חלמישצור כתב:הרב מנחם כהן, לדעתי כן. האינדיקציות כולן בעד.
מנחם-כהן כתב:תוכל להרחיב מעט?
מנחם-כהן כתב:חלמישצור כתב:הרב מנחם כהן, לדעתי כן. האינדיקציות כולן בעד.
תוכל להרחיב מעט?
הרב שלום דובער לוין, מנהל ספריית חב"ד כתב:"יש דמיון רב. אין ספק שעל ידי תוכנות מיחשוב אפשר לברר בבירור אם שתי התמונות הן של אותו אדם".
האדמו"ר היה במוסקבא בשנת תרס"ח רק פעם אחת בחודש אייר (כך על פי הפספורט שלו, ועל פי מכתביו). הוא נסע לשם לשבועיים לגיוס כספים עבור תומכי תמימים. ואולי התמונה היתה עבור אחד מהנגידים התורמים.
"אמנם בחודש אייר (מאי) לכאורה לא היו זקוקים למעיל כזה. ובכל אופן בהכרח למסור לבירור אצל מומחים על ידי תוכנת מיחשוב".
הגיונות כתב:מנחם-כהן כתב:חלמישצור כתב:הרב מנחם כהן, לדעתי כן. האינדיקציות כולן בעד.
תוכל להרחיב מעט?הרב שלום דובער לוין, מנהל ספריית חב"ד כתב:"יש דמיון רב. אין ספק שעל ידי תוכנות מיחשוב אפשר לברר בבירור אם שתי התמונות הן של אותו אדם".
האדמו"ר היה במוסקבא בשנת תרס"ח רק פעם אחת בחודש אייר (כך על פי הפספורט שלו, ועל פי מכתביו). הוא נסע לשם לשבועיים לגיוס כספים עבור תומכי תמימים. ואולי התמונה היתה עבור אחד מהנגידים התורמים.
"אמנם בחודש אייר (מאי) לכאורה לא היו זקוקים למעיל כזה. ובכל אופן בהכרח למסור לבירור אצל מומחים על ידי תוכנת מיחשוב".
הרב שלום דובער לוין, מנהל ספריית חב"ד כתב:
כבר עניתי שאני נוטה לאשר שהיא תמונה כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע.
ואף שאין מנוס מבדיקה מקצועית, לבירור סופי. הנה לפני הבדיקה המקצועית, יש מספר סימנים המורים לכאורה על זהותו:
א) השם ושם המשפחה.
ב) התואר "רבי" מורה שאינו רב רגיל.
ג) המקום במוסקבה, והתאריך תרס"ח, ששם שהה אדמו"ר נ"ע באמצע אייר.
ד) מבנה הזקן על גבי הלחי, זהה בשתי התמונות.
ה) הפינה הפנויה מזקן תחת הלחי בצדו הימני, זהה בשתי התמונות.
ו) היחס בין עינו הימנית (הפתוחה יותר) לשמאלית, זהה בשתי התמונות.
יחס עם זאת יש סיבות לעורר ספק, שהרי:
א) הוא תמיד נמנע מלהצטלם.
ב) בחודש אייר אולי אין זקוקים במוסקבה למעיל חורף.
ואם זה באמת זוהי תמונת כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע, אזי נצטרך לומר:
א) ביקור זה במוסקבה הי' לפגישה עם נגידים, שיתרמו ביד נדיבה לתומכי תמימים ליובאוויטש. ואולי התנה אחד הנגידים את תרומתו החשובה, בקבלת תמונה זו.
ב) אולי הי' עדיין קריר במוסקבה בחודש אייר תרס"ח.
בכל אופן אין מנוס מבדיקה מקצועית, לבירור סופי.
מנחם-כהן כתב:האם זה האדמו"ר הרש"ב מחב"ד?!
https://anash.org/is-this-a-new-photo-o ... be-rashab/
התצלום הידוע עבר עיבודים וגלגולים רבים, והוא נפוץ בגרסאות שונות.
נכון יהי' לערוך את ההשוואה עם גרסתו היותר קדומה, המצו"ב:
בברכה
חלמישצור כתב:הרב הגיונות, תודה רבה על ההארה הטמפרטורית.
עוד בעניין הרבי הרש"ב, שלח לי אחד החברים בפרטי: התצלום הידוע עבר עיבודים וגלגולים רבים, והוא נפוץ בגרסאות שונות.
נכון יהי' לערוך את ההשוואה עם גרסתו היותר קדומה, המצו"ב:בברכה
הגיונות כתב:כדאי גם לציין שהרבנית חיה-מושקא ע"ה התבטאה כמה פעמים לגבי התמונה המפורסמת, כי היא אינה משקפת את מראה פניו של הרש"ב. בעקבות כך בשנת תשמ"ו צייר ר' נחום-יצחק קפלן את הרש"ב בשטריימל על ראשו. והציור זכה לתיקוניה והגהותיה של הרבנית שהביעה את שביעות רצונה מהתוצאה הסופית.
הגיונות כתב:יש להעיר שבתמונה כאן המעיל נסגר ימין על שמאל. זו, כמובן לא הוכחה מוחלטת על זהות האדם, אבל יש כאן אולי סייעתא קלה.
וכבר דובר בזה בעבר בפורום באשכול על ה'לבוש היהודי'.
הגיונות כתב:
הגיונות כתב:
בכל אופן אין מנוס מבדיקה מקצועית, לבירור סופי.
סוקולקה כתב:בינתיים מצאתי מאיפה התמונה הזו צולמה. הרש"ב (?) היה עומד למעלה בבנין שמאחורי הנוף הזה. בדקתי, והיה אז שם בית מלון ע"ש וסילי קוקורב. התמיהה שלי היא על עניין הצילום כשברקע מגדלי פעמונים של קתדרלות...
באר בשדה כתב:דומה כי הצילום נעשה על רקע עשוי בד.
בהשגחה פרטית נתגלתה תמונת הרבי רש"ב זי"ע בדיוק מאה שנה לאחר פטירתו. הלא דבר הוא! וזה גופא מוכיח על אמיתתה.
תמיד יהיו חכמים בעיניהם אשר יפקפקו אף בגלוי לעין כל בר בי רב דחד יומא. גם יזלזלו בקבלה שבידינו איש מפי איש עד הרב וייס. יהי להם אשר להם והאמת עד לעצמה.
הגיונות כתב:כדאי גם לציין שהרבנית חיה-מושקא ע"ה התבטאה כמה פעמים לגבי התמונה המפורסמת, כי היא אינה משקפת את מראה פניו של הרש"ב. בעקבות כך בשנת תשמ"ו צייר ר' נחום-יצחק קפלן את הרש"ב בשטריימל על ראשו. והציור זכה לתיקוניה והגהותיה של הרבנית שהביעה את שביעות רצונה מהתוצאה הסופית.
הפצת המעיינות כתב:מפי אחד מזקני החסידיםבהשגחה פרטית נתגלתה תמונת הרבי רש"ב זי"ע בדיוק מאה שנה לאחר פטירתו. הלא דבר הוא! וזה גופא מוכיח על אמיתתה.
תמיד יהיו חכמים בעיניהם אשר יפקפקו אף בגלוי לעין כל בר בי רב דחד יומא. גם יזלזלו בקבלה שבידינו איש מפי איש עד הרב וייס. יהי להם אשר להם והאמת עד לעצמה.
הפצת המעיינות כתב:מפי אחד מזקני החסידיםבהשגחה פרטית נתגלתה תמונת הרבי רש"ב זי"ע בדיוק מאה שנה לאחר פטירתו. הלא דבר הוא! וזה גופא מוכיח על אמיתתה.
תמיד יהיו חכמים בעיניהם אשר יפקפקו אף בגלוי לעין כל בר בי רב דחד יומא. גם יזלזלו בקבלה שבידינו איש מפי איש עד הרב וייס. יהי להם אשר להם והאמת עד לעצמה.
בהשגחה פרטית נתגלתה תמונת הרבי רש"ב זי"ע בדיוק מאה שנה לאחר שאישרו סופית האמינות של גניזה החרסונית הלא דבר הוא! וזה גופא מוכיח על אמיתתה.
תמיד יהיו חכמים בעיניהם אשר יפקפקו אף בגלוי לעין כל בר בי רב דחד יומא. גם יזלזלו בקבלה שבידינו איש מפי איש עד הרב חיים ליברמן. יהי להם אשר להם והאמת עד לעצמה
עזריאל ברגר כתב:מו"ח מספר שפעם הוא אמר לאחד מזקני החסידים (כמדומני ר' מענדל פוטרפס) את הביטוי "איש מפי איש, והראשון היה שקרן" (ומאחרים שמעתיו "איש מפי איש מפי השקרן הראשון") והוא נהנה מההלצה, אך אמר שלא ראוי להשתמש בזה, כי הביטוי "איש מפי איש" שמור ביהדות לעניני האמונה והמסורת וכיו"ב.
עזריאל ברגר כתב:אחת ההודעות שנמחקו כאן, הזכירה לי ווארט:
מו"ח מספר שפעם הוא אמר לאחד מזקני החסידים (כמדומני ר' מענדל פוטרפס) את הביטוי "איש מפי איש, והראשון היה שקרן" (ומאחרים שמעתיו "איש מפי איש מפי השקרן הראשון") והוא נהנה מההלצה, אך אמר שלא ראוי להשתמש בזה, כי הביטוי "איש מפי איש" שמור ביהדות לעניני האמונה והמסורת וכיו"ב.
מנחם-כהן כתב:ואולי הוא הרש"ב מרציצא?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 251 אורחים