יואל שילה כתב:ומה שמרן הב"י היה חי בא"י - לא סותר שיעתיק את שיעורו של ר"ת, כפי דרכו להעתיק ראשונים [כאן אחטוף בליסטאות, מה אעשה - כך גישת הגר"א בלימוד שיטת השו"ע]
דרומי כתב:קשה לי להתאפק מלתמוה בקול איך בכל המצאה חדשה שאין לה מקורות קדומים והיא מקורית בעליל משתרבב איכשהו שמו של הגר"א.
וכמדומה שהובאה פה פעם איזה אימרה חריפה בדבר כל האימרות שמייחסים אליו
ישראל אליהו כתב:יואל שילה כתב:ומה שמרן הב"י היה חי בא"י - לא סותר שיעתיק את שיעורו של ר"ת, כפי דרכו להעתיק ראשונים [כאן אחטוף בליסטאות, מה אעשה - כך גישת הגר"א בלימוד שיטת השו"ע]
בבקשה אם אפשר כמה דוגמאות שכך הגר"א מתייחס לשו"ע, היינו שהוא מעתיק ראשונים אף שברור לו הפוך.
עתניאל בן קנז כתב:ובפרט שהדעת נותנת שבפני ראשוני ספרד עמדו זתים כבימינו. ולמרות זאת העתיקו דברי התוספות
אוהב עמו כתב:מוזרה לי השמועה בשם הגח"ק שהחזון איש שיער בכזיתים גדולים מיראת ההוראה
הורי שיעור חזון איש הוא פעמים גם לקולא כמעשה העירוב בירושלים של רש"ס.
רבי משה פטרובר אמר לי שהעידו בפניו יוצאי מרוקו שהיו להם זיתים גדולים שמתקרבים או ממש כשיעור חזון איש
יואל שילה כתב:אותי הרגילו ללמוד באופן שדבר לא מבוסס וגם לא מוכרח וגם כל הראיות נגדו - לא הופך להיות הלכה בישראל גם אם אמר אותו אחד הראשונים, ואף אם מרן השו"ע העתיק זאת ללא הסתייגות.
אוהב עמו כתב:הרי שיעור חזון איש הוא פעמים גם לקולא כמעשה העירוב בירושלים של רש"ס.
יוצא פוניבז' כתב:עתניאל בן קנז כתב:ובפרט שהדעת נותנת שבפני ראשוני ספרד עמדו זתים כבימינו. ולמרות זאת העתיקו דברי התוספות
מקור לדבריך בבקשה, איזה מראשוני ספרד העתיק דברי התוספות
יוסף משה כתב:מעניין שהחינוך כותב (מצוה רע"ח - מצוות תענית ביום עשירי בתשרי) ש"ג זיתים הן כביצה".
יואל שילה כתב:מתוך המאמר החדש של הרב גרשון וייס, ב'תבונות' [עדיין אין לי רשות להעלות את כל המאמר]
בסימן שאחרי זה, הראה מרן [בשו"ת אבקת רוכל] שהחשבון שעשו על שיעור הדרהמים למקוה על פי הרמב"ם אינו מדויק, ובהמשך כתב, שהעיקר הוא המדידה, ובסוף דבריו סיכם: "ומכל מקום אין לנו לסמוך על המשקל במקום שיהיה סותר למדה, כי המדה היא העיקר ויתד תקועה, נאם הצעיר יוסף בכמוהר"ר אפרים קארו זלה"ה", ואילו בשלחן ערוך יורה דעה שכ"ד לגבי שיעור חלה, כתב רק את מספר הביצים, ואת מספר הדרהמים כתב כפי שכתב הרמב"ם בפרק ו' מהלכות ביכורים, ואילו את שיעור האצבעות שכתב הרמב"ם שם, והובאו בטור, השמיט לגמרי. ויש להבין את טעמו שהשמיט את מה שבמקום אחר חושבו לעיקר. נעיר שראיתי מי שרצה לומר שמה שכתב כאן הוא חומרא יתירה לגבי מקוה שיש בו איסור כרת, אבל הלשון ההחלטי: "כי המדה היא העיקר ויתד תקועה", אינו סובל פירוש כזה. גם בשלחן ערוך לא הצריך חומרא כזאת.
לתרץ את הדבר, נראה לענ"ד, וכו'.
יואל שילה כתב:ומה שהחזו"א כתב שיעורים אלו מיראת הוראה - נאמר ע"י הגרח"ק, כך אמר לי הרב מרגולין, אך אינני זוכר אם הראה לי מכתב ממנו או שאמר שכך אמר לו בעל פה.
ישראל אליהו כתב:יואל שילה כתב:ומה שמרן הב"י היה חי בא"י - לא סותר שיעתיק את שיעורו של ר"ת, כפי דרכו להעתיק ראשונים [כאן אחטוף בליסטאות, מה אעשה - כך גישת הגר"א בלימוד שיטת השו"ע]
בבקשה אם אפשר כמה דוגמאות שכך הגר"א מתייחס לשו"ע, היינו שהוא מעתיק ראשונים אף שברור לו הפוך.
דע דכל לשון הסעיף הזה הוא מלשון רי"ו ואזיל לשיטתיה הנזכר לעיל בס"ד בהג"ה דדוקא במצטמק ויפה לו אז יש בישול אחר בישול ולדינא כבר כתבנו לעיל בס"ד דהלכה כשאר פוסקים דאין מחלקין בזה ואף המחבר אפשר דסובר כן כמו שסתם שם אלא דלישנא דרי"ו נקיט ואזיל:
יואל שילה כתב:כוונתך לזה (שי"ח ס"ב)?דע דכל לשון הסעיף הזה הוא מלשון רי"ו ואזיל לשיטתיה הנזכר לעיל בס"ד בהג"ה דדוקא במצטמק ויפה לו אז יש בישול אחר בישול ולדינא כבר כתבנו לעיל בס"ד דהלכה כשאר פוסקים דאין מחלקין בזה ואף המחבר אפשר דסובר כן כמו שסתם שם אלא דלישנא דרי"ו נקיט ואזיל:
באר בשדה כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:האם הרב מזוז יחיד בדבר? (לא קראתי לעיל).
בינה להבין כתב:http://forum.otzar.org/download/file.php?mode=view&id=124567
בינה להבין כתב:http://forum.otzar.org/download/file.php?mode=view&id=124567
יוסף משה כתב:בינה להבין כתב:http://forum.otzar.org/download/file.php?mode=view&id=124567
"בספר 'הידורי המדות' רה"י מרגולין בעמוד השער וכן כמה וכמה פעמים בתוך הספר הביא זיוף של כתב ידו של הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א "כמדומה שכך היה אאמו"ר זצ"ל פוסק בשם החזו"א שעל שליש ביצה אפשר לעשות ברכה אחרונה", [הראתי זאת לאחד מבני המשפחה ואמר לי שאין זה כתב יד]. כתב יד מזויף זה..."
צריך הרבה יותר מ"בן משפחה" אנונימי כדי להאשים את הרב מרגולין בזיוף. המחבר רק מבזה את עצמו בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים