עקביה כתב:אחרון התלמידים כתב:עקביה כתב:אחרון התלמידים כתב:(דרך אגב, אולי תסכים -אתה או חבר אחר נכבד- לתאר לנו איך ייראה התגשמות נבואה זו של ישעיהו פרק ס' בעתיד על פי שיטתך? אודה לך מאוד על כך).
בשביל לתאר איך זה ייראה צריך להיות סופר מוכשר, יכול להיות שיש כאן כאלה. אני לא.
.
ב"ה
יש כאן התחמקות!!! מה זה קשור לסופר מוכשר? ברגע שלפתע רואה אתה שהנביא מדבר על דבר מציאותי לגמרי, ולא על אותות ומופתים ולא משיח, אז אתה נאלם דום.
דבריך מקוממים ממש.
אתה מבקש ממני תיאור ספרותי, וכאשר אני כותב שאיני מוכשר לזה, אתה טוען שזו התחמקות.
וכי זה הנושא, לתאר מה יהיה?
אני מנסה להסביר לך למה אין מקום לדבריך, שנבואה זו התקיימה לאחרונה. ממה בדיוק אני מתחמק?
ואם כבר בהתחמקות עסקינן, אתה הוא זה שמתחמק מלמלא את בקשתי דלעיל:אתה יכול לתת דוגמה לנבואה, עליה אמרו קדמונינו (חז"ל או אפילו הראשונים) שנתקיימה כבר, כדי להמחיש את דבריך?אחרון התלמידים כתב:עקביה כתב: אבל כפי שכתבתי לעיל, הפסוק וְהָלְכוּ אֵלַיִךְ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנַּיִךְ וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ כָּל מְנַאֲצָיִךְ, מבטא כניעה מוחלטת של האומות לישראל, כאשר ברור לכל מי הוא האדון ומי הם עושי דברו
סלח לי דברי הנביא הם ... שאתה יוכל לעשות בהם כרצונך? היכן כתוב דבר כזה? מה אתה ממציא דברים? מי דיבר על עבדות של הגויים את ישראל?
גם כאן לא ברור לי מה עלי לחשוב עליך.
לא תיארתי מה יהיה, אלא מה ללא ספק עולה מהפסוק (המבטל את הפרשנות שלך). לא אמרתי עבדות, אבל אלה ההולכים שחוח ומשתחווים על כפות רגלי האחר, הם חשים כנועים אליו ומצפים למוצא פיו.
אני לא טוען שהכרח שהסיטואציה המתוארת בנביא תתרחש ככתבה וכלשונה (אני גם לא טוען שלא), אבל ביטויי הכניעה והשפלות של השונאים כן חייבים להגיע למצב אותה מתארת הסיטואציה הנ"ל.אחרון התלמידים כתב:אהה ידידי! הויכוח אינו אם הנבואה היא עם איראן או בלי, ואם הקידה היא גם לשיטת האחרונים ב'מודים',
הנידון הוא דעה קדומה, ש'אנחנו בגלות הנוראה והקשה מכל הגלויות', ומי שחושב אחרת זאת מחשבת 'כפירה בכל התורה כולה' כי זו' המשך דרכם של הציונית החילונית/דתית' - שכמובן אינני משתייך לשם ח"ו.
הרי גם אם כל האומות כולם היו שם ומתשחוים לגמרי בעבדות מוחלטת, הטענות היו נשמעות בדיוק כפי שעכשיו ש'אלו הזיות משיחיות', 'הגאוליים המדומיינים' וכו' וכו'.
וכאשר רואים פלא גדול שכזה האינסטינקט הטבעי של כל בן ישראל בכל הדורות שכאשר רואה הוא נבואה שמתקיימת, בליבו מתפרצת האמת האמיתית - הנה דבר אלוהינו אמת! התחלף באינסטינקט הפוך - וממש קופץ ומנתר ממקומו 'אלו ההזויים המשיחיים' 'שוב ממשיכים בדרכם? עדיין לא למדו לקח'? וכו', ומ-י-ד בו-ברגע 'יודע' -עוד לפני שראה ובדק את דברי הנביא - שבשו"א א"א לומר ח"ו וח"ו שנבואת נחמה התקיימה.
גם אלה דברים מקוממים בתכלית.
אתה דוחף אותי אל קרן זווית שאיני שייך אליה כדי שתוכל להעמיד את הפרשנות שלך לדברי הנביא, ולתקוף את כל מי שמשפשף עיניים תוהות אל מול לימוד תנ"ך זה - כמוּנע על ידי דעות קדומות.
אקצר ואומר, לא דובים ולא יער.אחרון התלמידים כתב: אם איש אמת אתה - ואני מאמין שכך, יודע הנך היטב את הצדק שבדברי - שהנידון הוא אינו אם פרט זה או אחר התקיים, אלא הדעה המוצקה הזו.
הלוואי ויכולתי להעיד על עצמי שאני איש אמת.
מה שאני כן יכול לומר הוא שאני לפחות מנסה ללמוד תנ"ך ללא דעות קדומות וללא פניות, לא לסיטרא דימינא ולא לסיטרא דשמאלא.
ב"ה.
מיצינו, הרואים יראו ואיך הדיון נראה וכל רואה יראה לעצמו, אם דבריי נכונים או לאו.
ואם כבר בהתחמקות עסקינן, אתה הוא זה שמתחמק מלמלא את בקשתי דלעיל:אתה יכול לתת דוגמה לנבואה, עליה אמרו קדמונינו (חז"ל או אפילו הראשונים) שנתקיימה כבר, כדי להמחיש את דבריך?
הבאתי את הפסוק ואמור כל הגוים על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת. אם אתה חושב שנבואה זו לא התקיימה, לא אתוכח.
דוגמא נוספת:
חגי פרק ב
(ו) כִּ֣י כֹ֤ה אָמַר֙ ה' צְבָא֔וֹת ע֥וֹד אַחַ֖ת מְעַ֣ט הִ֑יא וַאֲנִ֗י מַרְעִישׁ֙ אֶת־הַשָּׁמַ֣יִם וְאֶת־הָאָ֔רֶץ וְאֶת־ הַיָּ֖ם וְאֶת־הֶחָרָבָֽה: וְהִרְעַשְׁתִּי֙ אֶת־כָּל־הַגּוֹיִ֔ם וּבָ֖אוּ חֶמְדַּ֣ת כָּל־הַגּוֹיִ֑ם וּמִלֵּאתִ֞י אֶת־הַבַּ֤יִת הַזֶּה֙ כָּב֔וֹד אָמַ֖ר ה' צְבָאֽוֹת: לִ֥י הַכֶּ֖סֶף וְלִ֣י הַזָּהָ֑ב נְאֻ֖ם ה' צְבָאֽוֹת: גָּד֣וֹל יִֽהְיֶ֡ה כְּבוֹד֩ הַבַּ֨יִת הַזֶּ֤ה הָאַֽחֲרוֹן֙ מִן־הָ֣רִאשׁ֔וֹן אָמַ֖ר ה' צְבָא֑וֹת וּבַמָּק֤וֹם הַזֶּה֙ אֶתֵּ֣ן שָׁל֔וֹם נְאֻ֖ם ה' צְבָאֽוֹת:
לדעת רוב מפרשים (ובראשם רש"י) התקיים בבית השני.