עושה חדשות כתב:נשאלתי;
האם שומר/שואל חייב על איבוד החפץ גם באופן שהבעלים נכח במקום והיה יכול להציל בקל ונמנע ולא הציל.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שו"ע יורה דעה - סימן לו סעיף י"ד
צמקה כולה, אם מחמת בני אדם שהפחידוה כגון ששחטו אחרת לפניה וכיוצא בזה, טריפה; ואם בידי שמים, כגון שפחדה מקול רעם או ראתה זיקים וכיוצא בזה, או מפחד שאר בריות כגון מקול שאגת אריה וכיוצא בזה, כשרה.
מדוע לא זהירים בזה האידנא?
דרך ישרה כתב:חיים סגל כתב:מפורש שחייב - גמרא שבת דף ח' סוף ע"ב. ומשם ברמב"ם [שבת פי"ב הי"ד]:המעביר חפץ מתחלת ארבע לסוף ארבע ברשות הרבים אף על פי שהעבירו למעלה מראשו חייב
בשו"ע כמדומני דליתא, כי אין מגמתו להאריך בדיני חיוב כיון דממילא אסור
כן, אבל בכל זה מדובר שהיה עקירה והנחה בתוך י'. אני מדבר על עצם העברת ד' אמות ברה"ר כשהעקירה והנחה למעלה מעשרה.
איש הגבעה כתב:הלכתי בבית הכנסת וגמרתי בידי, ומולי במסדרון צר מגיע חברי וכוסות קפה בידו עבור חברי השיעור, והוא כיבד אותי לעבור תחילה, משום שאני מחזיק גמרא ביד, ואני אמרתי לו תעבור אתה קודם אתה מביא כוסות קפה לחברי השיעור- מי קודם?
עושה חדשות כתב:פתח אדעתא דשיכרא וכו' האם אפשר לפתוח בסתמא על דעת מה שיתברר בהמשך הברכה.
שומע ומשמיע כתב:כשיוצאים מאחר בברכת המוציא צריך להסב ביחד כבר בשעת הברכה או שסגי במה שהאכילה היא בישיבה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים