דרומי כתב:הגיע לידי ב"ה הספר 'דרך ישרה' והתפעלתי מאוד הן מהתוכן והן מצורת ההגשה.
לחביבותא דמילתא יש להעיר שתי הערות, אחת קטנה ואחת גדולה יותר.
שנית, בתוך הספר משולבים המון ענינים של דקדוקי נוסח וניקוד וכיוצא בזה, אשר הגה"צ היה מופלא בחכמה זו כידוע וראה בזה ענין חשוב. אמנם לטעמי האישי דברים אלו קובעים ברכה לעצמם וקצת מקשים את הקריאה השוטפת בספר, ולולי דמסתפינא הייתי ממליץ להכניס כל ענינים אלו בפרקים מיוחדים או לכל הפחות לעצבם בגופן שונה. ובכלל בימינו רובא דעלמא מתפללים מתוך הסידור הקבוע בידם ומסודר להם מאבותיהם ורבותיהם ואין כמעט מי שילך ויתקן בסידורו בעפרון או בעט (כמו שנהגו פעם), ודו"ק, ועל כן אין דקדוקים אלו נוגעים למעשה לרוב הקוראים (דוגמא בולטת: הסיום של הפיוט 'בני היכלא' שבמקום 'דזעיר אנפין' היה הגה"צ אומר 'דזהיר אנפין' - ע' תקא) וזה שונה מרוב ההנהגות המעשיות שכל אחד יכול להפיק מהם תועלת מיידית.
לענין דקדוק,
לענ''ד לכאורה מה שלמד בדקדוק לא היה משום דקדוק, אלא משום עבודת ה' שבזה,
וכן מה שלמד מוסר לא היה משום מוסר אלא לעבודת ה',
ובזה זכה להשלים מעשיו,
ולכן גם עניני דקדוק מקומם בספר זה,
כי אין זה ספר הלכה, ולא ספר מוסר, ולא ספר הנהגה, ולא דקדוק וחידושים,
אלא דרך ישרה בקיום מצות ה'
( ספר תורה מונח בקרן זוית וכו')
( ויש עוד ענין, שכל הנהגה מועילה לשאר הנהגות, מי שאומר תיקון חצות קם בבוקר טוב יותר ( כך סיפר לי בחור שאמר תיקון חצות עם הרה''צ הרב שריה, שכך הרגיש הבחור בעצמו)
וכשמתפלל שחרית במתינות כהלכה, זוכה להבנה ישרה בתורה,
ובזה זוכה ליישר את המדות, ןבזכות זה זוכה לומר תיקון חצות וכו',
וכמ''ש רבא אנן תומת ישרים תנחם,
על ידי עמל על כל פרט מהתורה, זוכים לקיימה בשלימות,)