אוצר החכמה כתב:ואני חושב שהמצב הפוך. אתה בעצם מבטא חוסר רגישות לאיסור הרציחה שבעניין. לא באופן אישי אלא בעמדה שאתה מציג. אולי סיבת הדבר היא כי אתה בעצם סובר כמתירים. אבל אם היית מרגיש שלעבור את פי ה' ולהרוג אדם שעוד נותרו לו חיים זו פעולה לא מוסרית כי זו רציחה היית מתבונן על העניין הפוך.
אני חושב שאת זה בדיוק ביטאו חז"ל באמירתם. העמדה שקיום התורה הוא הדבר העיקרי.
טוב, אם הדיון נעשה על מניעיי האישיים, אז מוכרחני לומר שממש, אבל ממש לא. איני מקל ראש באיסור רציחה, חלילה לי.
דווקא מחמת חומר האיסור לכאן וגודל ההצלת חיים מכאן. טרחתי ובדקתי את הנושא היטב היטב עד מקום ששכלי מגיע. וממש לא חשוב להיכן הגעתי ומה תוצאות חקירתי. בשלי אני אוחז, שאי החתימה אצל ציבור נרחב, אינו נובע, לצערי, משיקולים הלכתיים או מתודעת חומר איסור רציחה, אלא מסיבות צדדיות שלא רלוונטיות כלל (ואני אומר זאת, אף על סמך התרשמות אישית 'אחד על אחד').
טוב, חושבני ששני הצדדים הובנו. מיציתי. אנו חלוקים בפרשנויות (וזה לגיטימי). והבוחר יבחר