נדרשתי בבית הקברות בערב ראש חודש שבט בתענית חבורה קדישא גומלי חסד שלי, אמרתי בהם טעם ...
וכשדרשתי בבית הקברות בערב ראש חדש שבט בתענית של החבורה גומלי חסדים הנוהגים פה פראג לדרוש בכל שנה ושנה, אמרתי בהם טעם ...
ושא_נס כתב:בסימן תקכו הנ"ל המשך הלשון: "ושלחנו להגאון...". שמא יש ללמוד מזה שאכן מדבר על עצמו.
חד ברנש כתב:ושא נס,
בשנת תמ"ט נדפס אליהו זוטא עד אמצע הלכות שבת, ורק במהדורת תס"א נוסף עד סוף או"ח, כולל סימן תקכו, משם ציטטתי את הקטע. ומשום כך הקפדתי לכתוב בהודעתי הראשונה באשכול הזה: "[לפי דפוס ראשון של סימנים אלו: פראג תסא, שהדפיס בחייו]".
חד ברנש כתב:ממש מעניין.
אין לי את מהדורת תמ"ט (בסה"ל - הקישור פתוח רק בסה"ל עצמה).
ונמשכתי אחרי דברי הרב לרר במאמרו הנזכר, בו הוא כותב:
חד ברנש כתב:תודה רבה למשנ"נ ולאחרים,
משמע מדבריו בסימן תקעט, שאכן הוא היה אחד מהחברה קדישא.
מה שנכון נכון כתב:
אולי נדפסו לבוש התכלת ולבוש החור בשני כרכים וב"י ראה רק א' מהם?
חד ברנש כתב:הרב בראנסוויל,
מציאת סריקת הפינקס היא תגלית גדולה עבורי, רוב תודות!!
ישראליק כתב:
בשורה שני' קוראים:
עוד איין חבור או מעהררע צו מאכן כה"ג, פאן ייעדעם איין חלק מיר מיט צו געבין, כי זה חלקי מכל עמלי
מיללער כתב:אומר שבאם יזכה לעשות חיבור נוסף או יותר, יניחו עמו בקבר עותק אחד מכל ספר כי זה חלקי מכל עמלי.
אליהו חיים כתב:מיללער כתב:אומר שבאם יזכה לעשות חיבור נוסף או יותר, יניחו עמו בקבר עותק אחד מכל ספר כי זה חלקי מכל עמלי.
ייש"כ מיוחד.
ידוע לנו עוד על הטעם המלך ואם חיבר חיבורים נוספים?
אליהו חיים כתב:
הפתעתי מאוד [לא נראה כך למי שיעיין בצוואה הנ"ל, אולי להצד ש'סרח' נעשה 'משכיל' אחרי כתיבת צוואה זו?!
אליהו חיים כתב:
הפתעתי מאוד [לא נראה כך למי שיעיין בצוואה הנ"ל, אולי להצד ש'סרח' נעשה 'משכיל' אחרי כתיבת צוואה זו?!
סליחה שסטיתי מכותרת האשכול, אולי ה'יודעים' יואילו בטובם להעביר לאשכול 'טעם המלך', ולגמול חסד (הרי בגמ"ח עסקינן בדברי אשכול זה) לצלם העמוד מהפנקס עמוד 62 [היות שאני ע"ה ובור בידיעה לצלם משם ולהעבירו לכאן- ואתכם הסליחה].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים