ושוב אני חוזר על תמיהתי הרבתי על דברי ר' אביב"י שיוסף יואל וש.ז זייפו מאה עשרים פזמונים כדי ללמד שר' יושעה בנה את שכונת נחת שבעה ופתח תקוה, ובשל כך הלכו לזייף בשם הגר"א ובשם ר' הלל ובשם ר' בנימין ור' יושעה, והפכו אותו למשיח בן יוסף בשביל כך, ובונים כביכול "אידאולגיה חדשה" שבזה לוקחים סיכון עצום שכולם יגלו את שקריהם הנבזים לעין כל, ולא רק זאת הם הצליחו להפיל בפח כמה רבנים וזקנים חשובים שמעידים בפרוטרוט על כל הנ"ל. ואח"כ מבקשים מאליעזר ריבלין שיסדרם ויועיל בטובו לפענחם והוא לא מצליח כ"כ,
ואחרי העבודה ההזויה הזאת לא מופיע אפי' פעם אחד איזכור על ייסוד נחלת שבעה ופתח תקוה ביד ר' יושעה ריבלין, היש היגיון בדבר? חלם קטן עליהם...
לדוגמא יוסף יואל ריבלין בספר על מאה שערים מחפש רמז על כך שר' יושעה כיוון בפזמונים על השכונה.
"אמנם השם “מאה שערים” במלואו אינו נזכר בפזמוני הרי“ר, שחברם כעשרים שנה לפני הוסד מאה שערים, ואולם האסוסיאציה של “מאה” ו”שערים" כבר באה בפזמונים"
לא יותר פשוט לו היה לזייף איזה קטע ולחבר מאה ושערים יחדיו? כ"כ פשוט וקל.
חוץ מזה יוסף יואל ריבלין היה כבר אז נודע לחוקר בעל שם, ולא היה לוקח סיכון לעסוק בזיופים שהיה שם לצל את שמו הטוב בכל מפעליו, והכל בשביל קרוב משפחתו ר' יושעה?
כבר העליתי זאת בעבר אך לא אתאפק שוב.
בתעודה של ייסוד מאה שערים בשנת תרל"ד:
- כדכד מאה שערים.JPG (20.41 KiB) נצפה 11035 פעמים
מישהו יכול להסביר לי מה בער לר' יושעה לציין בכדכד כ'דכ'ד, את מישהו מעניין הרמזים שלו?
אלא מאי הדברים בערו בעצמותיו כבר עשרים שנה קודם ע"פ קול התור:
בקול התור: וכן ממה שהובטח לנו במצות הרחבה, הרחיבי אהלך וכו' (ישעי' נ"ד) ושמתי כדכד שמשותיך היינו חומותיך כפירוש רש"י (ב"ב ע"ה) היינו מדת הרחמים במדת הדין כהבטחת הקב"ה (בגמרא שם) בענין שהם וישפה להוי כדין וכדין.
(בגמ' שם: ושמתי כדכד שמשותיך א''ר שמואל בר נחמני פליגי תרי מלאכי ברקיעא גבריאל ומיכאל ואמרי לה תרי אמוראי במערבא ומאן אינון יהודה וחזקיה בני רבי חייא חד אמר שוהם וחד אמר ישפה אמר להו הקב''ה להוי כדין וכדין, גבריאל רומז על מידת הדין, ומיכאל על מידת הרחמים).
ולזה רומז ר' יושעה בספר הפזמונים
יאיר אז במישרין - ... וכדכד שמשותיך הן החומותים וכו'
סוד שהי"ש כד'ין וכד'ין צו שמים – היינו שהם וישפה ושני פעמים כ"ד כנ"ל.
....זיווגם דיצי'ע בבנין קו הביניים.
המעניין ביותר שני הרמזים גם על הכ'דכ'ד וגם על משכני ישראל בשום ספר של משפחת ריבלין לא עלו על כך ולא דייקו מהתעודות הללו, מה שאני דייקתי, (את התעודה של בית המדרש משכני עליון הם בכלל לא מצטטים) אם ר' שלמה זלמן זייף את קול התור והפזמונים הוא היה שש על שני המציאות האלו, ובספר מוסד היסוד שכותבים רמזים מהשכונות על קול התור לא שתו ליבם לזאת! כך מזייפים?