עקביה כתב:לשון הכתוב "ואת אחד עשר ילדיו" היא זו שקשה.
מה קשה לך בלשון הכתוב? הרי בפסוק לא כתוב כלל, שיעקב נענש על משהו בענין זה. אפילו לא רמוז בפסוק - שליעקב היו עוד בנות חוץ מדינה, וכן רש"י נזהר לומר "לדברי האומר" - משמע שאפילו רש"י לא הכריע בזאת (מה עוד שיש ראשונים שכתבו להדיא שדינה הייתה בתו היחידה של יעקב ואגב גם לפיהם לשון הכתוב מיושבת על נקלה).
עקביה כתב:הכרח לומר, לפי אותו מ"ד, שאת כולן נתן בתיבה. וצ"ע מדוע נתבע רק על דינה.
כלומר, כעת אתה, כבר לא שואל על "לשון הכתוב" (כלשונך לעיל), אלא אתה כבר שואל "לפי אותו מאן דאמר" (הוא אשר כתבתי בתגובתי הראשונה שבאשכול: צריך להחליט לפי מי שואלים). אבל שים לב, שאותו מאן דאמר (שדינה לא הייתה בתו היחידה של יעקב), לא כתב כלל שיעקב נתבע על דינה; לא זו אף זו, אפילו את"ל דאותו מ"ד ס"ל דיעקב נתבע על דינה, אולי אותו מ"ד ס"ל נמי - דיעקב נתבע גם על האחרות - אשר (לדעת אותו מ"ד) נולדו ליעקב.
הרי שלך לפניך, והוא אשר אמרתי למן ההתחלה: אילו טרחת לענות על שאלתי הראשונה (לפי מי נשאלת שאלתך), הייתי מגלה מייד את התשובה הפשוטה לשאלתך.