זאב ערבות כתב:השאלה היא חסרת בסיס, ראשית כיוון שאם זה רכב אוטומטי לא צריך נהג והיא יכולה לשבת במושב האחורי ולפטפט בפלאפון כדרכה.
דרומי כתב:הרב וואזנר גם אסר את השימוש באינטרנט וכל המסתעף, ואכן בציבור החסידי והפרומער הליטאי רבים מקפידים על כך. אולי הגיע הזמן לחשיבה מחדש
אהרן תאומים כתב:זאב ערבות כתב:השאלה היא חסרת בסיס, ראשית כיוון שאם זה רכב אוטומטי לא צריך נהג והיא יכולה לשבת במושב האחורי ולפטפט בפלאפון כדרכה.
הבסיס לשאילה היא העובדה שגם אתה כבר כתבת פיתרון בלי שהתבקשת "שתשב במושב האחורי" השפלה ראשונה "ולפטפט כדרכה" השפלה שניה, אני מכיר הרבה גברים שמפטפטים בטלפון.
אחדד את השאילה ואמקד האם לא תלבש משתנה? והאם עדיין יש סיבה אמיתית לאסור נהיגת אישה, וזה שבחו"ל מתפשט ומצוי לא הופך את זה מיד להיתר
זאב ערבות כתב:אהרן תאומים כתב:זאב ערבות כתב:השאלה היא חסרת בסיס, ראשית כיוון שאם זה רכב אוטומטי לא צריך נהג והיא יכולה לשבת במושב האחורי ולפטפט בפלאפון כדרכה.
הבסיס לשאילה היא העובדה שגם אתה כבר כתבת פיתרון בלי שהתבקשת "שתשב במושב האחורי" השפלה ראשונה "ולפטפט כדרכה" השפלה שניה, אני מכיר הרבה גברים שמפטפטים בטלפון.
אחדד את השאילה ואמקד האם לא תלבש משתנה? והאם עדיין יש סיבה אמיתית לאסור נהיגת אישה, וזה שבחו"ל מתפשט ומצוי לא הופך את זה מיד להיתר
ראשית מעולם לא הבנתי מה כאן הלא ילבש בנהיגת אשה? האם בזמנו נשים לא רכבו על גמלים וסוסים והנהיגו כרכרה?
שנית, שתשב במושב האחורי זה כבוד ולא השפלה, האם ראית פעם את ביבי או טראמפ יושבהים במושב הקדמי? אדרבא בכל מכוניות הפאר המושב האחורי הוא הנח ביותר. ובקשר ללפטפט... שכחת גמרה מפורשת תשעה קבין... ואכן צ"ע על הגברים המפטפטים...
אהרן תאומים כתב:בזמנו הרב וואזנער זצ"ל טען לאסור נהיגת אישה כי רכב נקרא כלי גבר,
שו"ת שבט הלוי חלק ד סימן א
ב] בענין הצניעות מה שנשים לומדות ומרגילות עצמן לנהוג מכונית אוטא, הנה מן הנסיון למדתי שהוא דבר שראוי לאסרו איסור גמור, כי עצם הלמוד גרם כבר וגורם לפריצות והוא ההיפך הגמור מכל כבודה בת מלך פנימה, כמו שעצם הנהיגה הוא ממש להיפך כל כבודה וגו', האשה חושפת עצמה בזה בשוקים ורחובות לעין כל ראה נכשלת ומכשלת את האחרים, ואין דרכה של אשה במרכב עיין פסחים ג', אף על פי שהמציאות של רכיבה ע"ג בהמה אינו דומה לגמרי להא דידן מכ"מ בעצם אין דרכה בכך דומה בכמה דברים שקשה לפרש בכתב.
ולבי אומר לי שהוא אחד הסבות של האסונות הגדולות שנעשים בדרכים בא"י המפילים כל כך חללים והרגו כבר טובים וצדיקים, וזה מצורף להעבירות הנעשים בדרכים המולידים המלאכים המחבלים שמסכנים הדרכים כאשר בארתי כבר במק"א ע"פ גמ' דפסחים קי"ב ע"ב ע"ש עובדא דר' חנינא בר דוסא ודאביי. +ע"ע ח"ז סי' י"א+
שו"ת שבט הלוי חלק ז סימן יא
לנכון קבלתי מכתבו אלי מיום י"א כסלו ש"ז, ואשר עורר בענין אסונות תאונת דרכים שנתרבו בעו"ה בזמן האחרון, ואשר חלילה לעבור עליהם מבלי לעורר, וגם הביא מלשון הרמב"ם פ"א ה"ג מתענית דאם לא יצעקו ויאמרו צרה זו נקרה נקרית דה"ז דרך אכזריות וכו', יעו"ש, והעיר ממש"כ בעניי בתשובה בענין נהיגת הנשים.
...
ב. נהיגת הנשים אב"א שגורם מכשול רוחני להן ולאחרים, ואב"א כידוע שטבע הנשים שאינם שולטות על עצמן בעת צרה ודחק ומעורבים כ"פ בתאונות האלה.
דרומי כתב:אך גם היום רוב נהגי האוטובוסים, המוניות וההסעות וכיוצא בזה הם גברים.
זאב ערבות כתב:דרומי כתב:אך גם היום רוב נהגי האוטובוסים, המוניות וההסעות וכיוצא בזה הם גברים.
לדברי האוסרים נהיגת נשים, האם מותר לעלות לאחד מהנ"ל כשהנהגת אשה?
ישא ברכה כתב:זאב ערבות כתב:דרומי כתב:אך גם היום רוב נהגי האוטובוסים, המוניות וההסעות וכיוצא בזה הם גברים.
לדברי האוסרים נהיגת נשים, האם מותר לעלות לאחד מהנ"ל כשהנהגת אשה?
זה מריח ליצנות.
צניעות זה ענין שיש בו גם הרבה רגש, הרב וואזנר בטעמו הרגיש כך. וכאחד מגדולי הפוסקים שהיו בדורות האחרונים הוא הביע את דעתו לציבור, והרבה הולכים בעקבותיו. יתכן שיש חכמים אחרים שחולקים עליו, אבל אין טעם לזלזל, במיוחד שאין כאן שאלה של נתונים מסוימים אלא של תחושה והרגשה פנימית.
הרב וואזנר היה אחד מגדולי הרבנים שדעתו היתה מעורבת עם הבריות, מי שקצת מכיר את סגנון תשובתיו רואה את חכמתו והבנתו במציאות המורכבת, כולל היכרות בצרכים השונים. לאחרונה שמעתי/קראתי סיפור שסיפרה אשתו בזיווג שני. פעם הלכה לקנות לעצמה בגד, וקיבלה יחס מיוחד בחנות. כאשר חזרה ביתה וסיפרה לבעלה על היחס שקיבלה, התקשר לחנות להודות על כך.
כולל יונגערמאן כתב:כפי שכבר אמרו המציאות השתנתה לחלוטין מאז. כיום יש אולי יותר נשים נהגות מאנשים ואין בזה שום ריח של אי צניעות חלילה. כמובן בריכוזים החרדיים שנהגו שנשים לא נוהגות זה מרים גבה וזה בעצמו אולי בגדר אי צניעות
אהרן תאומים כתב:בזמנו הרב וואזנער זצ"ל טען לאסור נהיגת אישה כי רכב נקרא כלי גבר, האם ברכב אוטומטי שאינו כלי גבר יהיה איסור, והאם בכלל ככל שמתקרבים לעידן הנהיגה האוטומטית ואף הרכבים הרגילים יש בהם הרבה מרכיבים אלקטרונים כגון חניה עם מצלמות רוורס שכבר אישה לא צריכה לאיש שיסיע לה לחנות וכו', האם לא הגיע הזמן לחשיבה מחדש על האיסור של נהיגת נשים שבחלקים נרחבים בציבור החרדי הליטאי הפרומער והחסידי מקפידים על כך
זאב ערבות כתב:אני מוחה נמרצות על שמוציאים לעז על נשות אמריקה הצדקניות.
יואל שילה כתב:זאב ערבות כתב:אני מוחה נמרצות על שמוציאים לעז על נשות אמריקה הצדקניות.
אני שמח ביותר על המחאה, ואשמח ביותר שהיא נכונה.
ואם כך עוד יותר גדלה התמיהה על לוחמת הצניעות הגדולה שכמעט וניתן לומר על אופן הדיבור שלה עם גברים 'זינתה בקולה' [בשלשת הקלטות שיחות הטלפון שלה אתם, ששמעתי].
אלא שידידינו המשותף אמר לי שכך הרגילות שם, והיא לא חריגה, ואתה חולק עליו.
לענין כתב:פוק חזי מה בין דורות הראשונים...
סיפרו על שוחט בעיירה ל. שלבש "ערדליים" ("קאַלאָשען", "ראָבערס"), והעבירוהו מהשחיטה. ואף שלכאורה מהו האיסור בזה – כ"ק מו"ח אדמו"ר בעצמו הלך גם הוא ב"ערדליים"! אלא שבאותו הזמן של השוחט הי' זה דבר חדש, ולבשום רק אלו מבני ישראל שהתלבשו והתנהגו במנהג ה"פריצים", נטלו חלק במסיבות ההוללות שלהם ("אין זייערע בעלער און הוליינקעס") וכדומה, ומי שלבשם – ידעו שסר מן הדרך ("אַז ער איז קאַליע געוואָרען"), והסוף הי' – שנתגלה שאכן סר מן הדרך, וגם בני ביתו.
אהרן תאומים כתב:אחדד את השאילה ואמקד האם לא תלבש משתנה? והאם עדיין יש סיבה אמיתית לאסור נהיגת אישה, וזה שבחו"ל מתפשט ומצוי לא הופך את זה מיד להיתר
מקדש מלך כתב:לאחרונה נודע שטסלה אסור הן לגברים והן לנשים, כי אי אפשר לחסום את האינטרנט שלו.
מקדש מלך כתב:לאחרונה נודע שטסלה אסור הן לגברים והן לנשים, כי אי אפשר לחסום את האינטרנט שלו.
זאב ערבות כתב:הם אינם שוטים אלא בורים
זאב ערבות כתב:שוטה לא מבין עד כמה שתסביר לו,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים