבאר מים חיים שבתוך ספר ח"ח
לא באר מים חיים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שבענו מטובך כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:בספר ח"ח עה"ת מזכיר ספר מים חיים מיהו? והאם ישנו באוצר?
אולי הכוונה לבאר מים חיים שבתוך ספר ח"ח
לא באר מים חיים.
בן_אליעזר כתב:[מתוך השירות המצויין של "מפרשי האוצר"!]
בתחילת הדיבור באותיות ה"שחורות" (סוף טור הא'). מה פענוחו של הר"ת "ובת"א"? לאיזה ספר/מפרש הכוונה?
ואני בבורותי לא אזכור ספר שיתאים לכאן לפו"ר.
ומיהו לפי הנראה בתוס' סוף פרק השואל [קג, א ד"ה פרדיסי] וכ"כ בהדיא בר"פ המוכר את הבית [ב"ב סא, ב ד"ה ארעתא] טעמא דהתם משום שעתידה לחזור לו, וא"כ צ"ע לכאורה על מש"כ הכנסת [הגדולה] באפותיקי מפורש דלוה נקרא מוחזק. איברא שכתבו עוד התוס' סו"פ האומר משקלי עלי [ערכין כא, א ד"ה הכי קאמר] דבמשכנתא אין לוה יכול להקדיש ובשכירות יכול משכיר להקדיש, משום דמשכנתא אינה חוזרת לו עד שיפרענו, ואף שחזרו וגמגמו בזה, גם בפרק אע"פ [כתובות נט, ב ד"ה שדה] גבי שדה זו לכשאפדנה יהיה הקדש השמיטו חילוק זה, הנה הרא"ש בנדרים פרק השותפים [סי' ב] הביא חילוק זה בלא גמגום, אף שבסוף פרק השואל [סי' לד] חילק דשכירות חשיב משכיר מוחזק מטעם שעתידה לחזור לו. איברא שלא הזכיר שם ההיא דמלוה אומר ג' כו', ונאמר דיתכן שיש לו בה טעם אחר למה שנקרא בה לוה מוחזק, ולאו היינו משום דעתידה לחזור לו כיון שמחוסר פרעון. ומ"מ סוף סוף צ"ע כיון שבפרק המוכר חשביה למלוה מוחזק במשכנתא כיון שמחוסר גובייאנא.
א גאליציאנער כתב:בספר דבש וחלב על התורה להג"ר מנחם מאנדיל קרענגיל מקראקא, מזכיר בפרשת תצוה "כאדמו"ר בעשו"ת מהרי"ם", שהוא שמע ממנו עצמו מפה קדשו, למי הכוונה? [סביר להניח שהכוונה לחידושי הרי"ם? - שנפטר כאשר היה רמ"מ בן 19?].
יישר כח למפרע
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
צולניק כתב:אשמח למ"מ מדויק בדברי ר"א בן הרמב"ם. רצוי למהדורה שישנה באוצר...
פרנצויז כתב:א גאליציאנער כתב:בספר דבש וחלב על התורה להג"ר מנחם מאנדיל קרענגיל מקראקא, מזכיר בפרשת תצוה "כאדמו"ר בעשו"ת מהרי"ם", שהוא שמע ממנו עצמו מפה קדשו, למי הכוונה? [סביר להניח שהכוונה לחידושי הרי"ם? - שנפטר כאשר היה רמ"מ בן 19?].
יישר כח למפרע
בברכה שלימה ונאמנה
א גאליציאנער
ראה בספרו "טירת כסף" דף כ"ב ע"ב
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... &hlts=&ocr
שאותו החידוש נזכר בשם "כאדמו"ר הרה"ג הצדיק מגיער בהמ"ס חידושי מהרי"ם זצ"ל", עיי"ש.
[וראה שם דף ט"ז ע"א שכותב: וראיתי בס' הזכות לאדמו"ר ז"ל].
עיקר העמל של אדם צריך להיות על עבירות שבין אדם לחבירו בכל הדקדוקים
מבק כתב:בספר אפיקי ים ח"א סי' ז אות ד כתב וז"ל:
ונראה לחדש, דהא דקאמרינן דאף היכא דאין איסור חל על איסור, מכל מקום איסור השני מתלי תלי וקאי, ואי פקע ראשון אתי שני וחייל, היינו דוקא היכא דפקע והותר הראשון לגמרי, כגון הכא לגבי מצות יבום דהותר לגמרי איסור דאשת אח, ולאו בגדר דחיה הוא מטעם עשה דוחה לא תעשה, דכן נראה מפשטות דברי הש"ס בכמה דוכתי, ויבואר לקמן בס"ד. א"כ כיון דאיסור אשת אח פקע והותר לגמרי, אתי איסור אחות אשה וחייל, אבל אי היה דין יבום רק בגדר דחיה כמו עושה דוחה לא תעשה בעלמא ולא בגדר היתר, כיון דבאמת איתיה לאיסור אשת אח ולא פקע לגמרי רק דנדחה מפני המצוה, לא שייך דאתי איסור אחות אשה וחייל,. דעדיין איתיה לאיסור ראשון וכדקאי קאי ולא הותר רק נדחה, ולא אתי שני וחייל,. והוא נכון בסברא בעזהי"ת. ושוב מצאתי בספר אחד שהביא סברא זו בשם ספר מרכבת המשנה. ואינו בידי לעיין בו, וסהדי במרומים כי כונתי לדבריו ז"ל. וכן מוכרח מד' מהרש"ל ז"ל (דף ל"ג ע"א בד"ה א"נ) ועיין מהרש"א ז"ל:
האם מישהו יודע היכן נמצא המרכבת המשנה ומי הוא הספר שמביאו?
דרופתקי דאורייתא כתב:בקובץ ישורון חלק לו עמוד קצב, בהערה, מביא מכתר ראש ומנחת שמואלעיקר העמל של אדם צריך להיות על עבירות שבין אדם לחבירו בכל הדקדוקים
אני מנסה לחפש דרך האוצר (החינמי) אבל לא עלה בידי.
פרנצויז כתב:מבק כתב:בספר אפיקי ים ח"א סי' ז אות ד כתב וז"ל:
ונראה לחדש, דהא דקאמרינן דאף היכא דאין איסור חל על איסור, מכל מקום איסור השני מתלי תלי וקאי, ואי פקע ראשון אתי שני וחייל, היינו דוקא היכא דפקע והותר הראשון לגמרי, כגון הכא לגבי מצות יבום דהותר לגמרי איסור דאשת אח, ולאו בגדר דחיה הוא מטעם עשה דוחה לא תעשה, דכן נראה מפשטות דברי הש"ס בכמה דוכתי, ויבואר לקמן בס"ד. א"כ כיון דאיסור אשת אח פקע והותר לגמרי, אתי איסור אחות אשה וחייל, אבל אי היה דין יבום רק בגדר דחיה כמו עושה דוחה לא תעשה בעלמא ולא בגדר היתר, כיון דבאמת איתיה לאיסור אשת אח ולא פקע לגמרי רק דנדחה מפני המצוה, לא שייך דאתי איסור אחות אשה וחייל,. דעדיין איתיה לאיסור ראשון וכדקאי קאי ולא הותר רק נדחה, ולא אתי שני וחייל,. והוא נכון בסברא בעזהי"ת. ושוב מצאתי בספר אחד שהביא סברא זו בשם ספר מרכבת המשנה. ואינו בידי לעיין בו, וסהדי במרומים כי כונתי לדבריו ז"ל. וכן מוכרח מד' מהרש"ל ז"ל (דף ל"ג ע"א בד"ה א"נ) ועיין מהרש"א ז"ל:
האם מישהו יודע היכן נמצא המרכבת המשנה ומי הוא הספר שמביאו?
עיין משברי ים (פיש) איסור חל על איסור, סי' ל"ג, עמ' תע"ח.
https://tablet.otzar.org/he/book/book.p ... agenum=480
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים ו־ 258 אורחים