רעואל המדייני כתב:וכי תאמרו, מה לך ולשיעור חזו"א?
על כך אשיב מכל הנידון לעיל שיתכן מאד ששיעור מיל לענייננו הוא במיל רומי, מסורת ההלכה אינה נותנת להכיר במיל זה, ואפשר להתפשר על מיל חזו"א.
קו ירוק כתב:רעואל המדייני כתב:וכי תאמרו, מה לך ולשיעור חזו"א?
על כך אשיב מכל הנידון לעיל שיתכן מאד ששיעור מיל לענייננו הוא במיל רומי, מסורת ההלכה אינה נותנת להכיר במיל זה, ואפשר להתפשר על מיל חזו"א.
אחשוב, שאילו בשכונות ירושלים היתה סמיכות מיל לעיר העתיקה של מידת חזו"א, לא היו נשמעים קולות שזה לא מיל של ראח"נ..
קו ירוק כתב:יצטרכו להסתמך על שני דברים, על קשת המחברת את שכונת גני יער ולא את אחיסמך המרוחקת ממנה יותר מעיבור כיום, ועוד יצטרכו לסמוך, שזה סמוך לעיר הדבוקה למוקפת.
חכ"א מחברי הפורום (יואל שילה) שלח לי קשת ואני הגדלתיה. לא ירחק היום, אבל עדין לא..
viewtopic.php?f=26&t=8723&start=160#p601379
רעואל המדייני כתב:דיברתי היום עם הרב ישראל סמט, רב הגרעין התורני בלוד [אחיו של הרב אלחנן סמט].
להלן תמצית השיחה:[ד]. קדמוני אשכנז כתבו שגם בן פרזים ירבה בשמחה בט"ו, והמאירי כתב שמוקפים שמחים בשני הימים [וט"ו להוסיף ולא לגרוע], כך שפורים יומיים [שנגרם מחמת הספק וכו'] הינו צורה נאותה לפורים ולא הפסד זמן.
.ונראה לי הטעם שהכרכים לרוב השיבותם ראוי להם לשמוח בשני הימים ואם היתה קריאתם בי"ד כבר כלתה השמחה אחר שעבר יום עיקר הנס, אבל כשקורין בט"ו אי אפשר שלא לשמוח קצת ביום י"ד שהוא תחלת הנס ועיקרו כמו שיתבאר. אבל בפרים ועיירות לא הטריחום אלא יום אחד.
רחוב החלוץ איננו מלוד המקראית. לא ידוע על שום ממצא שכך, ואיננה בתל המוגבה, כך שאותם עשרה בטלנים שליט"א יושבים בלוד הרומית
בדרום אין ידיעה עד להיכן התפרסה, ולא נחפרו כראוי שכבות עמוקות בלוד העתיקה ובשכונת רמת אשכול (גם לא נשלל שמא היו שם שכבות כנעניות, אלא שיש גבול הגיוני לגודל עיר כנענית מוקפת חומה, ולא מסתבר לקחתה הרבה דרומה)
רעואל המדייני כתב:לגבי העירוב.
הרבנים כאן [הרב ולדנברג והרב לייכטר] אומרים שיש מחיצות סבירות המחברות את גני אילון לגני יער, אם כי עדיין היתר טלטול תלוי בתנאים נוספים.
גני יער צמודה בתוך מיל חזו"א לתל לוד.
וכי תאמרו, מה לך ולשיעור חזו"א?
על כך אשיב מכל הנידון לעיל שיתכן מאד ששיעור מיל לענייננו הוא במיל רומי, מסורת ההלכה אינה נותנת להכיר במיל זה, ואפשר להתפשר על מיל חזו"א.
קו ירוק כתב:אם מחיצות אלו טובות, וגם מחוברות אל שכונת גני יער, הרי שזו לוד כמו שירושלים רבתי היא ירושלים.
קו ירוק כתב:כל מה שנשאר האם יש כח לרבנים לעשות מעשה ולקבוע שלוד לפנינו (כי מנהג ותיקין לא קיים בלוד, שהרי המנהג הישן היה ע"ס זה שאדרבא, אחזו שלוד בודאי לא שכנה ממש במקום שלה, ואילו כיום יודעים ההיפך הגמור).
רעואל המדייני כתב:אופציה נוספת:
יש קראוון לבן קטן באמצע הדרך בין הקראוונים של הפועלים ובין שבט יהודה 13.
אם משמש למגורים מצרף.
אנסה לשאול את הבונים.
חיים שאול כתב:שמעתי כעת שהגרש"צ שליט"א מורה לברך בשניהם ואף רוצה שיהיה קריאת התורה בשניהם ובקרוב ייצא מכתב
רעואל המדייני כתב:מאמרו של הרב בוקוולד, מעודכן יותר מהעותק של שנה שעברה.
יש טעויות סופר רבות, וכנראה לא ערוך סופית.
אעיר רק כי גני יער נראית מאזור נוה ירק, דלא כפי שכתב המחבר שליט"א.
יוצא פוניבז' כתב:רעואל המדייני כתב:מאמרו של הרב בוקוולד, מעודכן יותר מהעותק של שנה שעברה.
יש טעויות סופר רבות, וכנראה לא ערוך סופית.
אעיר רק כי גני יער נראית מאזור נוה ירק, דלא כפי שכתב המחבר שליט"א.
עושה רושם כי הרב בוקוולד מנסה להלביש את דעתו האישית על המנחת יצחק והגרי"ש אלישיב.
בפני המנחת יצחק כלל לא הובאו ראיותיו של אליצור, רק את העובדה שמצאו באיזור קברים מתקופת המשנה, מה שכמובן לא אומר הרבה.
אדרבה, הוא אמר בע"פ מפורשות לרב אורטנר: "עוד קצת הוכחות וכבר נוכל להכריע כי זוהי לוד העתיקה ולקבוע זמן פורים בט"ו". (עדות בנו).
כמו"כ בפני הגריש"א לא הובאו הראיות, כי הגריש"א טען שאין בהם נפק"מ, וכפי שהבאתי לעיל. והוא מחמת שסבר שהמנהג מכריע בכל אופן.
הרב בוקוולד לא מסביר פשר הוראה זו, אלא מסביר למה לדעתו הראיות לא מכריעות, מה שהגריש"א לא אמר מעולם.
חָדִיד הוא מושב באזור המרכז ליד העיר מודיעין, השייך למועצה אזורית חבל מודיעין.
מושב חדיד הוקם בשנת 1949 ומייסדיו היו עולים מתימן, אליהם הצטרפו עולים יוצאי רומניה בשלב מאוחר יותר. כיום, מתגוררים במושב כ-800 נפשות והאוכלוסייה דתית.
המושב קרוי על שם העיר הקדומה "חדיד", ששכנה בתל חדיד הסמוך ממזרח
גובה ממוצע 68 מטר
תל-חָדִיד הוא תל הנמצא מצָפון ליער בן שמן ולכביש 443 ודרומית לנחל נטוף. התל ממוקם בקו הגבעות הראשון מעל מישור החוף באזור בן שמן וממנו תצפית על כל גוש דן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים