יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)
זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין
יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)
מעיין כתב:יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)
זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין
מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין
הפשטן כתב:מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין
צ"ל: זה מזכיר המעשה מהרמב"ם {עם} {שסיפר אל] ר' פנחס הדיין.
מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן
מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן
מעיין כתב:?
ולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה
עזריאל ברגר כתב:התיבה האחרונה בפסוק שציינתי, מכילה רק את ג האותיות האלו, ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.
את תורת נגע צרעת בגד הצמר - ארבע סמוכים ויש במקרא חמש גבורי חיל מלאכת עבודת בית ה' וכלם סמוכים אל השם שהוא סומך לכל הנופלים.
מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067
ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק
עזריאל ברגר כתב:ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.
יאיר כתב:מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067
ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק
יפה. בכל אופן אני התכוונתי שענין החידה עצמה
(שהנשמה יוצאת מאוצר הנשמות שנקרא 'גוף' ונכנסת לגוף אדם)
מסתמא עובר בתת מודע לכל לומד.
יאיר כתב:צבע
קמח
ספוג
נייר כתוב
עד כאן נכון?
מעיין כתב:יאיר כתב:מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067
ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק
יפה. בכל אופן אני התכוונתי שענין החידה עצמה
(שהנשמה יוצאת מאוצר הנשמות שנקרא 'גוף' ונכנסת לגוף אדם)
מסתמא עובר בתת מודע לכל לומד.
בלי לסטות מענין האשכול - לאור לימוד חו"ר פ' משפטים מלת ב'גפו' שרש"י פירשו מלשון גף עוף עם שלא מצאנו בהכרח מלה זו בלה"ק רק בארמית ולשון על גפי מרומי קרת צריכה רבה ואבן עזרא הביא יש אומרים שהוא מלשון 'גוף' וציין לפסוק של דבה"י גופת שאול - עיינתי בקורקנדנצי' ונראה שבלה"ק השורש הוא 'גופה' בל"נ ולא 'גוף' בל"ז
עזריאל ברגר כתב:מה המלאכה בספוג?
עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח
מעיין כתב:לשון אבן עזרא ולמי שאין מתמצה בתחום ה.... הדברים נראין כחדהאת תורת נגע צרעת בגד הצמר - ארבע סמוכים ויש במקרא חמש גבורי חיל מלאכת עבודת בית ה' וכלם סמוכים אל השם שהוא סומך לכל הנופלים.
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:מה המלאכה בספוג?
אם הכניסו ביד קפוצה עובר על סחיטה (דש)?
הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח
ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).
עזריאל ברגר כתב:הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח
ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).
ומי שנותן קמח לתוך מים פטור?!
מעיין כתב:לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידהולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה
עזריאל ברגר כתב:הפשטן כתב:עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח
ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).
ומי שנותן קמח לתוך מים פטור?!
יאיר כתב:מעיין כתב:לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידהולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה
ברור שהכוונה שכתוב בל' יחיד "נמצא" , "ויהי" במקום בל' רבים ולכן מפרש על 'מעשה' (שהוא יחיד)
אך מה כוונתו ''מעשה של נשים יפות"?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים