עושה חדשות כתב:הריטב"א הישן על ב"מ, "מיוחס לריטב"א", ידוע משהו? לכה"פ מאיזה ביהמ"ד?
עושה חדשות כתב:תודה!
אז מי זה כתב הב"ה המובא שם, ומי זה רבינו יצ"ו שלו?
א. חיים כתב:עושה חדשות כתב:הריטב"א הישן על ב"מ, "מיוחס לריטב"א", ידוע משהו? לכה"פ מאיזה ביהמ"ד?
ספר פרובינצאלי מובהק.
ראה: הרב אלטר האלפערן, חידושי הריטב"א החדשים לבבא מציעא, מבוא פרק ה'.
יהודה בן יעקב כתב:א. חיים כתב:עושה חדשות כתב:הריטב"א הישן על ב"מ, "מיוחס לריטב"א", ידוע משהו? לכה"פ מאיזה ביהמ"ד?
ספר פרובינצאלי מובהק.
ראה: הרב אלטר האלפערן, חידושי הריטב"א החדשים לבבא מציעא, מבוא פרק ה'.
לא ראיתי אתת המבוא הנ"ל. אך הב"י בחו"מ סי' עה [סעיף ח, של מהדו' שירת דבורה] מצטט דברים מתלמידי הרשב"א [עם הלשון 'דעת מורי'], והם מופיעים בספר זה כלשונם.
עושה חדשות כתב:פירוש הראב"ד על עדיות, מוסמך לחלוטין?
והנדפס שם על שם תוס' שאנץ, מה ידוע עכ"פ?
מפירוש הרא"ש האבוד כבר בא משהו בדפוס?
עדיאל ברויאר כתב:בנוגע לראב"ד לא שמענו מפקפקים. אני משער שבדיקה במקורות גם תעלה הוכחות לייחוס, אבל לא בדקתי.
שבענו מטובך כתב:האם יש מקום ספק על פירוש רבינו חננאל לעירובין (שמסביב לגמרא דפוס ווילנא ואילך) אם הוא ממנו?
עושה חדשות כתב:האם ישנה השערה מיהו 'המפרש' הנדפס על הגיליון במסכת נדרים? ובנזיר?
יוצא פוניבז' כתב:על רש"י נדרים יש מאמר נפלא בירושתינו תש"ע.
עושה חדשות כתב:האם דובר משהו על "שיטה לא נודע למי" קידושין?
עושה חדשות כתב:האם דובר משהו על "שיטה לא נודע למי" קידושין?
עתניאל בן קנז כתב:יהודה בן יעקב כתב:א. חיים כתב:עושה חדשות כתב:הריטב"א הישן על ב"מ, "מיוחס לריטב"א", ידוע משהו? לכה"פ מאיזה ביהמ"ד?
ספר פרובינצאלי מובהק.
ראה: הרב אלטר האלפערן, חידושי הריטב"א החדשים לבבא מציעא, מבוא פרק ה'.
לא ראיתי אתת המבוא הנ"ל. אך הב"י בחו"מ סי' עה [סעיף ח, של מהדו' שירת דבורה] מצטט דברים מתלמידי הרשב"א [עם הלשון 'דעת מורי'], והם מופיעים בספר זה כלשונם.
אכן בהלכות רבית יש ציטוטים נוספים,ואינם שם...
כנראה שהקובץ שעמד לפני הב"י כלל יותר.
מה שנכון נכון כתב:עושה חדשות כתב:רמב"ן או ר"מ מאיברא?
עמד ע"ז טוביה פרשל בתלפיות ח כידוע, וראה מה שניסה שעוועל בכתבי הרמב"ן לדחות דבריו.
פנחסויפלל כתב:האם מישהו חקר את 'שני' הרש"י הנדפסים על הדף בחציה השני של מס' מנחות?
[לכאורה שניהם קצרים מן הרגיל].
בשטה מקובצת חולין כג, ב ד"ה ואמר ר"י כתב שהוא לרבנו אליקים, ויש להעיר שבפירוש זה מצויים הביטויים: מ"ר ז"ל, רבותינו ז"ל, כ"ש, שאינם מסגנון ר' אליקים, לא בפירוש ליומא [לעיל, אות ח] ולא לפירוש לבבא בתרא (ראה הע' 279), וכל ראשי התיבות המיוחדים לרבנו אליקים אינם בו. ובשטה מקובצת במנחות לא ייחסו לר' אליקים, וצ"ע עוד.
י. אברהם כתב:במבוא לחידושי אגדות להרשב"א שיצאו לאור בשנת תשנ"א כתב המהדיר שייחוסו של החיבור להרשב"א ברור ואין להטיל בו ספק
בהערה הביא מא' מחכמי צפת שמפקפק בייחוס החיבור להרשב"א
האם מאז תשנ"א כתב מאן דהוא על ענין זה?
עדיאל ברויאר כתב:בנוגע לספרות מחקרית, מרגלא בפומיה דפרופ' שמחה עמנואל שהרשב"א הוא החכם המקופח ביותר בימי הביניים.
עדיאל ברויאר כתב: מכל מקום, תבדוק אם תא שמע התייחס לחיבור בספרו הספרות הפרשנית לתלמוד חלק ב
סופר-סתם כתב:ריכוז הנידונים כאן ובאשכולות אחרים, בטבלה.
הצעת טיוטה
יוצא פוניבז' כתב:סופר-סתם כתב:ריכוז הנידונים כאן ובאשכולות אחרים, בטבלה.
הצעת טיוטה
יש"כ על נסיון ריכוז הענינים, יש הרבה מה לתקן ולהוסיף.
יוצא פוניבז' כתב: (איך הגיע ר' יחיאל בן הרא"ש להיות מועמד למחבר ספר תניא?)
היה באחד מקבצי עץ חיים האחרונים מישהו שכתב מאמר דומה, וריכז שם הרבה מידע. אם כי פחות ציין מקורות לדבריו.
עדיאל ברויאר כתב:ויש להזכיר גם את ספר "תניא" או "תניא רבתא" או "תניא רבתי", שהסתבכו בייחוסו, ויש שייחסוהו לר' יחיאל בן הרא"ש (וכך נמצא אצל חלק מהפוסקים), והוכח ע"י פיינטוך ב"סיני" שהוא לר' יחיאל ב"ר יקותיאל מן הענוים בעל מעלות המדות ועוד חיבורים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 366 אורחים