קשה: דלכאורה מדוע לא היה מעקה לגג המזבח (אמנם בזבחים סב איתא שהיה שם חריץ להילוך רגלי הכהנים "כי היכי דלא נישתרקו" (שלא יחליקו) אבל לא היה שם מעקה כדינו י' טפחים כמבואר ברמב"ם פי"א מרוצח הל' ג' "גובה המעקה אין פחות מי' טפחים").
ואולי י' טפחים זה דרבנן ומדאורייתא סגי בכל דהו?
וראיתי בספרי כי תצא:
האם ניתן להסיק מדברי הספרי שרק לכבש לא היה מעקה אבל למזבח אכן היה?
(וחוץ מזה ראיתי מציינים לתרגום יונתן ביחזקאל מ"ג י"ג "וגבולה אל שפתה סביב זרת האחד" ומתרגם שם בתרגום יונתן וגדנפא מקף לה על שפתיה סחור סחור זירתא חדא ונראה שר"ל שהיה כעין מעקה ומסגרת סביב המזבח [אמנם רש"י שם פירש שקאי על הקרנות אבל התרגום חולק])
האם יש לאחד הידענים דפה מידע נוסף בנושא?